Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg er i starten på et nytt forhold med en flott mann, og har det sånn sett veldig bra. Han er veldig kosete, kjærlig, respektfull og alt en jente kan ønske seg. Men jeg synes det blir alt for mye av det gode.

Mine tidligere forhold har begge vært med typisk mer bad boys. Vold, utroskap, usikkerhet, stygge ord, røff sex. Jeg trivdes veldig godt der, selv om jeg hadde det vondt, så føltes det veldig riktig.

Har derfor fått litt kalde føtter for denne nye mannen, for han er tvers igjennom snill og god! Det blir for tamt og kjedelig for meg...

Tanker eller erfaringer?

Anonym poster: 5831649c39ae26e77217746dc6bae20b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine tanker er at du troller litt ;)

Anonym poster: 164258dfa51ac213c9ea93fdb799cd75

• Liker 6
Skrevet

Nyt at du har det så godt, syns du ikke det er godt å slippe å bli såtet på grunn av utroskap og vold?

Jeg skjønner jo at det kan bli fort snilt og for kjedelig, men da får du snakke med han og spørre om han kan bli litt mer røff og frekk :):)

Skrevet

Kommer aldri til å forstå hvorfor noen kvinner liker forhold som innebærer vold mot henne. Hva er greia lissom? For en mann er det like vanskelig å banke opp en kvinne som å banke opp en unge. Men de vil vell kanskje at eventuelle unger skal ha en far som skambanker dem med en gang de har gjort noe galt.

Menn som bruker vold mot dama si fordi de kan er feige gutter som ikke bør kalles menn. En mann skal beskytte, ikke banke opp de enkleste byttene han finner... For noe pingler.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg hører hva du sier og lurer på om det er slik at han ikke har noen egne meninger denne mannen ?

Er han 'helt tøffel' for å bruke det begrepet ?

En av typen 'ja, kjære', 'nei, kjære', 'hva mener vi om det, kjære ?' - altså en mann uten en synlig personlighet ?

Hvis det er slik så kan jeg forstå at det vil føles intetsigende for en kvinne med ben i nesen.

- taler av erfaring nå.

Men derifra og til en fyr som de ex'ene du beskriver er en rimelig lang vei.

Det finnes flotte, solide menn med skikkelig neseben og styrke i sin egen verdi, som ikke lar seg skubbe rundt som en annen lodott.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De færreste såkalte snille gutter lider av underdanig personligheter og er lodotter uten egne meninger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører hva du sier og lurer på om det er slik at han ikke har noen egne meninger denne mannen ?

Er han 'helt tøffel' for å bruke det begrepet ?

En av typen 'ja, kjære', 'nei, kjære', 'hva mener vi om det, kjære ?' - altså en mann uten en synlig personlighet ?

Hvis det er slik så kan jeg forstå at det vil føles intetsigende for en kvinne med ben i nesen.

- taler av erfaring nå.

Men derifra og til en fyr som de ex'ene du beskriver er en rimelig lang vei.

Det finnes flotte, solide menn med skikkelig neseben og styrke i sin egen verdi, som ikke lar seg skubbe rundt som en annen lodott.

Faktisk litt usikker på om han er tøffel enda, har ikke hatt noen diskusjoner eller noe annet som kan vitne om det enda, men det er altså lange kjærlighetsmeldinger, "søta" etter hver melding, mange hjerter og den typen. Det er litt avstand mellom oss, og han kommer alltid til meg og har foreløpig betalt tusenvis av kroner fordi han "måtte se meg" (overraskelsesbesøk), mens jeg har vært hos ham to ganger bare.

Men ja, som du sier så er det lang vei fra dette til eksene mine. Jeg ser etter en mann med bein i nesa og som vet hvor han står, men det er også noe med den dype kjærligheten som oppstod med eksene mine. For eksempel da jeg ble dyttet til veggen, og han forsvant ut døren, og kom tilbake senere på nattaen og ga meg en klem, og alt ble bra igjen. Det er kanskje spenningen jeg savner? Ventingen? Følelsen av at ikke alt er bra absolutt hele tiden?

Søker veldig gjerne erfaringer da dette ikke er trolling.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk litt usikker på om han er tøffel enda, har ikke hatt noen diskusjoner eller noe annet som kan vitne om det enda, men det er altså lange kjærlighetsmeldinger, "søta" etter hver melding, mange hjerter og den typen. Det er litt avstand mellom oss, og han kommer alltid til meg og har foreløpig betalt tusenvis av kroner fordi han "måtte se meg" (overraskelsesbesøk), mens jeg har vært hos ham to ganger bare.

Men ja, som du sier så er det lang vei fra dette til eksene mine. Jeg ser etter en mann med bein i nesa og som vet hvor han står, men det er også noe med den dype kjærligheten som oppstod med eksene mine. For eksempel da jeg ble dyttet til veggen, og han forsvant ut døren, og kom tilbake senere på nattaen og ga meg en klem, og alt ble bra igjen. Det er kanskje spenningen jeg savner? Ventingen? Følelsen av at ikke alt er bra absolutt hele tiden?

TS

Kanskje du lever ut mønsteret misbruk og mistillit, pga av barndomsopplevelser. Du vil da føle en helt utrolig kjemi med menn som behandler deg dårlig :) Det der med kjemi er egentlig ganske overfladisk, og lett å forklare. Jobber du med å stole på andre mennesker vil du etterhvert utvikle kjemi med en ny type mennesker :)

• Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Han gir deg ikke nok utfordringer og ting føles for lett for deg. Du savner de gamle forholdene kanskje fordi de ga deg sterke følelser og adrenalin.

Jeg synes du er heldig. Kos deg med det du har.

Endret av LonelyAngel
Gjest Lille-pus
Skrevet

De færreste såkalte snille gutter lider av underdanig personligheter og er lodotter uten egne meninger.

Men de finnes, og min helt personlige mening er at de får det best sammen med like myke kvinner.

TS

Jeg kjenner jeg ikke helt tar sammenhengen mellom det du definerer som 'dyp kjærlighet' som resultat av å bli dyttet i veggen, forlatt og så gjenforent med en klem midt på natten.

Da er det kanskje de store bølgene du akkurat nå synes du 'savner'. De store opp- og nedturene dere imellom ?

Selv blir jeg ganske sliten av forhold hvor det er som å kontinuerlig kjøre berg og dal bane.

Veldig mulig jeg misforstår litt nå, men det kan nesten høres ut som det du savner (litt ?) er følelsen av å egentlig ikke bli oppfattet som 'bra nok' for ham ?

Skrevet

Du får dumpe han, og gå tilbake til badboys som er mye spennende. Bare ikke lag tråder å klag på oppførselen deres.

Skrevet

Kos deg med det du har!

Den spenningen du beskriver er ikke noe å trakte etter...

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du lever ut mønsteret misbruk og mistillit, pga av barndomsopplevelser. Du vil da føle en helt utrolig kjemi med menn som behandler deg dårlig :) Det der med kjemi er egentlig ganske overfladisk, og lett å forklare. Jobber du med å stole på andre mennesker vil du etterhvert utvikle kjemi med en ny type mennesker :)

Så jeg burde "holde ut" (altså, jeg MISTRIVES ikke, men det føles bare feil og falskt) og så vil jeg venne meg til min nye kjæreste? :)

Men de finnes, og min helt personlige mening er at de får det best sammen med like myke kvinner.

Jeg kjenner jeg ikke helt tar sammenhengen mellom det du definerer som 'dyp kjærlighet' som resultat av å bli dyttet i veggen, forlatt og så gjenforent med en klem midt på natten.

Da er det kanskje de store bølgene du akkurat nå synes du 'savner'. De store opp- og nedturene dere imellom ?

Selv blir jeg ganske sliten av forhold hvor det er som å kontinuerlig kjøre berg og dal bane.

Veldig mulig jeg misforstår litt nå, men det kan nesten høres ut som det du savner (litt ?) er følelsen av å egentlig ikke bli oppfattet som 'bra nok' for ham ?

Det var stor usikkerhet da han forsvant, en gang var han borte i flere dager, og da fikk jeg så god tid til å savne ham og tenke over hvor glad jeg var i ham. Og da han kom tilbake, så bare føltes alt så riktig, og alt mellom oss ble tent på nytt på en måte. Det var på en merkelig måte et bevis på at han var glad i meg og måtte ha meg i livet sitt.

Ja, jeg likte også følelsen av å ikke føle meg bra nok. Å måtte jobbe for anerkjennelse. Nå får jeg det servert uansett hva jeg gjør.

TS

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke det er noen og ide å søke tilbake til badboys-kjærester når det innebærer vold og ydmykende utroskap. Det sies at i et forhold er det alltid èn som "elsker mest". Kanskje har det i de tidligerer forholdene dine vært DU som har elsket kjæresten din høyere enn han har elsket deg, og du derfor har strukket deg og anstrengt deg for å vise deg verdig hans kjærlighet og for å glede ham. Kanskje er det "så enkelt" at i dette forholdet er hans følelser for deg sterkere enn dine følelser for ham. Da anstrenger han seg mer for deg for å vise hvor mye du betyr for ham. Og du kan være mer tilbakelent og ta imot, fordi du allerede er så høyt elsket at du ikke trenger å anstrenge deg like mye som før??

Så kan det være at nyforelsket-fasen varer lengre når dere ikke ses så ofte. Altså at han viser seg fra sin beste side og ikke "avslører" noen negative sider eller uvaner.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hold på ham og innse at du fortjener å ha det bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er litt ødelagt…

Anonym poster: 4ef80da9e837d3b6709e4f59dda0b5e8

• Liker 1
Gjest Oblivion
Skrevet

Jeg kan skjønne hva du mener -på et vis.

Men det finnes nok av "badboys" der ute som IKKE driver med vold, som IKKE er kriminelle, som IKKE er utro. Du kan med andre ord finne spennende typer, som gir deg røff sex, som har sterke meninger og som godt kan hive seg inn i engasjerte diskusjoner -uten å gå til det steget at de går for langt.

Ikke bli i et forhold du ikke trives i -prøv å finn ut av hva du ønsker av en kjæreste, føler du at han du er sammen med nå ikke er den rette så betyr det ikke at du ikke kan finne en med mange av hans kvaliteter som også har de andre kvalitetene du savner.

Jeg kunne heller aldri blitt sammen med en som er "goody two-shoes" på alle plan, men jeg godtar heller ikke å bli behandlet respektløst!

Heldigvis så vet at at det finnes mange av oss, både menn og kvinner, der ute som ikke nødvendigvis lever etter samfunnets oppskrift på et A4-liv, men som likevel ønsker et liv med en viss stabilitet og trygghet. Og ikke minst -gjensidig kjærlighet, respekt og tillit.

Gjest regine
Skrevet

Nå tror jeg egentlig at TS troller (dvs. det er en av de bitre mennene som frekventerer dette forumet og stadig skal ha det til at jenter egentlig vil behandles som dritt - og denne tråden er opprettet for å "bevise" det).

Men - man skal jo alltid la tvilen komme tiltalte til gode. Og da vil jeg si at du - TS - har STORE problemer, med deg selv og med ditt forhold til andre mennesker, særlig kjærester. Og dette bør du faktisk ta tak i og løse, FØR du inngår i noen slags ny kjærlighetsrelasjon. Det er nemlig ikke bevis på noen "voldsom dyp kjærlighet" med den typen dysfunksjonelle forhold du tydeligvis er vandt til. Det er kun et bevis på at du selv har en del issues du rett og slett må ordne oppi. Du vil f.eks. aldri kunne ha et normalt familieliv med en sånn mann - fordi du er idiot og gal hvis du bringer barn inn i en tilværelse hvor de 1) ser at pappa banker mamma og 2) at de også får bank av far.

Så mitt råd er rett og slett at du avslutter det fohroldet du er i nå - og så tar du tak i deg selv og dine problemer og holder deg unna mannfolk til du faktisk har en sunn selvtillit og et sundt selvbilde. Da er du klar for en ordentlig kjæreste, som er en mann og oppfører seg deretter og ikke en voldelig dust.

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst virker det som om du bør søke profesjonell hjelp, å savne det du har vært utsatt for i tidligere forhold tyder på at du er psykisk syk, uten at jeg mener å være ufin på noen måte nå!

Syns bare det er trist at noen tror det er slik de må ha det for å ha det bra.

Men dersom den nye typen er for kjedelig osv, ta det opp med han før forholdet utvikler seg til noe mer seriøst på et falskt grunnlag.

Er en ikke åpen og ærlig i et forhold er det jo dømt til å ikke funke.

Dersom denne typen ikke er noe for deg, finn deg en som er gira på sado sex da vel...det er jo røff sex og "mishandling" ;)

Ikke at jeg skjønner hva som er godt med det, men heldigvis er ingen like :)

Anonym poster: 86d93231b45d8cdf6c15f7a940226f7a

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Enig med regine. Fiks deg selv først og så kan du finne riktig mann for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...