AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Når du har betalt alle regninger? Hvor mye sitter du da igjen med til å bruke på diverse? Klær,frisør, aktiviteter,shopping, mat osv. Anonym poster: 4acc488108cd7a31cf62283a248d6bf7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 som student? Ingenting. I hvertfall ikke til frisør og shopping. Anonym poster: c9750c19d42993a1801782f08c858116
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Hehe, her er det ikke mye igjen til shopping og uteliv når alt annet er betalt... og det selv om vi har en god og en veldig god inntekt. Men vi har så vi greier oss, og regningene innbefatter en del tilvalgsutgifter som aktiviteter og utstyr til barna, ferieturer osv, så jeg føler ikke at vi har dårlig råd. Men når det drar seg mot lønningsdato er det sjelden så mye igjen på konto, så vi bruker lite "unødvendige" penger. Anonym poster: e1695c670b0d52d829cc5b39b85746c5
Memoria Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Det kommmer helt an på. Jeg er student i tillegg - men jeg jobber usedvanlig mye for en student, så jeg sitter vel ca igjen med 7000,- per mnd.
Camsim Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Ts her. Det er jo selvfølgelig forskjellig fra folk til folk. Om de har barn eller ikke osv. Jeg er så nyskjerrig på dette næmlig. 1 familie jeg vet om: har stort hus,2 biler. 2 uker i syden hver sommer pluss norwaycup. Bygger ut huset i disse dager. Ungene er alltid fint kledd. Mor og far med "normale" yrker. Familie 2: mor og far med normale yrker,eier leilighet, mor går til frisør og shopper mye osv. Ferieturer noen ganger i året. Bruker folk kredittkort til sånt? Tar lån?
Memoria Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Men det er jo ikke så unormalt dette, spør du meg? Altså, begge høres ut som familier jeg også kjenner til. De har sikkert plenty av hus-, bil- og andre smålån som alle sammen, de bare prioriterer pengene på sin måte og dermed får det til å gå rundt. Noen har kanskje sparepenger fra før i bakhånd, noen har kanskje en veldig bra lønn i denne "normale" jobben (og hva er per din definisjon normalt egentlig?) og de som velger å shoppe litt o.l går kanskje ikke for veska til 10.000 men tenker med praktisk enn som så. Og at ungene er fint kledd burde jo gjelde i alle tilfeller, ingen unger skal være fillete og møkkete.
Gjest Indra Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Ts her. Det er jo selvfølgelig forskjellig fra folk til folk. Om de har barn eller ikke osv. Jeg er så nyskjerrig på dette næmlig. 1 familie jeg vet om: har stort hus,2 biler. 2 uker i syden hver sommer pluss norwaycup. Bygger ut huset i disse dager. Ungene er alltid fint kledd. Mor og far med "normale" yrker. Familie 2: mor og far med normale yrker,eier leilighet, mor går til frisør og shopper mye osv. Ferieturer noen ganger i året. Bruker folk kredittkort til sånt? Tar lån? Eventuelt har de bare kontroll på økonomien sin? 1
LittleJ Skrevet 16. mai 2013 #8 Skrevet 16. mai 2013 Sitter igjen med 7-8000 kanskje... Men da må jeg gjerne ha kraftfor til hesten, sko til hesten og sånt. De to er ca. annenhver måned.
Camsim Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 Ts her. Dette er INGEN klagetråd altså jeg bare lurer. Mitt barn er velsteldt og bra kledd han også, og vi har det godt:) men lurer på hva som er normalt eller hvordan andre har det. Med normal jobb mener jeg jobb i helsevesenet,butikk industri osv. Altså ingen topplønn jobb. Selvom mange synes det er normalt med andre typer jobber også. Grunnen til at jeg kom på dette var at jeg tenkte på han som vant 216 millioner kroner. Tenk at han satt og så på sydenturer men droppet det da det ble for dyrt! Så vinner han så mye penger dagen etterpå.. Det fikk meg bare til å tenke på hva folk sitter igjen med til ferieturer osv som nevnt ovenfor.
Gjest Indra Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 (endret) Ts her. Dette er INGEN klagetråd altså jeg bare lurer. Mitt barn er velsteldt og bra kledd han også, og vi har det godt:) men lurer på hva som er normalt eller hvordan andre har det. Med normal jobb mener jeg jobb i helsevesenet,butikk industri osv. Altså ingen topplønn jobb. Selvom mange synes det er normalt med andre typer jobber også. Grunnen til at jeg kom på dette var at jeg tenkte på han som vant 216 millioner kroner. Tenk at han satt og så på sydenturer men droppet det da det ble for dyrt! Så vinner han så mye penger dagen etterpå.. Det fikk meg bare til å tenke på hva folk sitter igjen med til ferieturer osv som nevnt ovenfor. Det du må huske er at alle har ulike forutsetninger. Noen jobber endel overtid og får høyere lønn, andre har høye avdrag på hus/bil mens andre igjen kanskje ikke har lån på bilen sin. Noen arver penger og har buffere, andre har spart opp. Noen er bare flinke til å styre pengene sine, andre igjen bruker kredittkort på en ugunstig måte. Noen bruker kredittkort uten problemer og tjener på det i tillegg da de utnytter rentefrihet osv. Noen bruker tohundre per måned på mobilregningen, andre tusen, noen handler mat og kaster halvparten, andre er mer fornuftige, noen drikker mye alkohol, andre er avholds osv osv osv. Dette handler ikke om hva folk tjener, det handler om hvordan budsjettet deres er, og der er vi alle veldig forskjellige. Endret 16. mai 2013 av Indra 2
Gjest frustrertkjærest Skrevet 16. mai 2013 #11 Skrevet 16. mai 2013 Vi er et par som tjener ca 40 tilsammen utbetalt vi tjener ca 20 000 hver. Når husleie og regninger, lån er betalt sitter vi igjen med 7000 hver altsa 14000 tilsammen. det skal g til mat oga allt annet vi måtte ønske. Di pengene har vi på hver vår konto. Men allikevell så går han tom for penger samme uke han får lønn. å det eder med at jeg må betale mat og husholdningprodukter. Dette sliter veldig på forholde, jeg føler at han ikke respekterer meg når han sette seg i de sitvasjonen at han må leve på meg. Synes det er frekkt og kansje en smule utspekulert. Han påstår at han mister kontrollen men hallo mannen er eldre enn meg å hadde ikke jeg betalt mat hadde ha jo sultet eller ringt moren sin. Men moren gir ikke mer til han. Jeg sa til han i går at det har ingen ting med at du mister kontrol, du har aldri tatt kontroll eller så gir du bare faen å baserer deg på meg å det synes eg e veldig kjip følelse å ha. Jeg vill ikke ha denne rollen men vi bor sammen og jeg kan jo ikke bare kjøpe mat til meg selv så det blir jo til begge. Hva skal jeg gjør han respekterer meg jo ikke eller hva? Han er snart 30 er alle manfolk sånt?
Gjest Indra Skrevet 16. mai 2013 #12 Skrevet 16. mai 2013 Vi er et par som tjener ca 40 tilsammen utbetalt vi tjener ca 20 000 hver. Når husleie og regninger, lån er betalt sitter vi igjen med 7000 hver altsa 14000 tilsammen. det skal g til mat oga allt annet vi måtte ønske. Di pengene har vi på hver vår konto. Men allikevell så går han tom for penger samme uke han får lønn. å det eder med at jeg må betale mat og husholdningprodukter. Dette sliter veldig på forholde, jeg føler at han ikke respekterer meg når han sette seg i de sitvasjonen at han må leve på meg. Synes det er frekkt og kansje en smule utspekulert. Han påstår at han mister kontrollen men hallo mannen er eldre enn meg å hadde ikke jeg betalt mat hadde ha jo sultet eller ringt moren sin. Men moren gir ikke mer til han. Jeg sa til han i går at det har ingen ting med at du mister kontrol, du har aldri tatt kontroll eller så gir du bare faen å baserer deg på meg å det synes eg e veldig kjip følelse å ha. Jeg vill ikke ha denne rollen men vi bor sammen og jeg kan jo ikke bare kjøpe mat til meg selv så det blir jo til begge. Hva skal jeg gjør han respekterer meg jo ikke eller hva? Han er snart 30 er alle manfolk sånt? Nei.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #13 Skrevet 16. mai 2013 Det du må huske er at alle har ulike forutsetninger. Noen jobber endel overtid og får høyere lønn, andre har høye avdrag på hus/bil mens andre igjen kanskje ikke har lån på bilen sin. Noen arver penger og har buffere, andre har spart opp. Noen er bare flinke til å styre pengene sine, andre igjen bruker kredittkort på en ugunstig måte. Noen bruker kredittkort uten problemer og tjener på det i tillegg da de utnytter rentefrihet osv. Noen bruker tohundre per måned på mobilregningen, andre tusen, noen handler mat og kaster halvparten, andre er mer fornuftige, noen drikker mye alkohol, andre er avholds osv osv osv. Dette handler ikke om hva folk tjener, det handler om hvordan budsjettet deres er, og der er vi alle veldig forskjellige. Jeg tror ts skjønner dette altså, men nå spurte hun om hva folk sitter igjen med etter regninger og ikke hvordan de prioriterer og bruker pengene sine utover det. Jeg sitter igjen med ca 5000 i mnd etter sparing. Jobber i serviceyrke og forsørger bare meg selv + hunden. Anonym poster: 175d85a150f46d4359a1cc088a512f92
Gjest Indra Skrevet 16. mai 2013 #14 Skrevet 16. mai 2013 Jeg tror ts skjønner dette altså, men nå spurte hun om hva folk sitter igjen med etter regninger og ikke hvordan de prioriterer og bruker pengene sine utover det. Jeg sitter igjen med ca 5000 i mnd etter sparing. Jobber i serviceyrke og forsørger bare meg selv + hunden. Anonym poster: 175d85a150f46d4359a1cc088a512f92 Men hva folk sitter igjen med er jo helt individuelt og så spørs det hva men bruker de resterende pengene på ... Noen trenger mange tusen til kafébesøk osv, andre klarer seg uten slikt.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #15 Skrevet 16. mai 2013 Vi unner oss ferie, men det er fordi det er en prioriteringssak. Vi bruker lite på bil og klær, ikke noe på frisør (jeg har langt hår og mannen kjører maskin, barna klipper jeg). Lite på dingser og teknologi. Ikke noe på blader osv Går ikke ut å spiser utenom ferien, går ikke på kino osv osv. Anonym poster: 48eddf9f9a7e93521643b573fc711994
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #16 Skrevet 16. mai 2013 Men hva folk sitter igjen med er jo helt individuelt og så spørs det hva men bruker de resterende pengene på ... Noen trenger mange tusen til kafébesøk osv, andre klarer seg uten slikt. Ja, men de kaffebesøkene er brukes vel med de pengene som er igjen etter regningene? Anonym poster: 175d85a150f46d4359a1cc088a512f92 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #17 Skrevet 16. mai 2013 Jeg blir like oppgitt hver gang jeg ser dette fokuset på "etter regninger". Det "regningene" består av er jo også absolutt en del av hvordan man prioriterer. Hvor mye strøm bruker man? Hvor dyr bil har man (antar at billån er den av disse "regningene")? Betaler man for løpende tjenester ala betal-TV, blad-abbonementer osv? Bruker man kredittkort, slik at man hele tiden har utestående der? Anonym poster: 48eddf9f9a7e93521643b573fc711994 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #18 Skrevet 16. mai 2013 Jeg sitter igjen med 10 - 12 tusen og det brukes kun på meg. Anonym poster: f53a87bab04a06715bf7716d8140127b
Gjest Indra Skrevet 16. mai 2013 #19 Skrevet 16. mai 2013 Ja, men de kaffebesøkene er brukes vel med de pengene som er igjen etter regningene? Anonym poster: 175d85a150f46d4359a1cc088a512f92 Ja, men jeg har allerede påpekt at folk sitter med vidt forskjellige budsjetter.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #20 Skrevet 16. mai 2013 Siden regninger er (som påpekt lenger opp her) veldig forskjellig fra husholdning til husholdning, så velger jeg å svare utfra hva vi har til gode etter at vi har betalt for hus (lån og husleie) og strøm, dette er noe de aller fleste har. Resten av regningene må jo tas ettersom hvilken inntekt husstanden har Men vi har god inntekt, og etter at huset og strømmen er betalt sitter vi igjen med rett over 53000 kroner. Det skal da dekke alle andre regninger (som ikke er så mange) og løpende utgifter. Anonym poster: 3f598a6f31dfb56efbe153d6704cf72e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå