Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Først vil jeg bare skrive at jeg aldri har hatt kjæreste før og er veldig usikker på hvordan datingsfasen skal være. Har heller aldri vært forelsket eller betatt. (Var betatt en uke i 8 klasse husker jeg) Jeg håper at dere kunne fortelle meg litt om hva som er normalt med følelser når man møter noen. Min situasjon: For 4 uker siden møtte jeg en mann.Siden jeg aldri har hatt kjæreste før er jeg VELDIG keen på mitt første forhold og jeg har selvfølgelig dagdrømt litt om det å være forelsket osv. I filmer så får jo "paret" instant connection. De føler bra kjemi. De får sommerfugler i magen av å tenkte på daten sin og de vil møtes ofte. Er dette vanlig i virkeligheten eller har jeg urealistiske forventninger? Jeg føler nemlig absolutt ingenting for han jeg dater nå. Tenker aldri på han, venter ikke på meldinger og sender aldri selv. Jeg bryr meg egentlig ikke om vi møtes ofte eller sjeldent. Hvis jeg skulle beskrive han ville jeg sagt at han er en helt grei fyr. Jeg har heller ikke tenkt tanken på å ha sex med han enda. Vet ikke hvor mye det frister å ha sex med han, men tenker at det endrer seg hvis jeg får følelser. Så mitt spørsmål er: Når kommer sommerfuglene og tankene om at han er fantastisk? Kan det ta mange måneder eller må disse følelsene komme i starten? Eller lever jeg rett og slett i en fantasiverden og burde heller vente på noen jeg får instant connection med? (Hvis det finnes da?) Jeg syntes det er veldig synd at jeg ikke føler noe, i det hele tatt, for han enda. Han er en grei fyr som jeg ikke vil såre. Men han er jo kjærestematriale, så har lyst til å fortsette å date litt for å se om følelsene dukker opp. Det verste som kan skje er hvis han får følelser og ikke jeg. Vil ikke at det skal skje heller. Er det noen litt mer erfarne "datere" som kan gi meg noen gode råd? Har ikke lyst til å bli den drittsekken som sårer noen. (Vi har vært på to dater sammen) Jeg vil bare ha en kjæreste, men når det endelig er en som viser interesse er jeg helt tom. Jeg har faktisk aldri hatt følelser for noen jeg har datet før, kanskje det bare er noe galt med meg.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er en sånn som blir lett forelsket og var det hele tiden.. Når noe begynte å skje med en jeg var interessert i var det masse sommerfulger og rødming, og jeg tenkte på gutten/mannen mye i løpet av en dag. Da jeg møtte min mann, sa det "pang" med en gang jeg så han komme inn i rommet. Så kjekk! Og da jeg fikk snakket med han smeltet jeg fullstendig. Jeg var vilt begeistret. Og selv om det tok litt tid før vi hadde sex, så gikk jeg rundt å var konstant kåt der en periode.. Tenkte så mye på han. Så nei, jeg synes ikke det høres så lovende ut... Men... hva vet vel jeg..? Anonym poster: 8d74c952237b11e34d1b8473078d6bc8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Sommerfugler i magen pleier jeg å få umiddelbart, ja. Anonym poster: 5bef00f86eb42f205ca98eafde91015c
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er en sånn som blir lett forelsket og var det hele tiden.. Når noe begynte å skje med en jeg var interessert i var det masse sommerfulger og rødming, og jeg tenkte på gutten/mannen mye i løpet av en dag. Da jeg møtte min mann, sa det "pang" med en gang jeg så han komme inn i rommet. Så kjekk! Og da jeg fikk snakket med han smeltet jeg fullstendig. Jeg var vilt begeistret. Og selv om det tok litt tid før vi hadde sex, så gikk jeg rundt å var konstant kåt der en periode.. Tenkte så mye på han. Så nei, jeg synes ikke det høres så lovende ut... Men... hva vet vel jeg..? Anonym poster: 8d74c952237b11e34d1b8473078d6bc8 Tusen takk for svar! Da tror jeg at jeg er motsatt av av deg, synd for jeg vil også bli lett forelsket! Okay, det er sånn jeg vil føle! Jeg vil ha at jeg skal tenke på mannen hele tiden og sjekke mobilen for meldinger alt for ofte Du følte skikkelig kjemi med mannen din fra dag 1, så siden vi har snakket i 4 uker, og vært på to dater er det kanskje ikke så mye å hente. Jeg møter jo aldri noen som er interessert i meg, så når det først skjer vil jeg liksom ikke gi opp med en gang.
Gjest Lillesiren Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Først vil jeg bare skrive at jeg aldri har hatt kjæreste før og er veldig usikker på hvordan datingsfasen skal være. Har heller aldri vært forelsket eller betatt. (Var betatt en uke i 8 klasse husker jeg) Jeg håper at dere kunne fortelle meg litt om hva som er normalt med følelser når man møter noen. Min situasjon: For 4 uker siden møtte jeg en mann.Siden jeg aldri har hatt kjæreste før er jeg VELDIG keen på mitt første forhold og jeg har selvfølgelig dagdrømt litt om det å være forelsket osv. I filmer så får jo "paret" instant connection. De føler bra kjemi. De får sommerfugler i magen av å tenkte på daten sin og de vil møtes ofte. Er dette vanlig i virkeligheten eller har jeg urealistiske forventninger? Jeg føler nemlig absolutt ingenting for han jeg dater nå. Tenker aldri på han, venter ikke på meldinger og sender aldri selv. Jeg bryr meg egentlig ikke om vi møtes ofte eller sjeldent. Hvis jeg skulle beskrive han ville jeg sagt at han er en helt grei fyr. Jeg har heller ikke tenkt tanken på å ha sex med han enda. Vet ikke hvor mye det frister å ha sex med han, men tenker at det endrer seg hvis jeg får følelser. Du synes at han er en helt grei fyr, hva var det som fikk deg til å date han i utgangspunktet? Er det bare at du er så gira på tanken av kjæreste generelt som driver deg? Så mitt spørsmål er: Når kommer sommerfuglene og tankene om at han er fantastisk? Kan det ta mange måneder eller må disse følelsene komme i starten? Eller lever jeg rett og slett i en fantasiverden og burde heller vente på noen jeg får instant connection med? (Hvis det finnes da?) Vel, hva synes du om han sålangt da? Har du tenkt igjennom hva du søker i en potensiell kjæreste? Disse følelsene må ikke komme med en gang, men kan komme etterhvert dersom han har disse kvalitetene du søker etter:) Jeg syntes det er veldig synd at jeg ikke føler noe, i det hele tatt, for han enda. Han er en grei fyr som jeg ikke vil såre. Men han er jo kjærestematriale, så har lyst til å fortsette å date litt for å se om følelsene dukker opp. Det verste som kan skje er hvis han får følelser og ikke jeg. Vil ikke at det skal skje heller. Kjærestemateriale sånn generelt sett, eller kjærestemateriale for deg? Er det noen litt mer erfarne "datere" som kan gi meg noen gode råd? Har ikke lyst til å bli den drittsekken som sårer noen. (Vi har vært på to dater sammen) Du blir ikke drittsekk bare fordi du sårer noen, den risikoen tar man alltid når dater. Man kan ikke vite på forhånd utslaget. Jeg vil bare ha en kjæreste, men når det endelig er en som viser interesse er jeg helt tom. Jeg har faktisk aldri hatt følelser for noen jeg har datet før, kanskje det bare er noe galt med meg. Basert på siste avsnitt her sitter jeg litt igjen med at du vil bare ha en kjæreste no matter what, og at når det først dukker opp en som er interessert i deg, så kaster du deg på sjansen. Et kjæresteforhold blir aldri bra med mindre det er noe begge parter kjenner interesse for:) For all del, jeg kan tolke ting feil, så da er det bare å korrigere meg;)
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 (endret) Det er litt forskjellig hvor raskt det går, filmer er ikke veldig representative for virkeligheten. Jeg pleier å få følelser ganske kjapt, men det har også hendt at det har tatt litt tid. Du sier dere har truffet hverandre i fire uker, men kun hatt to dater? Jeg synes uansett det du beskriver ikke høres så lovende ut. At du ikke tenker noe på ham, eller har lyst til å ta kontakt, er ikke noe lovende for at følelser skal utvikle seg. Endret 16. mai 2013 av Faerunpedia
Tidus Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Uten sommerfugler etter 4 uker er det ikke håp for et kjæresteforhold. Det er nå min mening i alle fall. Stiller du for store krav til potensielle partnere? Utseende er ofte et dilemma merker jeg når jeg snakker med folk som sier de aldri finner noen. Problemet er ofte at de ikke blir forelsket i andre enn de som er mye mer attraktive utseendemessig enn seg selv.
Gjest Lillesiren Skrevet 16. mai 2013 #8 Skrevet 16. mai 2013 Tusen takk for svar! Da tror jeg at jeg er motsatt av av deg, synd for jeg vil også bli lett forelsket! Okay, det er sånn jeg vil føle! Jeg vil ha at jeg skal tenke på mannen hele tiden og sjekke mobilen for meldinger alt for ofte Du følte skikkelig kjemi med mannen din fra dag 1, så siden vi har snakket i 4 uker, og vært på to dater er det kanskje ikke så mye å hente. Jeg møter jo aldri noen som er interessert i meg, så når det først skjer vil jeg liksom ikke gi opp med en gang. PS! Det er ikke alle som faller pladask, men da har man lov til å bruke fornuften litt, tenke igjennom hvilke kvaliteter man er på jakt etter og sondere terrenget utifra det. Det er ikke antall sommerfugler i magen som avgjør hvor lykkelig man blir i forholdet på lang sikt, bare så det er sagt:) Men, ta deg god tid, tenk igjennom hva DU ønsker deg i en kjæreste og ikke gå for en bare fordi han viser interesse=)
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 Det er litt forskjellig hvor raskt det går, filmer er ikke veldig representative for virkeligheten. Jeg pleier å få følelser ganske kjapt, men det har også hendt at det har tatt litt tid. Du sier dere har truffet hverandre i fire uker, men kun hatt to dater? Jeg synes uansett det du beskriver ikke høres så lovende ut. At du ikke tenker noe på ham, eller har lyst til å ta kontakt, er ikke noe lovende for at følelser skal utvikle seg. Tusen takk for svar! Ja, jeg har hatt det travelt så har ikke fått møtt han noe mer. Kanskje hadde jeg klart å prioritere litt mer tid til han hvis jeg hadde likt han litt mer. (Litt fæl innrømmelse) Det var egentlig det jeg trodde. Vil jo egentlig bare møte noen som jeg får sommerfugler i magen av, men det har aldri skjedd så tenkte at jeg burde gi det en sjanse.
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 PS! Det er ikke alle som faller pladask, men da har man lov til å bruke fornuften litt, tenke igjennom hvilke kvaliteter man er på jakt etter og sondere terrenget utifra det. Det er ikke antall sommerfugler i magen som avgjør hvor lykkelig man blir i forholdet på lang sikt, bare så det er sagt:) Men, ta deg god tid, tenk igjennom hva DU ønsker deg i en kjæreste og ikke gå for en bare fordi han viser interesse=) Det som fikk meg til å date han var vennene mine. De sa han var super snill og grei. Så når han da faktisk spurte tenkte jeg at en kul, morsom, grei og snill mann kan jeg ikke gå glipp av. Kjærestematriale sånn generelt. Snill, oppegående, god, humoristisk, smart osv. Per i dag tenker jeg at han er helt grei. Akkurat som faren min og venner er greie. Men ikke noe mer enn det. Herrigud når du ba meg tenke over disse punktene ser jeg selv at det ikke er så mye håp. Men er redd for at siden jeg ikke får følelser enkelt så kaster jeg bort sjansen min på noen jeg kunne ha fått følelser for senere. Ja, jeg er den eneste av de jeg kjenner som aldri har hatt et forhold og vil bare oppleve det å kunne holde hender med noen, være glad i/elske noen, ha noen man kan fortelle alt til, og dele minner og opplevelser med. Du har jo helt rett i det du sier, og skal jo selvfølgelig ikke velge den første og beste. Tusen takk for godt svar! Når jeg bruker fornuften tenker jeg at han er en fyr jeg ikke burde gå glipp av.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #11 Skrevet 16. mai 2013 Man bør ikke ha følelser fra dag en.. Men slik du beskriver det, så ville du nok ikke ha vært noe interessant for meg. 4 uker inn i datingen og du har så lite interesse som du beskriver, så ville jeg nok ha tatt en prat med deg om det og vi hadde endt opp med å gå hvert til vårt. Men jeg vet det er mange som tar seg god tid i en datingfase. Noen får ikke følelser før det har gått lang lang tid. Dette er avhengig av dere.. Men jeg tenker at det burde i det minste være en attraksjon og en interesse om å gå videre. Har du ikke det heller, så burde saken være klar ;-). Anonym poster: 871a82daf8b3df845dc1ad93d2cb72f8 1
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #12 Skrevet 16. mai 2013 Uten sommerfugler etter 4 uker er det ikke håp for et kjæresteforhold. Det er nå min mening i alle fall. Stiller du for store krav til potensielle partnere? Utseende er ofte et dilemma merker jeg når jeg snakker med folk som sier de aldri finner noen. Problemet er ofte at de ikke blir forelsket i andre enn de som er mye mer attraktive utseendemessig enn seg selv. Okay, takk for at du sier din mening:) Du har nok rett, dessverre. Nei, jeg tror ikke det. Blir aldri sjekket opp eller noe så vet hvor "nivået" mitt ligger. Han mannen jeg dater nå er normal, sånn som meg. Jeg går aldri etter typiske kjekkaser. Kan jo være at det ligger litt dypt inne, og at jeg ikke registrerer det selv, men tror ikke det:). De få gangene noen ber meg på date så sier jeg alltid ja, men ender med samme greia hver gang. Null følelser og ingen kjemi - fra min side. Vet ikke med de.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #13 Skrevet 16. mai 2013 Men vet du hva du selv vil ha? Bortsett fra opplagte ting som kjekk og grei osv. Jeg får en følelse av at du ikke vet hva slags menn du vil ha, og har en objektiv tilnærming til dette, litt sånn, en mann det ikke er noe å utsette på burde man være tiltrukket av. Anonym poster: 5d9ccadb27181b1e0fd4f7ff3dc1b6e9
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #14 Skrevet 16. mai 2013 Man bør ikke ha følelser fra dag en.. Men slik du beskriver det, så ville du nok ikke ha vært noe interessant for meg. 4 uker inn i datingen og du har så lite interesse som du beskriver, så ville jeg nok ha tatt en prat med deg om det og vi hadde endt opp med å gå hvert til vårt. Men jeg vet det er mange som tar seg god tid i en datingfase. Noen får ikke følelser før det har gått lang lang tid. Dette er avhengig av dere.. Men jeg tenker at det burde i det minste være en attraksjon og en interesse om å gå videre. Har du ikke det heller, så burde saken være klar ;-). Anonym poster: 871a82daf8b3df845dc1ad93d2cb72f8 Okay, veldig fint at du svarer ærlig:) Jeg er veldig redd for at dette skal skje med nestemann også, men man kan vel ikke tenke slik. Jeg har en interesse om å gå videre, men vet ikke om det bare er fordi jeg vil ha kjæreste. Det er lite attraksjon med i bildet akkurat nå (kanskje litt), men hadde et lite håp om at det ville komme etter noen måneder. Eller flere dater da. Huff, har så lite erfaring med dette. Var egentlig veldig greit å skrive ned det jeg følte. Ble litt klarere på den måten:)
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #15 Skrevet 16. mai 2013 Heeelt off topic, men jeg synes du virker veldig reflektert og veldig god TS. Heldige den som får deg til sin bedre halvdel! Anonym poster: c51d00294e0c5a5f9bfd300d5bf9c61e 1
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #16 Skrevet 16. mai 2013 Men vet du hva du selv vil ha? Bortsett fra opplagte ting som kjekk og grei osv. Jeg får en følelse av at du ikke vet hva slags menn du vil ha, og har en objektiv tilnærming til dette, litt sånn, en mann det ikke er noe å utsette på burde man være tiltrukket av. Anonym poster: 5d9ccadb27181b1e0fd4f7ff3dc1b6e9 Hvordan skal jeg vite hva slags mann jeg vil ha når jeg aldri har hatt en før? Det er bare opplagte ting jeg går etter. Type snill, morsom osv. At vi har ting til felles og alt det der. Hva er det mer å lete etter? Eller jeg skjønner ikke hva du mener:)
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #17 Skrevet 16. mai 2013 Heeelt off topic, men jeg synes du virker veldig reflektert og veldig god TS. Heldige den som får deg til sin bedre halvdel! Anonym poster: c51d00294e0c5a5f9bfd300d5bf9c61e Var det veldig ironisk ment? Skjønner godt hvis du syntes jeg virker ureflektert og umoden. Har lite erfaring med dating og forelskelser.
Gjest Lillesiren Skrevet 16. mai 2013 #18 Skrevet 16. mai 2013 Hvordan skal jeg vite hva slags mann jeg vil ha når jeg aldri har hatt en før? Det er bare opplagte ting jeg går etter. Type snill, morsom osv. At vi har ting til felles og alt det der. Hva er det mer å lete etter? Eller jeg skjønner ikke hva du mener:) Hvis du er på jakt etter et langvarig forhold: - Felles verdigrunnlag - Har dere lignende prioriteringer? Lignende mål for livet? For all del, slike ting er umulig å vite etter 2 dater, men kan generelt være verdt å ha i bakhodet etterhvert. - En eller annen felles interesser kan være en fordel, men ikke et must. - Tenk litt igjennom hva som er viktig for deg, hvordan du er som person, ofte er det slik at like barn leker best - hvertfall på det litt dypere planet=) Dersom du overhodet ikke føler deg tiltrukket av personen..Hm..Jeg er selv en person som har vanskelig for å få følelser, men har aldri slitt med tiltrekningen på de jeg har gått videre med.(Datet èn engang der jeg ikke kjente på tiltrekning og det var vel grunnen til at jeg avsluttet prosessen også).
Gjest Puravida Skrevet 16. mai 2013 #19 Skrevet 16. mai 2013 Hvis du er på jakt etter et langvarig forhold: - Felles verdigrunnlag - Har dere lignende prioriteringer? Lignende mål for livet? For all del, slike ting er umulig å vite etter 2 dater, men kan generelt være verdt å ha i bakhodet etterhvert. - En eller annen felles interesser kan være en fordel, men ikke et must. - Tenk litt igjennom hva som er viktig for deg, hvordan du er som person, ofte er det slik at like barn leker best - hvertfall på det litt dypere planet=) Dersom du overhodet ikke føler deg tiltrukket av personen..Hm..Jeg er selv en person som har vanskelig for å få følelser, men har aldri slitt med tiltrekningen på de jeg har gått videre med.(Datet èn engang der jeg ikke kjente på tiltrekning og det var vel grunnen til at jeg avsluttet prosessen også). Okay! Ja alt det tenker jeg selvfølgelig over. Det er veldig viktig for meg. Og jeg kan si at han og jeg er veldig like, med like verdier og lik moral. Vi deler faktisk flere interesser, spesielt min hovedinteresse. Det som er positivt med han er at han er så reflektert og moden i tankegangen. Det liker jeg veldig godt. Vi tenker overraskende likt, og har pratet mye om fremtiden, hva vi ønsker/ser for oss. Dessverre har jeg ingen følelser for han, enda.. Dette er grunnen til at jeg ikke vil avslutte. For jeg vil ikke gå glipp av en god mann. Dessverre er han bare en helt grei fyr når det kommer til mine følelser. Akkurat som en far eller en venn er. Haha, jeg er nok litt definisjonen på patetisk i denne situasjonen:)
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #20 Skrevet 16. mai 2013 Hvor gammel er du? Anonym poster: 0e75f0de3c6e7959072101808a6edb65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå