AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 For fem år siden gjorde jeg det slutt med ekskjæresten min etter fire år sammen. Jeg oppførte meg skikkelig dårlig mot ham, og kuttet ham omtrent ut på dagen, uten å gi ham en sjanse til å forsøke, forklare, eller noen ting. Han på sin side hadde tidlig i forholdet vært utro, og dette gikk veldig inn på meg, som var ung og usikker. Jeg var lenge bitter og klarte ikke å tilgi, selv om jeg sa jeg gjorde det. Han gikk helt i kjelleren etter bruddet, og var både sint og lei seg for måten jeg gjorde dette på. Har det noen hensikt å sende ham en mail og beklage for måten jeg oppførte meg på? Han sendte meg flere mail hvor han beklaget dypt og inderlig for alt gale han hadde gjort, men jeg overså ham bare totalt. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde hatt guts nok til å forklare at det var min egen usikkerhet som gjorde at jeg aldri klarte å tilgi, og at det ikke var hans feil. Han gjorde sitt for at ting skulle bli bedre, men jeg var ikke klar for å legge det bak meg slik jeg ga uttrykk for. Eller tenker jeg disse tankene kun for å lette min egen samvittighet? Vi har begge samboere nå, og bor på hver vår kant av landet. Jeg tror heller ikke det hadde "blitt oss", om jeg så hadde oppført meg annerledes, da vi var unge, og veldig forskjellige. Men likevel så driver dette og gnager i bakhodet, og jeg vet ikke om det er for min egen del, eller for hans del at jeg føler en trang til å si unnskyld. Han var en snill fyr, som gjorde en feil. Og jeg var dum som ikke gikk allerede da, men drev og "straffet" ham i flere år etterpå. Anonym poster: 972bfe74749193ebe459bcb4228d4144
Gjest badeand1 Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Når det er så lenge siden så ville jeg latt det ligge. Han har gått videre i livet sitt og jeg ser ingen grunn til å la han bli minnet på deg. Endret 15. mai 2013 av Mortem 7
-Jiinxs- Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Ser heller ikke poenget, det har jo gått 5 år og du skal ikke se bort ifra at han kanskje har glemt det hele. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Tror ikke han har glemt det, da han sendte en mail senest i fjor, som jeg aldri svarte på.. Men dere har nok rett, best å bare la det være. Anonym poster: 972bfe74749193ebe459bcb4228d4144
Jentejente24 Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 synes ikke du skal gjøre det.. Opplevd noe av det samme men dog ikke i et sånt seriøst forhold som dere hadde men noe liknende.. holdt på med en fyr og trodde vi var på vei til å bli sammen og over natta droppet han meg bare, og fikk omtrent ikke en eneste forklaring på hva som hadde skjedd. Et år seinere eller mer enn det, fikk jeg plutselig en meld fra han der han skulle unnskylde seg for hvordan han hadde vært og at han hadde dårlig samvittighet for alt sammen. Det var tøft for meg å komme over denne gutten og jeg brukte lang tid på å komme meg videre da jeg hadde falt pladask.. jeg gikk også ned i kjelleren og var endelig på vei opp igjen da jeg fikk denne meldingen som bare gjorde vondt verre for min del. Han rippa bare opp i alt det vonde , og det førte til at jeg begynte å tenke på alt sammen igjen osv osv.. og ble nesten sånn at jeg håpte han tok kontakt fordi han ville ha meg tilbake- noe som ikke var sant. han ville bare si unnskyld. Saken er at jeg synes det egentlig ikke er så mye verdi i en unnskyldning som kommer så langt i ettertid, og den eneste tanken jeg satt igjen med var at han bare var ute etter å lette sin egen samvittighet og få høre fra meg at alt var ok. Så jeg fikk egentlig ikke noe bedre inntrykk av han selvom han sa unnskyld.. så kort sagt: kom deg videre, virker som han har det også. Er fint av deg at du ønsker å gi han en beklagelse for hvordan du har oppført deg, men egentlig er det litt for seint om du skjønner. Og du risikerer å rippe opp i ting som kan ha vært svært vanskelig for han å komme over. ! 3
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Han har jo en samboer nå, sendte han deg mail mens han var samboer med henne? Det er FEM år siden. La det ligge å gå videre med livet ditt. Du har uasnett ikke noe å beklager!!!!!!!!!!!!
marihihia Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg synes du skal gjøre det. Ikke gi han forhåpninger om noe mer, men en høflig unnskyldning 7
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Jeg ville ikke sendt mailen! Han var jo utro. Da var det helt ok at du kuttet han rett ut. Hadde du ønsket å få han tilbake nå, så kunne du sendt en mail. Men begge har ny kjæreste. Han har flere ganger prøvd å kontakte deg, du har ikke svart. Hvorfor ta opp igjen kontakten nå?
Pawn Hearts Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Jeg ville blitt glad for en slik beskjed. Og jeg mener at det faktisk er en fordel at det er fem år siden og at dere begge har et annet liv med nye partnere. Men du må selvsagt gjøre det tydelig at det ikke ligger noe mer i meldingen enn en selvinnsikt du ikke klarte å formidle mens dere var sammen. 14
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Trodde i grunn jeg skulle bli litt klokere av å poste det her, men nå er jeg bare forvirret. For å gjøre det klart, han var utro ja, men jeg valgte å fortsette forholdet i flere år til. Dessverre var jeg ikke moden nok til å forstå konsekvensene og forpliktelsen det innebærer å si at man tilgir noe. Men fortsatte å være sint, bitter, usikker og fortvilet over denne ene, dumme hendelsen. Hadde jeg vært mer voksen, så hadde jeg enten oppført meg annerledes, eller valgt å avslutte forholdet med det samme. Dermed er mye av det vonde vi gikk gjennom min feil, og også måten jeg valgte å avslutte det på. Jeg tviler sterkt på at han vil ha meg tilbake, og intensjonen min er kun å la ham få vite at det var jeg som var den teite. Og at han var en snill og god person, som ikke fortjente å bli behandlet på den måten. Anonym poster: 972bfe74749193ebe459bcb4228d4144
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Var ikke i samme situasjon som deg, men jeg har sendt en unnskyldning til en ekskjæreste fordi jeg hadde dårlig samvittighet for en episode som skjedde en stund etter bruddet vårt. Han svarte og sa at det ikke var noe å beklage. Jeg ble endelig ferdig med det, og jeg tror ikke han tok det ille opp. Anonym poster: ee92fd1ed41ff05ce634b10c79cdea54
kulu-kulu Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Tror faktisk jeg ville ha sendt mailen jeg . Jeg hadde satt pris på en slik mail , fått svar på sikkert mange spørsmål som kvernet rundt . Du ga ham sikkert en skikkelig knekk den gange , som kanskje gikk ut over hans selvtillit . Han var muligens langt nede lenge etter bruddet , fikk aldri svar på tankene sine. Det er slitsomt og ikke få svar. Ja det har gått 5 år , hendelsen har bleknet , begge er gått videre. Men det skader jo ikke å la han få vite 3
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Ha nå såpass respekt for dama hans at du lar være... Hvor smart vil du føle deg om en eller annen ex av din kjæreste for ti år siden begynte å maile ham?? For ikke å snakke om din nåværende. Hadde jeg oppdaget at min kjære plutselig ut av det blå begynte å maile en ex, så hadde jeg maila pc`n hans i skallen på ham..
kulu-kulu Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Ha nå såpass respekt for dama hans at du lar være... Hvor smart vil du føle deg om en eller annen ex av din kjæreste for ti år siden begynte å maile ham?? For ikke å snakke om din nåværende. Hadde jeg oppdaget at min kjære plutselig ut av det blå begynte å maile en ex, så hadde jeg maila pc`n hans i skallen på ham.. Hun vil jo ikke ha ham tilbake Om dama hans blir så sjalu av en uskyldig mail,at hun mailer en pc i skallen hannes , så har de et problem fra før..
Gjest Beano Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Du burde gjøre det. Til tross for at det var fem år siden kan det jo være at han fremdeles er såret av oppførelsen din. Så lenge du uttrykker klart at du ikke ber om en ny sjanse med han og at du kun sender han epost for å be om tilgivelse, syntes jeg at det er greit 4
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Dette blri bare for dumt. Ikke send mailen. Lykke til TS 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Ha nå såpass respekt for dama hans at du lar være... Hvor smart vil du føle deg om en eller annen ex av din kjæreste for ti år siden begynte å maile ham?? For ikke å snakke om din nåværende. Hadde jeg oppdaget at min kjære plutselig ut av det blå begynte å maile en ex, så hadde jeg maila pc`n hans i skallen på ham.. Jeg har ingen intensjoner om å begynne å maile ham (kun snakk om 1 mail), eller på noen måte opprettholde en form for kontakt. I mine øyne er det vanskelig å skulle være venner med ekser, og jeg tror ikke noen av oss føler et behov for det. Jeg er fremdeles usikker på om jeg skal sende den mailen, men jeg kan garantere at hvis jeg gjør det, så er det en mail han trygt kan vise til samboeren sin, og jeg til min. Dette er heller ikke noe som plutselig kommer ut av det blå. Jeg har jobbet mye med meg selv de siste årene, og har dermed innsett at den måten å behandle en person på, er alt annet enn grei. Uansett, så setter jeg veldig pris på tilbakemeldingene her. Det gjør det litt lettere å se objektivt på det, og ikke bare med mine egne øyne. Men det er vanskelig å bestemme seg da jeg ikke kjenner ham lenger, og ikke vet om det er noe han kommer til å sette pris på eller ei - derfor jeg ber om råd og erfaringer. Anonym poster: 972bfe74749193ebe459bcb4228d4144
Jentejente24 Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 ts: synes du gjør veldig mye utav det her.. det er trossalt flere år siden. som du selv sier kjenner du han ikke lenger, og vet mest sannsynlig lite eller ingenting om livet hans nå. jeg får mest inntrykk av at du vil lette din egen samvittighet og kun det. Men det behøves ikke og det er tryggest å bare la det være spør du meg. jeg hadde ikke blitt sjalu om exen til typen min plutselig hadde sendt han en mail, men jeg hadde stussa litt. hva er poenget om man ikke har hatt kontakt på årevis og ikke kjenner hverandre lenger? er vel ikke rart man kan begynne å lure selvom jeg tror på deg når du sier at du ikke har noe skjulte hensikter med å sende han denne mailen. Men jeg skrev min historie lengre opp, og selvom han mest sannsynlig ikke vil ta skade av en mail fra deg så kan det hende det vekker vonde minner hos han og bare gjør ting verre. move on og let it go.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Dette er jo bare tull og tøys. Ikke tenk mer på eksen din, TS!
Gjest Miranda2011 Skrevet 15. mai 2013 #20 Skrevet 15. mai 2013 Hvis dette er noe som plager deg, synes jeg du skal skrive en hyggelig mail, beklage det du vil beklage, at du var ung og usikker, ja du vet best selv hva som skjedde. Få også med at dere begge har samboere osv, sånn at han ikke skal få inntrykk av at du ønsker å få han tilbake, men at det plager deg og du derfor vil si unnskyld. Eller noe sånt kan du skrive, tenker han blir glad for den mailen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå