AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Har et barn. Har etter fødsel slitt med hofta/bekken. Har vært på undersøkelser og fått beskjed av legen at bekkenet er skjevt, og at jeg ikke bør gjennomgå en graviditet og en fødsel til Andre som har fått samme beskjed? Anonym poster: 4254d21e691c2c42752a7f8704fb62e3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Nei men en kollega fikk den beskjeden, det etter bekkenløsning i 3 svangerskap og i det siste havnet hun i rullestol og sleit veldig etterpå. Da steriliserte hun seg. Trist at dette er første barnet ditt Kanskje du skal høre hva en spesialist sier? Få flere meninger? Anonym poster: da1870fbffe413cd4f5b89326904e42d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Huff så leit. Jeg har fått samme beskjed (av andre årsaker) men jeg har to, så da er det lettere å akseptere.... Tror kansje jeg hadde valgt å trosse legenes råd, hvis jeg hadde fått denne beskeden etter nr 1. Finn ut om det er svangerskapet eller fødselen som evt, er det mest "farlige" for bekkenet ditt. Er det fødselen, kan du søke om KS for å redusere problemene. Og velger du å trosse legens råd, bør du på forhånd forsikkre deg om at mannen din kan stille opp 110% under svangerskapet, som kan bli tøfft... Så ett program på tv denne uken, om en damen som hadde slitt med bekkenløsning i 3 år etter første fødsel, men som alikevel fikk nr 2, selv om hun slet med store smerter, lå mye på sykehus og tilslutt havnet i rullestol. Men øsnke om ett barn til veide tyngst for henne, så det går an! Lykke til med valget:) Anonym poster: e688237d10f3981a129fcf9b704f4271
Dallandra Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Er det så viktig å få et barn til at du er villig til å bli ufør for det? Det er jo det du må ta stilling til. Min svigermor fikk samme anbefaling med noenlunde samme årsak, og valgte å få et barn til. Hun ble ufør/handicappet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Jeg ville hørt med en lege til. Men husk at du også skal ta deg av et ev et barn til. Du kan jo faktisk få varige men av et nytt svangerskap. Jeg ville også ha sjekket om forsikring dekker ev skader du får (eks uføretrygd) hvis du trosser legens råd. Anonym poster: 487938408224b0a0e42a54ed9c2d0e07
Pinkee Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Er det lenge siden du fikk første barnet? Du kan jo se an i tiden, prøve å rette opp bekkenet med hjelp av fysioterapi/kiropraktor/trening. Å så må du ikke glemme den ungen du har fra før, h*n trenger egentlig mer en frisk mor enn søsken. Som flere her sier, hør med flere leger, prøv å få svar på hva som er verst for deg, svangerskapet, eller fødselen. Er det fødselen, så kan du jo ta opp om KS er et bra alternativ. Glem bare ikke å glede deg over den ungen du allerede har, en er bedre enn ingen 2
enogto Skrevet 16. mai 2013 #8 Skrevet 16. mai 2013 Nja, ikke helt det samme, men jeg fikk beskjed om at jeg på et tidspunkt ikke burde få barn pga. bekkenet mitt (bl.a pga skjevhet). Gikk konkret ut på at jeg ikke ville tåle belastningen med svangerskap og fødsel. Trente i 2 år og fikk klarsignal om at jeg ikke lenger hadde "forbud". Jeg hadde ingen planer om barn der og da, og fortsatte å trene 1 år til før jeg ble gravid. Gjennom svangerskapet gikk jeg jevnlig til kiropraktor for å holde bekkenet bevegelig. Fødte naturlig og har ingen nye problemer med bekkenet pga svangerskap og fødsel. Er ellers enig i svarene du har fått. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 TS her. Jeg forsto det slik at det i såfall vil være både svangerskap og fødsel som vil være for belastende. Slet veldig både under svangerskapet og etter fødsel med første. Jeg skal, som flere av dere forslår, og høre med flere leger. Og jeg må jo eventuellt til en fysioterapaut for behandling, og vil jo få høre litt der også. Men så tenker jeg, er det verdt å ta dem risikoen det er for at jeg kan få mye vondt, og i verste fall ufør? Jeg tror ikke det. I tillegg til det vonde bekkenet, så hadde jeg en veldig lang fødsel og med et stort blodtap etterpå. Er det lenge siden du fikk første barnet? Du kan jo se an i tiden, prøve å rette opp bekkenet med hjelp av fysioterapi/kiropraktor/trening. Å så må du ikke glemme den ungen du har fra før, h*n trenger egentlig mer en frisk mor enn søsken. Som flere her sier, hør med flere leger, prøv å få svar på hva som er verst for deg, svangerskapet, eller fødselen. Er det fødselen, så kan du jo ta opp om KS er et bra alternativ. Glem bare ikke å glede deg over den ungen du allerede har, en er bedre enn ingen Det er snart 2 år siden fødsel. Nja, ikke helt det samme, men jeg fikk beskjed om at jeg på et tidspunkt ikke burde få barn pga. bekkenet mitt (bl.a pga skjevhet). Gikk konkret ut på at jeg ikke ville tåle belastningen med svangerskap og fødsel. Trente i 2 år og fikk klarsignal om at jeg ikke lenger hadde "forbud". Jeg hadde ingen planer om barn der og da, og fortsatte å trene 1 år til før jeg ble gravid. Gjennom svangerskapet gikk jeg jevnlig til kiropraktor for å holde bekkenet bevegelig. Fødte naturlig og har ingen nye problemer med bekkenet pga svangerskap og fødsel. Er ellers enig i svarene du har fått. Fikk du behanding for bekkenet? Eller var det kun trening? Anonym poster: 4254d21e691c2c42752a7f8704fb62e3
Severus Skrevet 17. mai 2013 #10 Skrevet 17. mai 2013 Kjenner ei som fikk bekkenløsning med første, så fikk hun nr 2 med så alvorlig bekkenløsning at hun havnet i rullestol. Hvis man virkelig vil ha barn, så kan man jo risikere mer alvorlig bekkenløsning om man virkelig vil. Det er også mulighet for å adoptere, det går an i Norge også. Nå og da har barnevernet babyer som blir fjernet fra mor rett etter fødsel, å satt til en familie h*n skal bo hos så lenge h*n er barn.
Pria Skrevet 17. mai 2013 #11 Skrevet 17. mai 2013 Det er ikke verdt å havne i rullestol, husk at du allerede har et barn som trenger mamman sin. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #12 Skrevet 17. mai 2013 Det er ikke verdt å havne i rullestol, husk at du allerede har et barn som trenger mamman sin. Nei, tenker det jeg også. Det er ikke så viktig å få et barn til at jeg vil ofre helsen min. Anonym poster: 4254d21e691c2c42752a7f8704fb62e3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #13 Skrevet 17. mai 2013 Huff, dette kan ikke være et lett valg! Men jeg signerer de andre over her; snakk med flere leger, spesialister, fysioterapeuter og lignende. Unner deg virkelig et barn til om du ønsker det, men unner deg ikke å se barna vokse opp fra en rullestol og ikke kunne være med dem på ting du ellers kunne gjort om du hadde valgt annerledes Lykke til videre! Anonym poster: 3e3e4a3224a402d3a642051140e01808 1
enogto Skrevet 18. mai 2013 #14 Skrevet 18. mai 2013 Fikk du behanding for bekkenet? Eller var det kun trening? Anonym poster: 4254d21e691c2c42752a7f8704fb62e3 Jevnlig behandling hos kiropraktor (som også var utdannet fysioterapeut). Hyppigere når jeg hadde problemer, og ellers etterhvert bare for å vedlikeholde (på det beste ca hver 3 mnd). Treningen var nok imidlertid det viktigste, og jeg gikk virkelig inn for det - 5 dager i uken. Har du problemer med rygg/bekken vil du sannsynligvis ha glede av å trene uansett om du kommer til å prøve å få flere barn eller ikke. Du må bare få veiledning så du trener riktig. Lykke til uansett hva du ender opp med å gjøre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå