Gå til innhold

Hvem ville du reddet først? Dyr eller menneske?

Hvem ville du reddet først?  

77 stemmer

1. 1. Hvis du hadde valget mellom å redde et dyr eller et menneske, hvem ville du reddet først?

• Hvis dyret var mitt eget, ville jeg reddet dette først
      15
    • Jeg ville reddet dyret først, uansett hvem det tilhørte
      6
    • Jeg vil redde mennesket først hvis det er familie eller venner
      7
    • Jeg vil redde mennesket først, selv om det er en fremmed
      41
    • Jeg vil redde den som mest sannsynlig har flest år igjen å leve, uansett om det er menneske eller dyr
      0
    • Jeg er i tvil, men ville mest sannsynlig valgt å redde mennesket
      4
    • Jeg er i tvil, men ville mest sannsynlig valgt å redde dyret
      3
    • Jeg vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Spirula
Skrevet (endret)

Temaet er vel egentlig ferdigdiskutert, men siden det ble henvist til andre avstemninger på andre forum, fikk jeg lyst til å se tall og fordelinger her også.

Dette trenger ikke bli en ny diskusjonstråd, kun en avstemningstråd. :)

Jeg spesifiserte ikke dyrets art i avstemningen, men jeg forutsetter at enhver tenker på det dyret som betyr mest for dem, det være seg hund, katt, hest, undulat, reptiler, gullfisker, eller lignende.

Endret av Spirula
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt ferdig diskutert. I mine øyne, så er folk som velger å redde dyra fremfor mennesker, ganske skrudde.Fikk sjokk når jeg leste den forrige tråden.

Anonym poster: c70d47ed32ec0d4e0d86df2ccda8bf7c

• Liker 7
Gjest Spirula
Skrevet

Ikke helt ferdig diskutert. I mine øyne, så er folk som velger å redde dyra fremfor mennesker, ganske skrudde.Fikk sjokk når jeg leste den forrige tråden.

Anonym poster: c70d47ed32ec0d4e0d86df2ccda8bf7c

Jeg ble også overrasket over mye av det jeg leste i den forrige tråden, men jeg håper, og tror, en avstemning vil gi et noe mer nyansert bilde enn hva tråden viste. :)

• Liker 1
Gjest Spirula
Skrevet

Over 100 visninger, og bare 14 som har stemt?

I den andre tråden er det over 100 brukere + x antall anonyme brukere som har skrevet, det viser at ganske mange flere kunne avgitt stemme her også.

Jeg håper det komme flere stemmer etter hvert. :)

Det hadde kanskje vært bedre om avstemningen hadde blitt flettet inn i den andre tråden?

Gjest Riskjeks
Skrevet

Selvsagt et menneske, uansett hvem det var, om det så var en fremmed gamling med en dag igjen å leve.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det hadde vært bedre om denne ble lagt under generell debatt

Gjest Spirula
Skrevet

Jeg tror det hadde vært bedre om denne ble lagt under generell debatt

Det har du sikkert rett i, men moderator flytter kanskje ikke tråder på oppfordring?

Skrevet (endret)

Det har du sikkert rett i, men moderator flytter kanskje ikke tråder på oppfordring?

Vet ikke, men det skader sikkert ikke å spørre :)

Endret av Hjarte
Gjest Riskjeks
Skrevet

Bare å spørre moderator. Tror man vil få et mer realistisk svar om man har tråden på generell debatt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg tenker om svarene så langt:

7 stk i beste fall egoistiske og korttenkte, kanskje unge?

1stk egoistisk og mangler empati og sympati

2 stk idealister, det kan jeg respektere

Anonym poster: 374998ffd45a9748e821841bad6df61f

Gjest Spirula
Skrevet

Hva jeg tenker om svarene så langt:

7 stk i beste fall egoistiske og korttenkte, kanskje unge?

1stk egoistisk og mangler empati og sympati

2 stk idealister, det kan jeg respektere

Vi kan også se på det på den positive måten.

Mer enn 60 % vil med sikkerhet, eller stor sannsynlighet, redde mennesket først. :)

AnonymBruker
Skrevet

De som ville valgt mennesket istedenfor dyr oppfører seg så jævlig mot de som mener annerledes enn dem. HAR DERE PROBLEMER? Hva oppnår du ved å kalle oss for psykiske, egoistiske, sammenligner oss med breivik, sier at vi må dø, osv

Er jo ikke rart at vi velger dyr da. Se på dere selv, se hva dere skriver?

Jeg er sjokkert over mangel på respekt for andres meninger, enkelt og greit.

Anonym poster: ea45a6354e32484b1d5e2963c6a141dc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De som ville valgt mennesket istedenfor dyr oppfører seg så jævlig mot de som mener annerledes enn dem. HAR DERE PROBLEMER? Hva oppnår du ved å kalle oss for psykiske, egoistiske, sammenligner oss med breivik, sier at vi må dø, osv

Samme her. Jeg er helt sjokkert over hvor trangsynte folk kan være.

Anonym poster: aa39a1a2314a58a26716218bb164b7c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo egoistiske. Og ved å handle på den måten dere sier så er jo det dere som skaper den ondskapen dere forakter.

• Liker 4
Skrevet

Jeg må innrømme jeg ble også overrasket over hvor mange som svarte at de ville reddet dyr først (uten at jeg sier noe på det i seg selv, da jeg selv sitter på gjerdet i denne diskusjonen). Jeg er også like overrasket over alle voldsomme og negative karakteristikker og tilbakemeldinger de får, de som ville valgt å redde et dyr.

Jeg blir i hvert fall ikke mer fristet til å redde mennesker, når man i slike tråder får se noen av menneskets mest negative og nedrige sider.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer bare aldri til å respektere en som heller vil redde en hund enn et menneske. Sånn er det med den saken.Ikke alt må respekteres ihjel vet du.

Anonym poster: 071d6ea4f08322ee296eed21e997832e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme jeg ble også overrasket over hvor mange som svarte at de ville reddet dyr først (uten at jeg sier noe på det i seg selv, da jeg selv sitter på gjerdet i denne diskusjonen). Jeg er også like overrasket over alle voldsomme og negative karakteristikker og tilbakemeldinger de får, de som ville valgt å redde et dyr.

Jeg blir i hvert fall ikke mer fristet til å redde mennesker, når man i slike tråder får se noen av menneskets mest negative og nedrige sider.

Det er ikke at man ikke vil redde ett dyr, det vil jeg også, og har allerede gjort. Huset vårt har alltid vært tilfluktssted for dyr eieren ellers ville dumpet. Være seg hamster, rotte, kanin, hund, katter. Slik er jeg oppdratt og kommer til å videreføre holdningene mine håper jeg.

Jeg reagerer på de som vil redde sitt eget dyr fremfor andres barn eller pappa, fordi de ikke vil takle sin egen sorg, fordi den fremmede ikke betyr noe for dem. Om ikke det er egoistisk vet ikke jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer bare aldri til å respektere en som heller vil redde en hund enn et menneske. Sånn er det med den saken.Ikke alt må respekteres ihjel vet du.

En ting er å ikke respektere, en annen ting er å sammenligne med hitler, Breivik, si at vi ikke fortjener å leve..

For meg er hunden og de andre familiemedlemmene min like mye verdt. Jeg ser ikke at mennesket har mer verdi enn andre. Jeg ville valgt å redde min mann foran en fremmed, ergo jeg ville valgt å redde hunden foran en fremmed.

Anonym poster: aa39a1a2314a58a26716218bb164b7c8

• Liker 7
Skrevet

Det er forskjell på å "respektere i hjel" (hva nå det vil si) enn å være direkte stygg og ufin mot de som har en annen oppfatning.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest disse trådene og mange andre her på KG, som viser hvor fæle, hensynsløse og egoistiske mennesker er, er jeg ihvertfall ikke i tvil om at jeg ville reddet dyr foran fremmede mennesker!

Anonym poster: 4e077892cf17eadbac9cdd1736fd0047

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...