Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurte på om det er noen der ute som har vært gravid og født med hofteprote®.

Jeg er ei jente på snart 23 år og jeg har veldig lyst på barn. Bare lurer på om hvordan det går med graviditet og hofteprotesa. Om det blir noe ekstra plager fordi jeg har det? Og om jeg kan føde vaginalt selvom jeg har det? Jeg har hørt noe om jeg må ta keisersnitt nemlig, og jeg håper det er noe jeg har hørt feil.

Om det er noen som har gått gjennom dette så håper jeg du kan svare meg. Jeg er ikke gravid (ennå). Men jeg er bare nysgjerrig på hvordan dette er.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

http://www.lommelege...ar-hofteprotese her er en som har samme problemstilling, og jeg tolker svaret til legen slik at det er individuellt, men behøver ikke by på problemer med hensyn til fødsel eller etterpå. Barnet skal jo ut gjennom bekkenbunnen, hoftene er således ikke innvolvert i selve fødselen. De problemene i den sammenhengen vil jeg tenke hører sammen med hormonforandringer i kroppen i selve svangerskapet og evnt bekkenløsning (som vil medføre hofteproblematikk)

Men, individuellt. Og bør behandles sådan av lege underveis.

Og jeg håper du får en baby, tatt i betraktning har du jo alt en protese. Om du ikke skal føde en til... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg og lurt på. Skal få hofteprotese neste høst! Er 24 og vil gjerne ha barn en gang. Hvor lenge har du hatt protesen? Kan jeg spør pm årsaken til at du fikk? Er så få unge som har det, lurer litt på trening og sånn etterpå- om du kan trene på treningssenter, step, aerobic osv? :)

Anonym poster: 74baec4fd49986087cef0b8f070d24ad

Skrevet

Det har jeg og lurt på. Skal få hofteprotese neste høst! Er 24 og vil gjerne ha barn en gang. Hvor lenge har du hatt protesen? Kan jeg spør pm årsaken til at du fikk? Er så få unge som har det, lurer litt på trening og sånn etterpå- om du kan trene på treningssenter, step, aerobic osv? :)

Anonym poster: 74baec4fd49986087cef0b8f070d24ad

Ja, da er vi i samme båt. Jeg fikk det i August i fjor, så nesten et år da. Årsaken til hofteprotese var at jeg er født med hoftedysplasi, ble operert 3 ganger i ung alder og mislyktes. Har gått siden med vonde smerter daglig. Men så kom jeg over en side at jeg hadde rett på protese da jeg er født med dysplasi. Så det er grunnen. Om du ble klokere av det :)

Nå er ikke jeg den rette personen å spørre, da jeg sliter litt fortsatt. Altså, tro meg. Den er myyye bedre, men ikke 100%. Og dermed må jeg være forsiktig med forskjellige ting. Men jeg vil tro det er individuelt, da noen kan løpe maraton mens jeg sliter med tredemølla. Så det er litt vanskelig å si, dessverre. Om du lurer på noe mer så kan du kontakte meg på facebook. Camilla Surnflødt :) Så svarer jeg gjerne. Vet selv hvor nervøs jeg var i fjor og hvor mye jeg lurte på, så jeg svarer om du vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...