Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis din ektefelle ikke ville ha noe kontakt med dine venner? Jeg er altså den som ikke ønsker å omgås min manns venner, av diverse grunner som jeg ikke skal utbrodere så mye her. Jeg har møtt de fleste og de er helt ålreite mennesker, men foretrekker likevel at mannen min treffer dem uten at jeg er med, selv om det betyr at jeg blir sittende alene når han er sammen med vennene. Han er sint og lei seg på grunn av dette, sier det er unaturlig og galt, og det har vært noen stygge krangler mellom oss uten at vi blir enige.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen fellesvenner heller?

Anonym poster: b976fa447152a5953a88f738085c0695

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen fellesvenner heller?

Tja, felles bekjente har vi, men de er ikke nære venner.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare bli med en gang i blant for å glede mannen din da?

Anonym poster: 6575936bf2d0eb88ad02b071e54a668a

• Liker 5
Gjest hogwash
Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis din ektefelle ikke ville ha noe kontakt med dine venner? Jeg er altså den som ikke ønsker å omgås min manns venner, av diverse grunner som jeg ikke skal utbrodere så mye her.

...

Dessverre er begrunnelsen alfa og omega for min del. Kunne levd med det hvis du kunne argumentert godt for hvorfor du ikke vil.

• Liker 9
Skrevet

Med mindre det er tungtveiende grunner for det, så synes jeg ikke det er greit å konsekvent nekte å møte mannens venner.

Mannen min har en kompis som jeg ikke liker, men for mannen min sin del så blir og denne kompisen invitert på middag/sosialt samvær. Og jeg bruker å bli med mannen min når vi blir invitert dit.

(grunnen til at jeg ikke liker han er pga diverse holdninger og verdier som han har)

AnonymBruker
Skrevet

Tja, felles bekjente har vi, men de er ikke nære venner.

Er de ikke god nok?

Skrevet

Det er ikke ok om det ikke er en veldig spesiell grunn til det. Jeg bruker å være med samboeren hans med hans fleste venner. Han har en kompis som jeg ikke klarer i det hele tatt, og det er litt gjensidig også. Så som regel når han skal dit, gidder jeg ikke bli med, rett og slett fordi jeg ikke føler meg velkommen - hadde det ikke vært for det, kunne jeg godt vært med. Der er det også sånn at det er mye festning og barnslig tull, sier ikke at det ikke er lov å ta seg en av og til. Men at en 30-åring skal feste nesten hver helg, syns jeg er rart. Dessuten finner denne kompisen på så mye rart både edru og beruset, og jeg syns ikke det er koselig. Ellers liker jeg vennene hans, og er gjerne med.

Gjest Indra
Skrevet

Jeg synes det er rart at folk svarer at det ikke er ok ... Hvorfor skal man påtvinges samvær med mennesker man ikke føler seg vel sammen med?

Skrevet

Jeg synes det er merkelig å ikke ville omgås hverandres venner.

Jeg forventer ikke at han tilbringer like mye tid med mine venner som jeg gjør, men jeg forventer faktisk at han forsøker å bli kjent med dem og forsøker å omgås dem så fremt det ikke finnes grunner til noe annet.

Siden du ikek vil utdype hvilke grunner du har er det vanskelig å si noe om det er "ok" eller ikke.

Skrevet

Jeg synes det er rart at folk svarer at det ikke er ok ... Hvorfor skal man påtvinges samvær med mennesker man ikke føler seg vel sammen med?

Fordi det er viktig for partneren, og man må svelge noen kameler for å få et forhold til å fungere.....??
Gjest Indra
Skrevet

Fordi det er viktig for partneren, og man må svelge noen kameler for å få et forhold til å fungere.....??

Ja, og for meg blir det veldig rart å skulle presse noen til å tilbringe tid med folk de ikke trives med.

Jeg har aldri gjort det med mine kjærester og synes det er rart at dette forlanges.

• Liker 1
Skrevet

Du gir ikke akkurat vennene hans sjansen til å bli kjent. Jeg forstår det om man ikke kommer ens i det hele tatt, men man kan i det minste gi det en sjanse.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Mannen min har en kompis som jeg ikke orker å være sammen med. Rett og slett fordi mannen min er ikke den samme når de to er sammen. Vanskelig å forklare, men han blir en helt annen person, en som jeg ikke liker. Da lar jeg heller vær å bli med hvis de to skal møtes.

Men hadde det gjeldt alle vennene hans hadde vi nesten måttet inngå et kompromiss. Du treger vel ikke være med hver gang? Kanskje en gang i blant bare?

Endret av Penny_Lane
  • Liker 2
Gjest Indra
Skrevet

Du gir ikke akkurat vennene hans sjansen til å bli kjent. Jeg forstår det om man ikke kommer ens i det hele tatt, men man kan i det minste gi det en sjanse.

TS skriver jo at hun har møtt de fleste osv, men at hun foretrekker å ikke være med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som en selvfølge at man er villig til å bli kjent med den andres venner og tilbringe tid med disse. I hvor stort omfang man gjør det, vil avhenge av hvor godt man går sammen.

Vi hadde en periode da mannen møtte bestekompisen sin mest på tomannshånd, pga dama hans var fullstendig forferdelig og ingen av oss taklet henne særlig godt. Men selv da ble jeg med noen ganger "når situasjonen krevde det". Heldigvis ble det slutt mellom disse, så nå omgås vi denne kompisen helt som normalt, både sammen og kun de to.

Utenom dette ene tilfellet har jeg bare syntes det er supert å omgås mannens venner.

Anonym poster: 7f88313eab7716c4a2efb8e584effa44

Skrevet

Ja, og for meg blir det veldig rart å skulle presse noen til å tilbringe tid med folk de ikke trives med.

Jeg har aldri gjort det med mine kjærester og synes det er rart at dette forlanges.

For meg er vennene utrolig viktig, og dermed er det viktig at en partner kan omgås dem. Trenger ikke bli med hver gang, men for meg går dette på folkeskikk. Og jeg hadde blitt skamfull hvis han hadde nektet hver gang de hadde invitert.

Jeg tror ikke forholdet hadde funket særlig lenge, for å si det sånn.

Jeg hadde gjort det samme. Dette forutsetter selvfølgelig at vennene ikke holder på med ting som går på tvers av mine verdier - som dop, prostitusjon osv. Men hvis min mann omgås slike mennesker og ser på dem som sine venner, sier det også litt om hans verdier, og vi ville ikke ha passet sammen.

• Liker 1
Gjest Indra
Skrevet (endret)

Da kan det

Jeg hadde gjort det samme. Dette forutsetter selvfølgelig at vennene ikke holder på med ting som går på tvers av mine verdier - som dop, prostitusjon osv. Men hvis min mann omgås slike mennesker og ser på dem som sine venner, sier det også litt om hans verdier, og vi ville ikke ha passet sammen.

Da kan det jo tenkes at TS og mannen har et problem, men at det er TS som er den vanskelige er ikke gitt i det hele tatt. Mulig disse vennene er helt motsatt av TS og at hun derfor ikke får noe ut av å være med dem - skal hun da tvinge seg for å blidgjøre mannen? Helt feil. Å blande folkeskikk inn i dette er ikke riktig, hun er jo ikke uhøflig mot dem, hun velger bare å ikke bli med og omgås dem.

Familie er en ting og de bør man klare å omgås noen ganger i året, ektefelles/samboers venner er ikke det samme. I mine øyne.

Endret av Indra
Skrevet

Nei, det er ikke ok med mindre du har en veldig god grunn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da kan det

Da kan det jo tenkes at TS og mannen har et problem, men at det er TS som er den vanskelige er ikke gitt i det hele tatt. Mulig disse vennene er helt motsatt av TS og at hun derfor ikke får noe ut av å være med dem - skal hun da tvinge seg for å blidgjøre mannen? Helt feil. Å blande folkeskikk inn i dette er ikke riktig, hun er jo ikke uhøflig mot dem, hun velger bare å ikke bli med og omgås dem.

Familie er en ting og de bør man klare å omgås noen ganger i året, ektefelles/samboers venner er ikke det samme. I mine øyne.

Jo - i mine øyne - er det mangel på folkeskikk å konsekvent avvise invitasjoner uten særskilt grunn.

TS har ikke gitt noen grunn, annet enn at hun ikke liker dem. Det er ikke god nok grunn for meg.

Endret av Petra75
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...