Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest finpåvin
Skrevet

Jeg har en gutt på 19mnd. som er en kraftig kar, spesielt rundt lårene. Jeg finner bare badebleier som går fra 11-18kg eller noe, og de er litt for små.

Finnes det noe annet? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Clafoutis
Skrevet

Du kan jo bare bruke badebukse? Det bruker vi på vår (snart 8 mnd), og det fungerer veldig fint. Litt mer behagelig for baby også, for med badebleier får stumpen litt "oppdrift", og det blir litt vanskeligere å ha kontroll på kroppen i vannet.

Skrevet

Vi bruker også badebukse, er stramming rundt lår og mage slik at evt bæsj ikke lekker rett ut.

Gjest pysepusen
Skrevet

Badebukse? Fikk aldri lov å bruke badebleie da vi gikk på babysvømming vi, og har heller aldri brukt det etter.

Skrevet

Badebukse? Fikk aldri lov å bruke badebleie da vi gikk på babysvømming vi, og har heller aldri brukt det etter.

Hø? Her er det "påbudt" med badebleie. Kan dere opplyse meg? Ser den med oppdrift i vannet, men ellers?

Gjest finpåvin
Skrevet

Badebukse? Om han tisser, så kommer jo det i bassenget? :P

AnonymBruker
Skrevet

Trur mange tisser i bassenget uten at vi vet det, dessverre. Er jo en av grunnene til at det er klor i vannet.

Anonym poster: aed34e067d0feb9acb2efd4df64e302b

Gjest Clafoutis
Skrevet

Det gjør det jo med badebleie også, den er jo ikke vanntett :)

• Liker 1
Gjest finpåvin
Skrevet

Det gjør det jo med badebleie også, den er jo ikke vanntett :)

Ah, den er vel ikke det, nei. Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte det. Da blir det badebukse i syden :)

Gjest Clafoutis
Skrevet

Hø? Her er det "påbudt" med badebleie. Kan dere opplyse meg? Ser den med oppdrift i vannet, men ellers?

Der vi går på babysvømming blir det anbefalt med badebukse fremfor badebleie siden det gjør det enklere for baby i vannet.

Instruktøren har også sagt at det er forholdsvis sjelden at babyer bæsjer mens de bader, og i løpet av de nesten 6 månedene vi har gått på babysvømming med lillegutt har han faktisk ennå ikke bæsjet under badingen. (Og badebuksa skal i utgangspunktet også holde på noe bæsj, den er, som nevnt lenger oppe i tråden, litt stram i livet og rundt lårene.

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Bleier suger til seg alt og blir da fort tunge. De får bedre bevegelse med badebukser :)

Skrevet

Takk, lærer stadig noe nytt :)

Bleier suger til seg alt og blir da fort tunge. De får bedre bevegelse med badebukser :)

Synes ikke badebleiene våre suger opp mye, og gir heller oppdrift. Men nå er ikke vi på noe spesiell babysvømming, bare tilvenning og lek i bassenget. Blir vel badebukser etterhvert da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...