Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter så lang tid. Og nå har han fått seg kjæreste.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han lengre, og jeg føler meg så råtten på grunn av disse følelsene.... De siste årene har jeg vært i et forhold, og han har drevet med sitt, det har blitt lite av tid til oss da vi begge jobber mye... Har i det siste begynt å snakket mye både på melding og i telefonen, men jeg tør ikke å møte han, da han endelig har funnet en fin jente. Jeg er så redd for å ødelegge noe, for han har hatt disse følelsene som jeg har for han, for meg lenge... Og NÅ, kommer det hos meg, selvsagt.... Treg som en snegle..

Skal jeg bare la være å snakke med han, eller er det greit at vi er venner til tross for disse følelsene? Han vet ingenting, men jeg kjenner så utrolig på det om dagene, og er dermed redd det skal "vises" og ødelegge mellom de to..

Hva tenker dere?

Anonym poster: d87f05132cf7fa467f1bcfdd49480018

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kunne reist tilbake i tid, hva ville være det første du ville gjort?

Anonym poster: 6863efbb4e28c9ab482943dfabb2ae41

Gjest Lolita8
Skrevet

Sitter litt i samme røra selv, og føler det kun er min feil. Når han har hintet lenge, og jeg bare ha oversett det så lar jeg han få ha forholdet sitt i fred, uten å måtte tenke på at jeg plutselig har snudd...

Kjipt, men hva kan en gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kunne reist tilbake i tid, hva ville være det første du ville gjort?

Åh, jeg hadde gått for han uten problem... Har snakket dette opp og ned i mente med venninner, og jeg skjønner ikke at jeg ikke har sett han for den fantastiske personen han er før, når han var interessert..

Sitter litt i samme røra selv, og føler det kun er min feil. Når han har hintet lenge, og jeg bare ha oversett det så lar jeg han få ha forholdet sitt i fred, uten å måtte tenke på at jeg plutselig har snudd...

Huff, jeg vet ikke :frown: Hvordan klarer du å bare la det ligge??

AnonymBruker
Skrevet

Lære seg selv å kjenne en smule bedre. Blir for dumt når dere først ser hans verdi når han finner seg en annen og dere mister reserveløsningen deres.

Anonym poster: ab56c9450499f6b1f40a3ce4dc4b323c

• Liker 6
Gjest anonym
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han lengre, og jeg føler meg så råtten på grunn av disse følelsene.... De siste årene har jeg vært i et forhold, og han har drevet med sitt, det har blitt lite av tid til oss da vi begge jobber mye... Har i det siste begynt å snakket mye både på melding og i telefonen, men jeg tør ikke å møte han, da han endelig har funnet en fin jente. Jeg er så redd for å ødelegge noe, for han har hatt disse følelsene som jeg har for han, for meg lenge... Og NÅ, kommer det hos meg, selvsagt.... Treg som en snegle..

Skal jeg bare la være å snakke med han, eller er det greit at vi er venner til tross for disse følelsene? Han vet ingenting, men jeg kjenner så utrolig på det om dagene, og er dermed redd det skal "vises" og ødelegge mellom de to..

Hva tenker dere?

Synes du virker litt ´falsk´... At du synes han er mer attraktiv nå fordi noen andre også synes det. Mange som er sånn!

AnonymBruker
Skrevet

Mhm. Tenkte litt på den jeg og nå. Du er ikke keen på han nå, bare fordi han ikke lengre er tilgjengelig da?

Gjest Lolita8
Skrevet

Lære seg selv å kjenne en smule bedre. Blir for dumt når dere først ser hans verdi når han finner seg en annen og dere mister reserveløsningen deres.

Anonym poster: ab56c9450499f6b1f40a3ce4dc4b323c

Han har ikke vært noen reserveløsning, og jeg visste ikke at han var i et forhold før nå for et par uker siden. Og ja, fra og med nå skal jeg lytte litt bedre til meg selv, uten tvil!

Huff, jeg vet ikke :frown: Hvordan klarer du å bare la det ligge??

Jeg liker å se han lykkelig, da får jeg heller tåle at jeg har vært tåpelig :) Jeg skal ikke ødelegge noe forhold, det er helt sikkert :P

AnonymBruker
Skrevet

Du kan:

1. Vente til han er singel igjen, om det skjer, og SÅ fortelle han det.

2. Du kan fortelle han det selv om han har dame, og enten ødelegge a) deres vennskap, b) forholdet mellom hans kjæreste eller c) begge deler.

3. Move on. Den kalde harde sannheten.

Hva har du mest lyst til?

Når dette skjedde med meg, da var jeg riktig nok 16-17, valgte jeg nummer 1. Og fortalte det når jeg var 21. Enden av visa ble til at vi hadde sex to ganger, innså at det ikke var fyrverkeri og den typen følelser vi ønsket å ha for hverandre i et eventuelt kjæresteforhold, og vi valgte å heller være bestevenner.

Nå har han fått seg ny dame, jeg har fått meg kjæreste, og selv om vi ikke sees så veldig ofte, er vi veldig gode venner. :)

Anonym poster: d627ea280f5bb74e2a7e1790a961babe

Gjest Lolita8
Skrevet

Hva tenker dere?

Jeg synes synd i deg om du føler det samme som meg, men vi må bare innse at vi har vært både blind og dum. Skal ikke sette forholdet hans på spill for våre egne følelser. For jeg regner med du vil se han lykkelig? :)

Om du føler du, på noen måte, kan sette forholdet hans på spill, så synes jeg du burde fjerne deg fra den situasjonen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva om jeg er så egoistisk at jeg ikke klarer å holde på følelsene mine? :frown:

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du er forelsket? Kan det være mer det at du føler en slags sjalusi..en redsel for at vennskapet deres skal forandre seg nå når han har kjæreste og ikke har deg som "sin nærmeste" lenger?

Jeg tror nemlig det er veldig lett å føle det slik ovenfor en bestevenn av det motsatte kjønn... at man får et slags "eierforhold" til vedkommende, og selv om man ikke har kjærestefølelser for personen, så er man likevel like redd for å miste han/hun.... man mister jo aldri personen, men det blir jo annerledes når man får kjæreste...

Anonym poster: 76334cfa0e369ca832afc4291c27197c

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du er forelsket? Kan det være mer det at du føler en slags sjalusi..en redsel for at vennskapet deres skal forandre seg nå når han har kjæreste og ikke har deg som "sin nærmeste" lenger?

Jeg tror nemlig det er veldig lett å føle det slik ovenfor en bestevenn av det motsatte kjønn... at man får et slags "eierforhold" til vedkommende, og selv om man ikke har kjærestefølelser for personen, så er man likevel like redd for å miste han/hun.... man mister jo aldri personen, men det blir jo annerledes når man får kjæreste...

Anonym poster: 76334cfa0e369ca832afc4291c27197c

Jeg har tenkt så utrolig mye på dette selv...Og jeg er så sikker på at det er ekte følelser altså.. Han er så fantastisk, på ALLE måter, jeg skjønner ikke hvorfor det tok meg så lang tid å forstå det :(

Gjest Gjest
Skrevet

Hva om jeg er så egoistisk at jeg ikke klarer å holde på følelsene mine? :frown:

Hvis du er helt sikker på at du vil ha han, så synes jeg du burde la det være opp til han å velge om han vil ha deg eller kjæresten.

Om han bruker henne som en reserveløsning fordi han ikke fikk deg så er det like greit at han går ut av det forholdet, før han sårer henne alt for mye. Ingen fortjener å være noens backup plan, ikke hun heller.

Jeg er ikke for å ødelegge andres forhold, men i slike situasjoner som dette, så er det best for alle at du er ærlig så han kan ta valget.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er helt sikker på at du vil ha han, så synes jeg du burde la det være opp til han å velge om han vil ha deg eller kjæresten.

Om han bruker henne som en reserveløsning fordi han ikke fikk deg så er det like greit at han går ut av det forholdet, før han sårer henne alt for mye. Ingen fortjener å være noens backup plan, ikke hun heller.

Jeg er ikke for å ødelegge andres forhold, men i slike situasjoner som dette, så er det best for alle at du er ærlig så han kan ta valget.

Så du mener jeg burde si det?

Det jeg da frykter, er at han skal ignorere meg og ikke ville snakke med meg mer nettopp pga kjæresten. Derfor er jeg usikker på om jeg vil si det, det kan jo gå begge veier....

Skrevet

Jeg hadde nå ikke klart å forsette med å være venner med en som har gått inn i et forhold. Det hadde blitt for vanskelig å se hun med en annen osv.

Så jeg hadde sakte men sikkert kuttet ut kontakten.

Jeg har vært i en lignende situasjon og det ble løsningen da.

Gjest Gjest
Skrevet

Så du mener jeg burde si det?

Det jeg da frykter, er at han skal ignorere meg og ikke ville snakke med meg mer nettopp pga kjæresten. Derfor er jeg usikker på om jeg vil si det, det kan jo gå begge veier....

Du må jo selv veie for og i mot, om du vil ta risikoen.

Hva hvis dere finner ut om 10 år, når dere begge er godt etablerte med familier, at dere har hatt følelser for hverandre hele tiden. Da er det ikke bare å bryte opp for å bli sammen.

Hva om han ha insett at han aldri kommer til å få deg, og har gått videre med livet av den grunn. Hva om han virkelig vil ha deg innerst inne? Er det verdt å la sjansen gå fra deg?

Er du usikker fordi du innerst inne vet at følelsene dine for han ikke er sterke nok?

Hvis du vet at følelsene dine er ekte, så er det jo best for alle at dere blir sammen (om han fortsatt vil). Det er uansett vondt for kjæresten hans å være second best/andre valget hvis det er tilfellet.

Det er også dumt om dette ender opp med utroskap på et senere tidspunkt, fordi dere to ikke klarer å holde dere.

Dumt om dere skal gå å være ulykkelig forelsket i hverandre, hvis dere ikke må :)

AnonymBruker
Skrevet

Å gud... Hadde aldri gjettet å få det svaret, ville egentlig bare ha det inn med t-skje at jeg må gi opp den drømmen.. Jeg må tenke hardt og lenge på dette før jeg bestemmer meg... Men hvordan skal jeg gå frem, om jeg vil si det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...