Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min og meg er i en veldig kjip periode for tiden, og krangler en del. Vi prøver, men det blir bare for mye nå. Joda, vi blir alltids venner igjen, men så blir neste krangel enda verre nesten.

Vi har invitert til familie-besøk 17.mai, og så kom vi inn i en voldsom krangel igår, som fikk meg til å ville avlyse alt. Han sier bare "du gjør som du vil" de gangene jeg prøvde å få et svar på hva han synes om familiebesøk og dårlig stemning oss imellom.

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: fbc4e1e089cf9730e5ea800a12bf228f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt en alvorsprat, og sagt hva dere føler for hverandre uten å krangle. Snakk på en måte som ikke angriper den andre, sånn at dere får snakket ut om det som plager dere begge. Viktig at begge får sagt det dere mener, sånn at det ikke blir så mye frustrasjon og misforståelser. Bare si til han at du ønsker å prate når stemningen er rolig, og at du vil prøve å ikke krangle. Sånn at det ikke blir angrep og forsvarsmodus.

AnonymBruker
Skrevet

Tatt en alvorsprat, og sagt hva dere føler for hverandre uten å krangle. Snakk på en måte som ikke angriper den andre, sånn at dere får snakket ut om det som plager dere begge. Viktig at begge får sagt det dere mener, sånn at det ikke blir så mye frustrasjon og misforståelser. Bare si til han at du ønsker å prate når stemningen er rolig, og at du vil prøve å ikke krangle. Sånn at det ikke blir angrep og forsvarsmodus.

Joda, den er grei :) Men jeg tenkte i forhold til å avlyse 17.mai.

Skrevet

Joda, den er grei :) Men jeg tenkte i forhold til å avlyse 17.mai.

Det vet jeg sannelig ikke, det må du nesten kjenne på selv. Er jo kjedelig å avlyse i siste liten, familien syns sikkert det er hyggelig uansett om mannen din er litt gretten eller uinteressert :P

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg sannelig ikke, det må du nesten kjenne på selv. Er jo kjedelig å avlyse i siste liten, familien syns sikkert det er hyggelig uansett om mannen din er litt gretten eller uinteressert :P

Ja, jeg elsker jo å feire 17.mai. Men om samboeren bare surner enda mer, så er det virkelig ikke gøy å late som alt er greit i familiebesøket.Derfor jeg spør dere om råd. For det må i så tilfelle avlyses imorgen, og det er jo egentlig alt for seint det og......

Skrevet

Ja, jeg elsker jo å feire 17.mai. Men om samboeren bare surner enda mer, så er det virkelig ikke gøy å late som alt er greit i familiebesøket.Derfor jeg spør dere om råd. For det må i så tilfelle avlyses imorgen, og det er jo egentlig alt for seint det og......

Jeg skjønner deg veldig godt! :) Håper noen andre kommer med gode råde til deg. Men uansett lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! :) Håper noen andre kommer med gode råde til deg. Men uansett lykke til

Takker! Trenger lykke til ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at det er en kjip situasjon, men jeg ville oppført meg som en voksen, og tatt meg sammen for anledningen. Hvorfor skal resten av familien lide fordi dere krangler? Nå har dere faktisk invitert folk hjem til dere, og da gjelder det å varte opp og være hyggelig. Hvis dere avlyser i morgen må planer endres, folk må handle inn i siste liten, og alt stresset det medfører.

Enten kan dere late som alt er greit, eller prøve å ordne opp i ting før fredag.

Anonym poster: 113e702dba7e9b3818d11f57456cfda6

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke avlyst familiefeiringen med mindre jeg var så nedtrykt at jeg ikke hadde greid å holde tårene unna. Litt småkjip stemning kan man ha både titt og ofte, både i parforhold og andre relasjoner. Hvis man skal la sånne ting ødelegge for planlagte feiringer som inkluderer andre så står plutselig mange feiringer i fare.

Så jeg ville nok bitt tenna sammen og gjort det beste ut av det. Og så ville jeg latt være å invitere til andre sammenkomster igjen før ting var stabilt.

Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...