AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Hei Kanksje en veldig dramatisk overskrift? Jeg har jo egentlig ikke noe å klage over sett opp mot hvordan andre folk i verden har det. Men det er en kjip dag for meg når andre har venner og er ute på champagne frokost, ser tog og koser seg generelt på denne dagen. Kjenner bare triste følelser begynner å komme allerede. Er det andre som føler denne dagen er et rent h******? Anonym poster: e34aab4172dad1dc3c134a850468ae12 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Jeg hører stadig at julen er den tid som er verst for de som er deprimerte/ensomme/whatever. Jeg synes 17 mai er mye verre. For da hører man alle feire, ha det gøy og moro, og man vet man sitter der helt alene og utenfor og det finnes ingen arrangementer å dra til, ingenting å gjøre, uten det å sitte der og føle på ensomheten. Hurra for 17 mai! Anonym poster: 190ed9b7f01e518ad3bdbc8ea25a6974 11
Gjest badeand1 Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Et rent helvete er det ikke, men det svir litt ekstra på sånne dager. Vi som er alene får holde hverandre med selskap her inne. 6
Tabris Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Hvorfor ikke gå ut og ha det gøy? Kle dere i penklær, gå ut og se på toget og da del i feiringen. Smil og vift med flagget, og ta del i gleden alle har den dagen. Også kan dere kose dere med god mat og kanskje et glass vin senere. Dagen blir hva man gjør den til. 22
Jentejente24 Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 det er sånn typisk svar som kommer fra folk som faktisk har mange å henge med. Jeg kan faktisk bli mer deppa av å presse meg ut alene og traske alene blant alle som er med familie og venner. nå er ikke jeg alene på 17. mai(hvertfall ikke HELE dagen), men kan føle på dette ved andre høytider som feks forbanna nyttårsaften. 38
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Stell dere, kle på dere og gå ut å vis dere frem. Dere er helt garantert flotte damer(og menn) VIS DET!!! Anonym poster: 4f1a91dcbe803649126bb38fa3468aaf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg skal til hjembyen min på 17.mai og jeg har ikke noen venner å feire med, så jeg tar med meg bestemor. Hun gleder seg kjempemye allerede til å være sammen med meg på 17 mai, da dette er den første 17 mai hun feirer uten bestefar. Synes i alle fall det er mye mer koselig enn å sitte alene, og så får jeg ha på meg den fine bunaden min Anonym poster: 846494de39f30b0ac28abfe087361d37 27
Gjest Snyltefluen Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 det er sånn typisk svar som kommer fra folk som faktisk har mange å henge med. Jeg kan faktisk bli mer deppa av å presse meg ut alene og traske alene blant alle som er med familie og venner. nå er ikke jeg alene på 17. mai(hvertfall ikke HELE dagen), men kan føle på dette ved andre høytider som feks forbanna nyttårsaften. Jeg har ikke alltid hatt "mange å henge med", men jeg har alltid laget en god 17 mai frokost, kledd meg pent, og begitt meg ut. Samme med nyttår. Enkelte år har jeg bott langt unna venner og familie, og har vært helt mutters alene på nyttårsaften. Har jeg sturet av den grunn? Nei. Jeg har kjøpt en flaske musserende, laget god mat, gått ut for å se på fyrverkeriet, rett og slett hatt det fint. Når det er sagt forstår jeg at ikke alle er like. Enkelte er nok mer sosiale, og da blir det fort mer sårt å tilbringe slike dager alene. Jeg håper uansett du får en kjempefin dag, jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er i samme situasjon som deg ts. Har ingen å tilbringe 17.mai dagen med, noe som egentlig gjør meg nokså trist. Jeg tenker også slik som det nevnes overfor at jeg blir bare enda mer lei av å gå ut. Se på alle som er med familie, venner etc., jeg føler meg bare enda mer alene da og blir mer nedfor. Så, jeg tror jeg dropper det. Men, du er ikke alene om å være i en slik situasjon. Sender deg uansett en klem Anonym poster: 24255ddb9e1cc372fea7de7acee8606f 3
MLy92 Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Jeg skal til hjembyen min på 17.mai og jeg har ikke noen venner å feire med, så jeg tar med meg bestemor. Hun gleder seg kjempemye allerede til å være sammen med meg på 17 mai, da dette er den første 17 mai hun feirer uten bestefar. Synes i alle fall det er mye mer koselig enn å sitte alene, og så får jeg ha på meg den fine bunaden min Anonym poster: 846494de39f30b0ac28abfe087361d37 Hørtes kjempeflott ut, og bestemoren din er sikkert kjempeglad for at du vil være sammen med henne, hvert fall når det er første 17.mai uten mannen Det kan ikke være lett det heller, og verre hadde det blitt for henne om hun skulle være alene. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har ingen å henge med om jeg skulle ha lyst til det, men jeg sitter faktisk hjemme og koser meg jeg. Det blir det dere gjør det til, 17. mai er enkel slik sett fordi gatene er fulle og man bare kan mingle seg inn i der. Anonym poster: e8870ab3c9c018474dc58d37fe650607 3
Tusenpusen Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Jeg synes 17. Mai suger litt, om det skulle bety noe for noen. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Jeg liker meg ærlig talt best hjemme 17.mai, men det er vel mer en vanesak.Jeg blir utrolig stressa av alt folkelivet i byn, umulig å komme seg fremover, og skriking og skråling overalt. Da er det bedre å ta seg en 17-mai-pils, eller ti, og se på togene via tv, og spise god mat =) Anonym poster: df92b953273494e64950339c9803ed2a 3
Jentejente24 Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har ikke alltid hatt "mange å henge med", men jeg har alltid laget en god 17 mai frokost, kledd meg pent, og begitt meg ut. Samme med nyttår. Enkelte år har jeg bott langt unna venner og familie, og har vært helt mutters alene på nyttårsaften. Har jeg sturet av den grunn? Nei. Jeg har kjøpt en flaske musserende, laget god mat, gått ut for å se på fyrverkeriet, rett og slett hatt det fint. Når det er sagt forstår jeg at ikke alle er like. Enkelte er nok mer sosiale, og da blir det fort mer sårt å tilbringe slike dager alene. Jeg håper uansett du får en kjempefin dag, jeg. så fint for deg:) men som du sier opplever man sånt forskjellig, og i liknende tilfeller føler jeg meg ofte best om jeg kan være alene hjemme istedet for å måtte presse meg ut blant folk.. Men nå ordla jeg meg kanskje litt krasst da jeg faktisk trives svært godt i eget selskap.. tror det handler mer om det presset jeg føler at man MÅ ha 10 venner å spise frokost med, og en gigafest å gå til på nyttårs.. liker ikke det presset og spørsmål om hva man skal.. og når man sier at man ikke skal noe så er det litt sånn "åja stakkars deg.." når det er sagt så har jeg aldri tilbragt disse dagene helt alene, men som sagt er det mer det presset. men har sjeldent hatt hundrevis av venner å være med på disse dagene. 17.mai er en familiedag for meg så det er fast hvert år uansett. men uansett så er jeg ikke sånn superfan av 17.mai og har vurdert å sitte med eksamen halve dagen uansett.. 3
fruBeist Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Ensom men ikke alene er en av de såreste følelsene man kan ha. Har slitt mye med det tidligere selv, så har full forståelse for dere som ikke vil ut blandt folk på fredag. Men å sitte hjemme og deppe fører absolutt ingenting godt med seg. Dagen blir hva man gjør det til. Vil man glemme at det er 17. mai så får man ta en tur i skog og mark. Gode sko, et piknikpledd og god niste. Gjerne litt musikk på øret og en bok man ikke har fått lest. Bor man sånn til at man ikke hører korps og tog så kan man kose seg i hagen/ på balkongen om været tillater. Lese, male, strikke etc. Det samme inne. Man må jo ikke se på tv sin dekning av dagen om man blir trist. Se et par filmer i stede. Bestemmer man seg for at man får en drittdag så får man gjerne det. Bestemmer man seg for å ha en fin dag, så er det en stor sjanse for ar man får en bra dag 7
Alina X Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Jeg feiret 17.Mai alene ifjor selvom jeg bor midt i Oslo og selvom jeg kunne ha møtt folk og vært med dem, men var litt småsyk og valgte å bli hjemme, men jeg fant da på ting å gjøre. Er man alene 17.Mai så pynt deg, sett på TV og spis en god frokost alene.Jeg synes dette var kjempekoselig. Så kan man gå ut til feks en stille park, ikke midt i byen der alle er.Tenk dere å sitte noen timer i en park i på en varm Mai dag, gå og kjøp deg is og pølser og alt du ha lyst på. Ikke tenk at du er alene, vit at du er IKKE alene i denne situasjonen, det ser dere jo her inne og, hvor mange av dere som er ensomme. Regner det så kan det jo bli kjipere, men da blir det jo og kjipere for alle de som er ute og feirer.Er enig i den over meg at man burde komme seg ut uansett, ta med bok,litt jordbær og kos deg. 2
Gjest Snyltefluen Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Men nå ordla jeg meg kanskje litt krasst da jeg faktisk trives svært godt i eget selskap.. tror det handler mer om det presset jeg føler at man MÅ ha 10 venner å spise frokost med, og en gigafest å gå til på nyttårs.. liker ikke det presset og spørsmål om hva man skal.. og når man sier at man ikke skal noe så er det litt sånn "åja stakkars deg.." Om noen tar på seg og okke og oie seg på dine vegne, er det bare å be dem hold kjeft og passe sine egne ting. Virkelig. 2
Jentejente24 Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 Om noen tar på seg og okke og oie seg på dine vegne, er det bare å be dem hold kjeft og passe sine egne ting. Virkelig. ja ikke sant, enig med deg! altså de sier ikke nødvendigvis det rett ut.. eller jo.. har fått noe sånt "oi så kjipt da.." osv osv. ganske vittig igrunn når de selv er bedt med på en fest el. og det ikke faller dem inn å be meg med når jeg vet at det ikke hadde vært noe problem:P men nå er ike jeg så fan av disse festene på nyttårs feks.. blir litt anstrengt for min del. sist nyttårs satt jeg vel hjemme med to venner. og det holdt for min del. men jeg bare hater de medlidende blikkene, spesielt når jeg faktisk ikke har noe imot å ikke gå ut på rølpefylla på nyttårs eller være med på champagnefrokost med 20 stk. var med på noe sånt en gang og etterpå pressa jeg meg ut i byen med dem.. og jeg synes byen på 17mai bare er slitsomt med alle som skal ha is og det er 20 meter kø på hver kiosk osv osv.. så tekte egentlig bare minuttene til jeg skulle hjem til nærmeste familie og spise middag med dem..
Gjest Snyltefluen Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 ja ikke sant, enig med deg! altså de sier ikke nødvendigvis det rett ut.. eller jo.. har fått noe sånt "oi så kjipt da.." osv osv. ganske vittig igrunn når de selv er bedt med på en fest el. og det ikke faller dem inn å be meg med når jeg vet at det ikke hadde vært noe problem:P men nå er ike jeg så fan av disse festene på nyttårs feks.. blir litt anstrengt for min del. sist nyttårs satt jeg vel hjemme med to venner. og det holdt for min del. men jeg bare hater de medlidende blikkene, spesielt når jeg faktisk ikke har noe imot å ikke gå ut på rølpefylla på nyttårs eller være med på champagnefrokost med 20 stk. var med på noe sånt en gang og etterpå pressa jeg meg ut i byen med dem.. og jeg synes byen på 17mai bare er slitsomt med alle som skal ha is og det er 20 meter kø på hver kiosk osv osv.. så tekte egentlig bare minuttene til jeg skulle hjem til nærmeste familie og spise middag med dem.. Å tilbringe kvelden med 2 gode venner er bedre enn 10 dårlige. Og seriøst: 20 mennesker? Til frokost? Jeg blir i dårlig humør av mindre. Toppen 3, sier nå jeg! 3
Longgone Skrevet 15. mai 2013 #20 Skrevet 15. mai 2013 Jeg skal til hjembyen min på 17.mai og jeg har ikke noen venner å feire med, så jeg tar med meg bestemor. Hun gleder seg kjempemye allerede til å være sammen med meg på 17 mai, da dette er den første 17 mai hun feirer uten bestefar. Synes i alle fall det er mye mer koselig enn å sitte alene, og så får jeg ha på meg den fine bunaden min Anonym poster: 846494de39f30b0ac28abfe087361d37 Heldige bestemor som har deg 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå