AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er medlem på en strikkeside på Facebook og i det siste så har det daglig blitt postet ca 20 bilder (fra forskjellige personer) av div ting med mariusmønster, som genser, lester, puter, kjoler, luer, tepper osv. Leeeeei Jo det er egentlig et fint mønster, det syns jeg. Men nå er jeg så lei av å se det at jeg har helt mistet lysten til å prøve meg på å strikke det selv. Vil ikke ha noe som "alle" andre har. Så hva er det som er så fantastisk med dette mønsteret så "alle" må ha det? Anonym poster: 95c6cca1deac65d06f410f6b3e1e5998 1
Badeand Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Kanskje fordi det er pent å se på, og veldig norskt. Lett å få dilla på, og mange måter å variere med farger. Jeg synes mariusmønsteret er veldig fint, men jeg ville ikke strikket for eksempel vinkartong eller hotpants med det Jeg holder meg til genser og barnekjoler 1
Gjest pysepusen Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Jeg skjønner ikke hva som er så fantastisk med det. Så jeg strikker ikke noe med det mønsteret
Hjarte Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Det er sikkert litt sånn som annen mote, der "alle" vil ha det som er mest populært. Jeg har en genser i mariusmønster som jeg strikket før det ble populær, og det ergrer meg litt at det nå ser ut som om at jeg også har valgt mønsteret for popularitetens skyld.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Jeg syns og at det er fint som sagt, men er enig i at det sikkert er en moteting, ser det over alt nå (ikke bokstavelig talt, hehe) Anonym poster: 95c6cca1deac65d06f410f6b3e1e5998
O'hara Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Jeg nekter å strikke noe som alle andre har, og Marius-mønsteret er for meg nå nesten på samme nivå som Skappelgenseren. Altså noe som er helt uaktuelt å strikke. Synes ikke det er så fint som andre skal ha det til, men det er nå meg 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Har fått med meg at Farmengenser også er litt populært, den syns jeg er stygg.. Anonym poster: 95c6cca1deac65d06f410f6b3e1e5998 1
Gjest halebein Skrevet 16. mai 2013 #8 Skrevet 16. mai 2013 Eneste mønsteret jeg kan utenat, så grei jobbstrikk:-)
Gjest Murica Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 Å nekte å strikke det eller bruke det fordi "alle andre" bruker det, så føyer dere jo dere etter massene uansett, det gjør dere ikke noe kulere å nekte å bruke eller gjøre noe som dere har lyst til å bruke eller gjøre, bare fordi andre gjør eller bruker det allerede. Liker du marius mønsteret, så strikk det da vel, eller bruk genseren. Ingen som kommer til å hate deg for det. Og det kan jo brukes lenge etter "populariteten" forsvinner. 2
Gjest Wilhelmine Skrevet 17. mai 2013 #10 Skrevet 17. mai 2013 Jeg elsker Mariusgenseren og Mariusmønster. Har hatt Marius-gensere (som har blitt utslitt) siden jeg var liten, og har i dag to gensere og en vest med mønsteret. Liker det ikke noe dårligere fordi alle andre har det, hehe. Synes det er et veldig pent mønster, og jeg synes generelt at mørkeblått-rødt-hvitt er flotte farger. Min neste strikkegenser blir riktignok med selbumønster, må variere litt
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #11 Skrevet 17. mai 2013 Å nekte å strikke det eller bruke det fordi "alle andre" bruker det, så føyer dere jo dere etter massene uansett, det gjør dere ikke noe kulere å nekte å bruke eller gjøre noe som dere har lyst til å bruke eller gjøre, bare fordi andre gjør eller bruker det allerede. Liker du marius mønsteret, så strikk det da vel, eller bruk genseren. Ingen som kommer til å hate deg for det. Og det kan jo brukes lenge etter "populariteten" forsvinner. Det samme tenker jeg også, å nekte å bruke\strikke noe fordi andre har det, er litt infantilt. Anonym poster: f50c204ad9c760166f14bd95ff69e6b3 1
Fantomina Skrevet 17. mai 2013 #12 Skrevet 17. mai 2013 Jeg er litt lei av mariusmønsteret fordi jeg ser det alle steder, men jeg synes fortsatt det er pent, spesielt i originalfargene. Jeg fikk marius-hefte i julegave, og jeg ser det er mye i det jeg aldri kommer til å strikke: vindunktrekk, ipad-trekk, mobil-trekk, hotpants og skjørt for å nevne noe. Jeg synes lue, pannebånd, genser, strømper og kofte er fint til voksne, og det samme + kjole og body er fint til barn. Ikke alt på én gang, da
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #13 Skrevet 17. mai 2013 Liker mariusmønsteret, men virker som om alle plutselig skal bruke det. Synd om det blir litt oppbrukt. Men jeg føler meg skikkelig Ivar-ballong med andre typer mønstere, så kommer til å fortsette med mariusmønsteret. Anonym poster: f8e7ae726a4b076471d3ac0f42b5f9fd
Pringle Skrevet 17. mai 2013 #14 Skrevet 17. mai 2013 Det er jo fint, da: http://www.nrk.no/nordland/se-hesten-knerten-i-marius-genser-1.10943381 1
Gjest TinaT Skrevet 17. mai 2013 #15 Skrevet 17. mai 2013 Det er sikkert litt sånn som annen mote, der "alle" vil ha det som er mest populært. Jeg har en genser i mariusmønster som jeg strikket før det ble populær, og det ergrer meg litt at det nå ser ut som om at jeg også har valgt mønsteret for popularitetens skyld. Mariusgenseren ble designet på 1950-tallet så de er ikke noe nytt fenomen. Broren min (45 år) hadde Marius-genser og jeg strikket til barna mine for 26 år siden - så designet har vært moderne i veldig mange år.
Samaysa Skrevet 17. mai 2013 #16 Skrevet 17. mai 2013 Det er jo fint, da: http://www.nrk.no/no...nser-1.10943381 Er ikke så glad i det mønsteret, men det der var utrolig søtt Har sett hundegensere med mønsteret også 2
Hjarte Skrevet 18. mai 2013 #17 Skrevet 18. mai 2013 Mariusgenseren ble designet på 1950-tallet så de er ikke noe nytt fenomen. Broren min (45 år) hadde Marius-genser og jeg strikket til barna mine for 26 år siden - så designet har vært moderne i veldig mange år. Altså, jeg vet at designet ikke er nytt, men det har ikke vært så populært som det er nå på flere år. Det vil si at jeg strikket min genser før den ble populær på nytt igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #18 Skrevet 18. mai 2013 Å nekte å strikke det eller bruke det fordi "alle andre" bruker det, så føyer dere jo dere etter massene uansett, det gjør dere ikke noe kulere å nekte å bruke eller gjøre noe som dere har lyst til å bruke eller gjøre, bare fordi andre gjør eller bruker det allerede. Liker du marius mønsteret, så strikk det da vel, eller bruk genseren. Ingen som kommer til å hate deg for det. Og det kan jo brukes lenge etter "populariteten" forsvinner. Eh, jeg er lei mønsteret, er ikke at jeg nekter å strikke det for å være kul. Er ikke 14 år lenger. Jeg syns det er fint men ser det over alt, så lei. F.eks sist jeg var på Rema så telte jeg 5 kunder (var ikke fult av folk) som hadde mariusgenser på seg. Når jeg postet innlegget trudde jeg faktisk at jeg var den eneste som er lei mønsteret og kom til å få bare til svar at alle elsker det. Så prøver overhode ikke å følge "moten" å ikke like det mønsteret, viste jo ikke at så mange var enige med meg. Har uansett mine egne meninger uansett hva andre mener. Anonym poster: 95c6cca1deac65d06f410f6b3e1e5998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå