Gå til innhold

Vil spise mer fisk - fiskeretter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å begynne å spise mer fisk. Men jeg kan bare de klassiske rettene som lettsaltet torsk med potet og gulrot eller laks med potet, rømme og agurksalat.

Jeg vil gjerne lære å lage retter med annen type fisk/sjømat.

Er det noen som har noen gode oppskrifter? :)

Anonym poster: d4300667eec3476f64fc050c53b25e4a

AnonymBruker
Skrevet

Fiskegrateng med makaroni pleier å være en slager her i huset! I tillegg kan jeg nevne noen av de fiskerettene jeg liker best (oppskrifter finner du plenty av på nettet eller i kokebøker):

- Hjemmelaget fiskepinner med råkost

- lakseburger

- Fiskesuppe med torsk og blåskjell + chilli

- torsk/sei med stekt bacon og kokt blomkål/brokkoli

- torsk med kålrabistappe og baconterninger

- fiskekaker i brun saus og ovnstekte potetbåter

Anonym poster: 12a744c5fde53cdee8147877b666e498

AnonymBruker
Skrevet

Laksefilet i folie med chili og hvitløk + olje stekt i ovn. Server med salat og ris/potet.

Laksefile i hvit saus med cayenne på en seng av potet, løk og brokkoli.

Hjemmelaga fiskekaker av sei med bacon og purre i, servert med mais, potetbåter og peppersaus.

Biter av sei i form med creme fresh, de grønnsaker du måtte ha, chili, hvitløk og litt revet ost på toppen. Serveres med hvitløksbrød.

Anonym poster: a408e7f54d0bd48b8451f2f9552ab851

AnonymBruker
Skrevet

Wow. Blir litt lamslått over hvor hjelpeløse folk gjør seg.

"Kan ikke" annet enn to retter med fisk?

Anonym poster: 9d4b18bb29a98d73bc8d6b2117ed91a9

• Liker 1
Skrevet

grillet

419292_10152075072750285_1624835749_n.jpg

Gjest Funky Punk
Skrevet

Du kan jo lage fiskesupper, wok med fisk, panert fisk eller min favoritt; ørret i aluminiumsfolie med litt smør, sitronskiver, dill, løk osv osv :)

AnonymBruker
Skrevet

Laks med gulrot og purreløk i wokpanne, hell over grønnsaksbuljong, server med poteter. Det er skikkelig godt:-)

Anonym poster: bee597931ab7839080a4f5fc32b3ab81

Gjest Reza08
Skrevet

Laksewok, ovnsbakt laks, fiskeburger er tre gode alternativer. Mange fisketyper kan også grilles. Anbefaler sterkt grillet laks, kveite, steinbitt, makrell, ørret, breiflabb og harr.

AnonymBruker
Skrevet

Fylt torsk med tilbehør:-)

Anonym poster: 24da31b56f07ab62d5146fda4281af79

Skrevet

Gå inn på godfisk.no så vil du finne masse bra oppskrifter på retter med fisk og annen sjømat.

Du kan også prøve deg på å lage fiskekaker eller lakseburger. Det er ikke vanskelig og det finnes mange oppskrifter tilgjengelig på nettet.

Hva med å lage sushi? Du finner oppskrifter blant annet her og her. Hvis du ikke vil spise rå fisk, så går det fint an å lage det med annen sjømat som krabbe og reker, eller lag

hvor det brukes crabstics. Du kan også bruke røkt laks, både varmrøkt og kaldrøkt. Kaldrøkt laks er strengt tatt rå fisk det også, men det noe nordnenn er mer vant med å spise. I http://www.youtube.com/watch?v=1QvnvdEOzSMi er sushien fristyrstekt.
Skrevet

Hjemmelaget fiskepinner

Fiskegrateng

Fiskewok

AnonymBruker
Skrevet

Taco med fisk, salat og fisk, fiskegrateng, stekt fisk, både i panne og ovnen, med poteter, grønnsaker og rømme/dip, fiskesuppe, fiskewok, grillet fisk, hjemmelagde fiskepinner, fiskekaker, fisk med hvit saus og poteter og grønnsaker, fiskekabaret, fiskeboller med hvit saus, fiskegryter.

Det finnes mange alternativer :)

Anonym poster: ce394ab991d5ddf2e31556b80bb231ca

AnonymBruker
Skrevet

Sushi :)

Anonym poster: 384c571e79763e28dadf9e6ec055b05e

Skrevet

Hva hvis man alltid får ben i fisken? Jeg er så heldig at selvom alle rundt bordet spiser fisk uten ben, sitter jeg alikevel og må fjerne ben for hver munnfull. Bedre å renske fisken selv kanskje? Selvom den skal være rensket fra før? Men er litt redd for at det bare blir smørje og veldig maltraktert om jeg skal begynne å lete etter ben i de benfrie fiskefiletene

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke lage en rett alltid..

Pangasius, torsk, laks... Bare å krydre til og med deilig saus, poteter.... nam nam!

Anonym poster: 4dc96bb9c39bb999b2820d7cbb347743

Skrevet

Jeg syns hjemmelaget seibiff med masse stekt løk, kokt potet og råkost ved siden av er skikkelig snadder.

Stekt makrell med rømmesaus, poteter og agurksalat. (Rømmesausen lager du ved å koke ut panna med rømme etter at fisken er stekt.)

Kokt torsk med poteter, kokt gulrot og eggesmør.

Og, en av mine favoritter, curry med sei eller lyr. Da lager jeg curry med potet, løk, kikerter, blomkål, brokolli, tomat, spinat og de krydderne jeg liker best. Fisken koker jeg kjapt i mikroen og har den i en god skal med curry.

:heks:

Skrevet

Vi pleier også å ha sei med masse stekt løk og poteter, kansje rømme, veldig godt:) ellers sliter jeg med å finne gode ting selv, men kommer iallefall på ovnsbakt torsk med squash, broccoli og tomatsaus, veldig sunt ;) også laks med fløtepasta, og en løksuppe med sei som jeg fannt i et rema1000 hefte, ganske godt og billig :)

Skrevet

Når vi spiser fisk steker jeg laks, koker ris og lager salat. Lager også en dressing av rømme og sursøt chilisaus. Det er utrolig godt! Jeg kunne spist det hver dag! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...