Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest x
Skrevet

Min separerte mann har ny dame.nyforelsket etter et langt ekteskap.De har vært sammen i noen mnd. Nå er barna introdusert.

Jeg klarer ikke tanken på at hun skal omgåes våre barn.

Hvordan skal jeg takle det?

Har fortsatt følelser for ham. Hvordan klare og gå videre og glemme han som valgte meg bort?

Hvor lenge varer en sånn nyforelsket tilstand i godt voksen alder?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok svelge de følelsene for barnas beste... De må jo bli kjent med henne før eller senere om hun skal bli, og de har jo vært sammen i noen måneder, så det ser jo ikke helt tapt ut.

Beklager, det er sårende og sårt når du enda har følelser for ham, og det er ille å bli dumpa, og sikkert end verre å måtte forholde seg til denne mannen, men tenk på barna..

Hvor lenge en sånn nyforelsket tilstand varer i godt voksen alder? Kan vare lenge og ikke, alt ettersom..

Anonym poster: 4ea93b1eeba97cc2a3e2478bb5dd9ecb

• Liker 2
Skrevet

Kan skjønne at dette ikke er lett.

Selv, står jeg på andre siden av dette problemet. Kjæresten min har barn fra før av. Supre unger, som ennå er relativt små, slik at vi har brukt god tid for å venne dem til at jeg er sammen med pappan. Vil dem jo ikke anna enn godt, og at de skal trives rundt meg og stole på meg, slik at vi kan fungerere sammen i hverdagen. Moren til ungene derimot, liker tydeligvis ikke at jeg er rundt dem og går ikke av veien for å stikke kjepper i hjulene over småting.

Det er faktisk ganske sårt for meg, at det er sånn. Jeg ønsker ikke, vil ikke og har jo ikke engang mulighet til å frarøve henne det faktum at hun er moren deres. Hun er moren deres uansett, og det er slik det skal være. Men at jeg kan være en ressurs i livene til de små, og være med på å skape en trygg, og hyggelig hverdag for dem, er viktig for meg. Kanskje lett for meg å si, men fokuset burde vel været på barna, at de faktisk har det bra.

Når det er sagt, så håper jeg for din del, at du finner en måte slik at dette slipper taket i deg. Han har gått videre og uansett hvor tungt det er og hvor lang tid det tar, så bør du for din egen del også prøve det samme :):blomst:

• Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Vil bare gi deg en klem,

Jeg er selv i samme situasjon som deg, bortsett fra at han har ikke presenterte henne ennå til ungene. Jeg gruer meg veldig til det.

Jeg vet at jeg skal gjøre alt jeg kan for å gjøre det lett for ungene men jeg kjenner meg godt nok for å innrømme at det er stor sansynnlighet at det blir nok ingen middag hos meg med henne i tillegg!!!

Jeg bare gleder meg til at hverdag kommer for de også med tanken at å være stemor til jenter som kommer snart i tenårigsalder blir et marreritt (det er allerede vanskelig som mor og jeg elsker de over alt på jord!!!) :-)

Sier til de lykke til !

Trøst deg med troen at lykken kommer til deg snart igjen :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg syns er mest håpløst er at mannen altfor tidlig har introdusert barna for nydama.

TS snakker om separasjon - man er separert minimum 1 år før man blir skilt. Ergo er dette et nytt brudd. Ungene skal altså ikke engang får den tiden de trenger (som er langt mer enn noen måneder) på å venne seg til bruddet mellom foreldrene, før far presser på dem ei ny dame. Sikkert ei som er velmendene og ser seg som en ressurs for barna og blablabla.

Skjønner godt ts sin frustrasjon - dette er ikke bra for barna. Samtidig så er du nødt til å gjøre gode miner til slett spill overfor ungene, men du trenger ikke glatte over ifht. fars oppførsel.

og jada - det går seg til, men er vondt når det står på. Og hvor lenge en sånn nyforelskelse varer er vanskelig å si. Damen er kanskje også grunnen til bruddet og da spørs det hvordan det går når hverdagen kommer kræsjende. Både for han og henne.....

Gjest Gjest x
Skrevet

Takk for støtte:-) situasjonen er vond, selv om jeg også ønsker barnas beste. Synes bare at prosessen går for fort.

Håper også at hverdagen og virkeligheten kommer snart inn i deres forhold....

TS

Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv, ungene er introdusert for ny dame og hennes unger. Alle vet at de var sammen før han gikk fra meg og hun gikk fra sin mann, men de kommer aldri til å innrømme det. Ungene har ikke noe ønske om å være sammen med nydama og hennes unger (det betyr ikke at det er noe galt med verken henne eller ungene, kun at mine synes situasjonen er vanskelig). En del av meg håper at forholdet går til helvete pga all smerten de har påført familiene sine. En annen del håper at de forblir sammen, siden ungene nå engang er introdusert og jeg vil i alle fall ikke at de skal treffe en hel haug med nydamer oppigjennom. Jeg ønsker ungene mine alt godt. Men min eks-mann unner jeg lite. Vanskelig kombinasjon...

TS, jeg forstår godt at du har det vanskelig. Jeg har ingen råd annet enn, som det sies, å gjøre gode miner til slett spill overfor ungene, være interessert i dem, positiv - alt det der som du kanskje egentlig ikke har lyst til å være. Du får ikke gjort noenting med hans avgjørelser, det eneste du kan gjøre er å være der for ungene dine. Ønsker deg og barna alt godt.

Klem

Gjest Gjest
Skrevet

Finest ikke noe verre en en smålig eks som føler seg forsmådd og som mener hun har enerett på barna sine.

Fysj hvor mye kvalme slike mennesker kan klare å få til for eks og barn.

Sitter på tuen sin og tenker på hvor synd det er på " meg,meg,meg". Det må jo være noe galt med deg som mor som går rundt og har så lite selvtillit og tro på seg selv. Hvorfor tror og føler så mange mødre at dei er truet av eksmannens nye kjæreste, og at barna skal glømme hvem som er moren.

Gjest Gjest
Skrevet

Finest ikke noe verre en en smålig eks som føler seg forsmådd og som mener hun har enerett på barna sine.

Sitter på tuen sin og tenker på hvor synd det er på " meg,meg,meg". Det må jo være noe galt med deg som mor som går rundt og har så lite selvtillit og tro på seg selv. Hvorfor tror og føler så mange mødre at dei er truet av eksmannens nye kjæreste, og at barna skal glømme hvem som er moren.

Og du har vel akkurat vunnet tittelen "dagens dust".

Dette handler ikke om å ikke tro på egne evner som mor, eller at man føler seg "truet". Det handler imidlertid om anstendighet ifht. BARNA.

Du skjønner det, at barn som opplever samlivsbrudd mellom foreldrene bruker en del tid på å bearbeide dette og venne seg til den nye situasjonen. jeg har sett forskning som indikerer at det tar minimum 1 år å bare bearbeide bruddet. Det betyr at barna bør slippe mer endring i første omgang. Når far da er så idiot at han umiddelbart introduserer ny partner og evt barn kun kort tid etter bruddet - ja så er det vanskelig for BARNA.

At barnas mor ser dette og ikke syns dette er bra, det er fullt ut forståelig, bl.a. ut fra hennes ønske om å ikke lage situasjonen verre for barna enn den allerede er.

At mor også pga bruddet har såre følelser er heller ikke unaturlig og det er faktisk lov det også.

Skrevet

For meg høres det ut som om barna i TSs tilfelle er ganske store, kanskje voksne, og da må barna selv få bestemme hva de ønsker, uten å være pådyttet meninger fra foreldrene. Jeg tror på at dersom TS i dette tilfellet oppfører seg voksent og tydelig viser at det er barna og deres ve og vel som er viktigst, vil barna føle dette godt og slippe å bli dratt mellom hensynet til foreldrene på begge sider. Jeg forstår godt at man kan føle sjalusi overfor nye partnere, men husk at barna er ingen eiendel som man kan bestemme over. Man oppnår heller ingenting positivt ved å snakke stygt om den nye parteneren eller prøve å lage vanskeligheter for den saks skyld, det blir det bare enda verre av. Ønsker TS lykke til og oppfordrer til å leve livet utenom barn og eksmann - plutselig smiler livet til deg igjen!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Bare en idiot kan skrive dette!!!!

Skal ikke en gang diskuteres. Skal bare le når det blir din tur !

Til TS, alle som har lite erfaring i livet og en god hjerte forstår deg veldig godt!

Skrevet

Gjesten her har da et poeng, se på alle trådene som er startet av damer som blir overkjørt av ekskoner...

Selvfølgelig ikke no gøy for eksen, men så lenge det alt foregår innen normale rammer (altså ikke introdusere barna på første daten, ingen er narkomane eller alkoholikere) så syns jeg eksene skal holde seg for gode til å bitche!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min separerte mann har ny dame.nyforelsket etter et langt ekteskap.De har vært sammen i noen mnd. Nå er barna introdusert.

Jeg klarer ikke tanken på at hun skal omgåes våre barn.

Hvordan skal jeg takle det?

Har fortsatt følelser for ham. Hvordan klare og gå videre og glemme han som valgte meg bort?

Hvor lenge varer en sånn nyforelsket tilstand i godt voksen alder?

Jeg skjønner at dette er veldig vanskelig!

Mitt beste råd må være å ta tiden til hjelp. Det går over :)

Du må bare tåle det som skjer og ikke la det gå utover barna. Vanskelig og vondt, men sånn er det :-/

Anonym poster: 09149c783d267c6805cf12667351b34f

Gjest Gjest x
Skrevet

Takk for mange fine innspill.

Mine barn er fortsatt i barneskolen. Det jeg ønsker mest er og få vårt forhold på avstand,sliknat jeg kan gå videre med livet mitt. Men så lenge jeg har et håp og har følelser så føles det med våre barn,hennes barn helt feil for meg....

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat i samme situasjon som deg. Han var utro og flyttet raskt inn til dama. Og selvsagt skulle barna komme på besøk med en gang, i følge han.. Men det var jeg helt i mot, og har også med meg Familievernkontoret på dette. De fraråder på det sterkeste at barn introduseres for nye partnere før det har gått minst ett år. Dette fordi et brudd i seg selv er opprivende nok. Dessuten lever jo den nyforelskede forelderen i sin egen lille boble og klarer ikke tenke klart hva som er best for barna. Det er min erfaring med min eks. Han skjønner ikke at barna ikke er forelsket i henne, det er han som er det. Barna har ingen interesse av å treffe henne, det er jo faren de vil treffe.

Våre barn skal ikke introduseres for nye partnere før det har gått minst ett år, og det er av hensynet til BARNA. Det er ren egoisme å i det hele tatt tenke på noe annet.

Anonym poster: 951310209aacf6db01edefe81ce4e82f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da foreldrene mine skilte seg, tok det bare fire mnd før faren min introduserte oss barna for den nye kjæresten. Det plaget meg lenge, og var nok en stor grunn til at jeg ikke likte henne. Har tatt det opp med han i voksen alder, og fått en ektefølt unnskyldning. Han sa som noen lenger oppe: Han var så forelsket, og tenkte ikke på at vi barna ikke var det.

Vent så lenge som mulig!

Anonym poster: 45dd8053764daea8c3fecefea6ef9f67

Gjest Gjest
Skrevet

Heldigvis klarte min eks-mann å holde seg fra å la barna treffe den nye kjæresten (som han hadde fra før han forlot meg). Rett etter bruddet ville han la henne møte dem med en gang, og kranglet mye med meg om dette. Men nå har han roet seg og det har gått noen måneder. Hvis ikke, vet jeg ikke hva jeg ville gjort!

Det er klart at det er best at mor kan hilse på fars nye kjæreste og omtaler henne respektfult overfor barna, men det er UTROLIG vanskelig når det er en kvinne din mann har vært utro med og forlatt deg for. Nesten umenneskelig! Det er vel derfor så mange eks-koner er "bitch", fordi det ligger så mye skuffelse og sorg hos henne etter at mannen forlot henne til fordel for en ny. Og etterpå skal alle være greie og vennlige mot hverandre - for barna sin skyld....

Gjest Gjest
Skrevet

Og du har vel akkurat vunnet tittelen "dagens dust".

Dette handler ikke om å ikke tro på egne evner som mor, eller at man føler seg "truet". Det handler imidlertid om anstendighet ifht. BARNA.

Du skjønner det, at barn som opplever samlivsbrudd mellom foreldrene bruker en del tid på å bearbeide dette og venne seg til den nye situasjonen. jeg har sett forskning som indikerer at det tar minimum 1 år å bare bearbeide bruddet. Det betyr at barna bør slippe mer endring i første omgang. Når far da er så idiot at han umiddelbart introduserer ny partner og evt barn kun kort tid etter bruddet - ja så er det vanskelig for BARNA.

At barnas mor ser dette og ikke syns dette er bra, det er fullt ut forståelig, bl.a. ut fra hennes ønske om å ikke lage situasjonen verre for barna enn den allerede er.

At mor også pga bruddet har såre følelser er heller ikke unaturlig og det er faktisk lov det også.

Kan godt være at denne ekskona her tenker på barna, men det gjør dessverre ikke alle. Så kall meg gjerne dagens dust, om det gjør livet lettere for deg.

Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig, men du må nok bare svelge kamelene og gjøre det beste av situasjonen. Har vært gjennom noe av det samme selv. Litt vanskelig i begynnelsen, men så blir det bedre og bedre.

Gjest Gjest
Skrevet

Bare en idiot kan skrive dette!!!!

Skal ikke en gang diskuteres. Skal bare le når det blir din tur !

Til TS, alle som har lite erfaring i livet og en god hjerte forstår deg veldig godt!

Latteren kan du sette i halsen med det samme ;) .

Jeg har vært den nye dama til eksen, men jeg møtte ikke denne mannen før etter at han og kona hadde tatt ut separasjonen og flyttet i fra hverandre.

Alike vel klarte denne "hurpa" med dårlig selvtillit å la sin dårlige oppførsel gå utover min den gang lille jente på fem år.

Dette var så lavmål som det kan bli og jeg unner ingen å måtte forholde seg til ett slikt troll.

Min lille erfaring fra livet har innebært å bli enke og alene mor til fem barn i alderen fire til tolv år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...