Kærelein Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Er det bare jeg som tenker på hvor forjævelig overfladiske vi mennesker i velstandslandene er? Vi bruker flere tusen kroner hvert år på sminke, klær, slankekurer, plastisk operasjon osv. Det er så mange mennesker som har et alt for stort fokus på det å framtre som perfekt. Man skal ha den perfekte kroppen, perfekt jobb, perfekt mann, perfekt hus, bil and so on. VETT DU HVA? DU FÅR DET IKKE BEDRE MED DEG SELV, UANSETT HVOR STORE PUPPENE DINE ER, ELLER HVOR FIN BILEN DIN ER. Det finst ikke noe mer uinteressant og vemmelig enn et menneske som bruker timevis hver dag på å pynte på fasaden. Vi har et liv, har vi virkelig tenkt å bruke hele det livet på å føle oss stygge og mindreverdige, når hver dag kan være en fest? Det som derimot er DØDSSEXY uavhengig av kjønn er når et menneske utstråler selvsikkerhet, har sjarm, er reflektert, viser omsorg og eier humor og selvironi. Det er pokker meg sexy det! - Er det flere som er enig med meg? Eller syns dere bare at jeg framstiller meg selv som en pompøs jævel av et kvinnemenneske her? - Spørsmål til dere menn: syns dere at vi kvinner bruker unødvendig mye tid på utseende? 2
-Jiinxs- Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Ser ikke helt poenget, det å generalisere slik du er ute etter orker jeg ikke. Alle er forskjellig. 1
Gamerfrue Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 (endret) min erfaring er at de kvinnene som er sterkest i mot skjønnhetsoperasjoner og mener alle burde være fornøyd med eget utseende, ofte har naturlige fordeler fra naturens side. Det er ikke alle som tenker på at de som ligger et stykke under skjønnhetsidealet kan være under et knusende press. Edit: omformulering av setning Endret 15. mai 2013 av Gamerfrue 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Har ikke kjøpt meg nye klær på over et år jeg.Jeg kjøpte en ny mascara i januar, da fikk jeg dårlig samvittighet. Anonym poster: 26306c7e7f7734dc8441acd27efc6653
kubrak Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 noen får det bedre med større pupper, noen får det bedre med finere biler. Og når det gjelder hva du mener er dødsexy så er det din mening.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Status og snobberi har det alltid vært i samfunnet Kan være enig med deg at det har tatt av nå idag, med all denne hjernevaskingen fra media Anonym poster: 589f7e0f4bd04be28affb9fcd017b5a4
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2013 Jeg kan være enig men du høres så sint ut... Oij, det er ikke meningen å høres sint ut. Jeg har en tendens til å framstille meg selv som en sur kjerring, når jeg egentlig bare vil få frem et poeng. 1
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2013 Har ikke kjøpt meg nye klær på over et år jeg.Jeg kjøpte en ny mascara i januar, da fikk jeg dårlig samvittighet. Anonym poster: 26306c7e7f7734dc8441acd27efc6653 Huff, jeg tror jeg overdrev litt når jeg skrev dette. Jeg mener ikke at alle damer i samfunnet er overfladiske, og du skal ikke ha dårlig samvittighet om du unner deg noe en gang i blandt Jeg mener bare at det er synd at det er en del mennesker der ute som tror at lykke kan kjøpes, og at de ikke er bra nok slik som de er.
Testosteron Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 - Spørsmål til dere menn: syns dere at vi kvinner bruker unødvendig mye tid på utseende? Ja, for hva jeg syns om dere avhenger ikke av utseendet, men den kvinnelige personligheten deres.
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2013 Ser ikke helt poenget, det å generalisere slik du er ute etter orker jeg ikke. Alle er forskjellig. Hvorfor orker du å svare da? Det er mange andre usakelig ting som blir sagt på dette forumet, du kan ikke alltid være enig i alt
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 15. mai 2013 Status og snobberi har det alltid vært i samfunnet Kan være enig med deg at det har tatt av nå idag, med all denne hjernevaskingen fra media Anonym poster: 589f7e0f4bd04be28affb9fcd017b5a4 Du har et godt poeng der! Denne hjernevaskingen som du nevner, er rene epidemien! Det er jo det å ha "feil" som gjør oss menneskelige
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 15. mai 2013 min erfaring er at de kvinnene som er sterkest i mot skjønnhetsoperasjoner og mener alle burde være fornøyd med eget utseende, ofte har naturlige fordeler fra naturens side selv, og har derfor ikke ofret de som ligger et stykke under skjønnhetsidealet en tanke om at de kan være under et knusende press. Det varierer ekstremt! Det er flere kvinner enn menn som tar operasjoner - så vett ikke om jeg er helt enig med deg der.
-Jiinxs- Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Hvorfor orker du å svare da? Det er mange andre usakelig ting som blir sagt på dette forumet, du kan ikke alltid være enig i alt Jeg er langt ifra enig med alt som blir skrevet her på forumet. Men om jeg skulle svare så er "vi" blitt mer opptatt av utseende og tenker mer på fin bil og stort hus o.l. Jeg antar at jenter liker å føle seg pen med å sminke seg. Selv om noen går litt overboard.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Du har et godt poeng der! Denne hjernevaskingen som du nevner, er rene epidemien! Det er jo det å ha "feil" som gjør oss menneskelige Reklamefolk har jo egne psykologer som lærer dem å spille på vår mest primitive side. Jeg sååååå lei av alt sex og utseendefokuset at jeg orker nesten ikke å se på TV lenger. Anonym poster: 589f7e0f4bd04be28affb9fcd017b5a4 1
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 15. mai 2013 noen får det bedre med større pupper, noen får det bedre med finere biler. Og når det gjelder hva du mener er dødsexy så er det din mening. Får man virkelig varig lykke av å kjøpe seg et par implater som man stapper i puppene? Men for all del, jeg ønsket bare å legge ut mitt synspunkt - det koster meg ikke et øre om noen andre måtte ønske det.
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #17 Skrevet 15. mai 2013 Reklamefolk har jo egne psykologer som lærer dem å spille på vår mest primitive side. Jeg sååååå lei av alt sex og utseendefokuset at jeg orker nesten ikke å se på TV lenger. Anonym poster: 589f7e0f4bd04be28affb9fcd017b5a4 Hva tenker slike folk med egentlig? Det som også skremmer meg er når folk begynner å klusse med fosteret, for å skape det perfekt barn. En gang må det vel ta slutt?
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #18 Skrevet 15. mai 2013 Ja, for hva jeg syns om dere avhenger ikke av utseendet, men den kvinnelige personligheten deres. Takk! Det er betryggende å høre!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Hva tenker slike folk med egentlig? Det som også skremmer meg er når folk begynner å klusse med fosteret, for å skape det perfekt barn. En gang må det vel ta slutt? Ikke så lenge moralen er relativ dessverre Alltids noen som er kyniske. Anonym poster: 589f7e0f4bd04be28affb9fcd017b5a4
Kærelein Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er langt ifra enig med alt som blir skrevet her på forumet. Men om jeg skulle svare så er "vi" blitt mer opptatt av utseende og tenker mer på fin bil og stort hus o.l. Jeg antar at jenter liker å føle seg pen med å sminke seg. Selv om noen går litt overboard. Og det var akkurat det som var poenget mitt også! Når jeg sier "vi" så mener jeg generelt i-land, jeg mener ikke alt alle i Norge er ekstremt overfladiske, men det er ikke til å gjømme under en stol at vi - nettopp som du sier, har blitt mer opptatt av det overfladiske. Men det jeg spør om er - blir du mer lykkelig av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå