Gjest Armule Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Ser at det finnes noen tråder litt rundt omkring om dette, men de er såpass gamle og inaktive at jeg bare lager en ny. For ca. 3 år siden begynte jeg å få alvorlige kviseutbrudd, med røde, vonde underjordiske byller. Jeg var innom den vikarierende legen for noe annet på den tiden og spurte ham samtidig om det kunne være noe, men fikk beskjed om at jeg var såpass ung (22 år) at det nok kom til å gå over. Nå i ettertid har jeg skjønt at det nok var påbegynningen av en mastergrad og påfølgende stress som nok var årsaken til at jeg fikk det. Siden da fortsatte jeg med gode hudpleieprodukter, uten at det hadde tilsynelatende effekt. De verste byllene gikk bort etter 1,5-2 år, dvs. når jeg begynte å bli ferdig med masteren. Etter det hadde jeg helt vanlige kviser, og tenkte at kanskje diane ville hjelpe mot det. Jeg innbilte meg at det hjalp litt, men jeg sliter fortsatt med kvisene. I tillegg til at jeg er veldig rød i kinn (type glødende rød til tider). Jeg var inne til legen nå på mandag, og han og en kollega var helt klare på at jeg hadde rosacea. Resept på tetracyclin og kremen metronidazol ble skrevet ut, og jeg startet kuren på tirsdag. Skal gå på disse i 6-12 uker, men tror jeg holder ut i de hele 12 ukene uansett om jeg blir bra tidligere. Tanta mi har også hatt dette tidligere, og hun ble bra etter den andre kuren, fordi hun sluttet for tidlig med den første kuren. Nå har jeg et håp om å bli ordentlig bra igjen, da det nok har slitt mer psykisk enn jeg har trodd. Jeg har generelt ikke brydd meg om rødheten og kvisene, eller i alle fall vist at jeg har brydd meg nevneverdig. Men det er deilig å vite at det er håp om å bli frisk. Tok bilder første dagen av kuren, for å kunne bruke som referanser. Og gleder meg til å se forandringer. Jeg hører gjerne fra andre som går eller har gått på denne kuren, og som har eller har hatt rosacea
Gjest Armule Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Hei! Jeg er fortsatt på den, til i midten av august. Men etter rundt fire uker ble jeg kvitt alle kvisene, og rødheten forsvinner sakte men sikkert. Det aller viktigste blir vel om det holder seg mår jeg slutter med kuren En positiv bivirkning; jeg blir ikke angrepet av mygg :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå