Tulle-brud Skrevet 6. juni 2002 #1 Skrevet 6. juni 2002 Hjjjjeeeeelllp det virker som om så mange her har kontroll på alt til dagen sin, stemmer det ?? Både godt og vondt å sitte her å få ideer og tips og skjønne at jeg kanskje ligger dårlig an.. Har to mnd igjen til den store dagen, men akk så mye som gjenstår eller ? Borddekking, kjøreplan, transport, kirkeprogram, kakebakere, innkjøp...har dere alt tenkt på ?? jeg har så mye i hodet og ikke tid til å gjøre noe så jeg blir STRESSA :-I
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #2 Skrevet 6. juni 2002 Det er 2 mnd igjen til vårt bryllup også. Det er mye småting som gjenstår, men samtidig føler jeg at vi har forholdsvis god kontroll også da. -drikkvarere er klart (vi mangler vin) -skåler til borddekorasjoner er klart, potter til tannpirkere er OK -lys er i orden -servietter er kjøpt -bordkort er laget -forsider på sanghefte er i orden + sløyfebånd -vi har skisse til kirkeprogram -klærne til oss begge er i boks -bil tar vi litt på sparket (låner eller bruker vår egen) -brudesuite er bestilt -bryllupsreisen er bestilt -ønskelisten er delt ut -de fleste har gitt svar på invitasjonen -en grov kakeliste er skrevet Det som gjenstår er: -få godkjent sangheftet til kirken -bestille blomster -kjøpe bildekor -kjøpe inn all maten vi trenger (skjer i juni) -kjøpe inn vin -fordele kakebakingen -bestille bryllupskake -gå over listen å sjekke at vi har fått med oss alt Føler faktisk at vi ligger godt an, men det sikkert en god del detaljer vi har glemt også da...
Kame Skrevet 6. juni 2002 #3 Skrevet 6. juni 2002 Hm, jeg er fornøyd med at vi nok iallefall har TENKT på alt - om det ikke er i boks, så er det "følere ute" og går ikke de i boks, betyr det bare at vi må gjøre ting litt anneledes. Iom at vi gifter oss om vel 14 dager, så har sikkert jeg kjempelite i orden, men så lenge jeg har avtaler om å ordne dette senere, så føler jeg at jeg ikke kan gjøre så mye mer (frisør, sminke, blomster, transport, mat og drikke - har ikke vært på noen prøvetimer, tar det nå de siste ukene før dagen, mat og drikke skal bestilles og leveres kokken i slutten av neste uke). I tillegg har det nok hjulpet meg at jeg har innsett at mitt bryllup ikke blir "årets begivenhet", og for å være ærlig, så bryr jeg meg ikke så mye om det ikke blir festen alle snakker om i ettertid. Perfeksjonisten i meg ville det først, men jeg innså at jeg ville slitt meg og omgivelsene mine ut dersom jeg skulle ha jernkontroll på ALT. Så nå har jeg forenklet innbydelser, bordkort, pynt og slikt, satt vekk mat og kaker uten å vite til minste detalj hva som kommer, og bryr meg mindre om hvor pyntet det er i kirken og utenfor festlokalet. Tilogmed kjolen min har noen bittesmå skavanker, men den er fin nok for meg. Én ting vet jeg - det blir en uforglemmelig dag, og jeg får mannen jeg elsker!
Tulle-brud Skrevet 6. juni 2002 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2002 Ja ser vi er godt på vei men det er så mange detaljer som flyr gjennom hodet. Hva mener du med å få kirkeprogram godkjent ? av hvem ? Gleder meg sånnn, vi gifter oss forresten samme dag Augustbrud!
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #5 Skrevet 6. juni 2002 Ja, det er utrolig mange detaljer å tenke på. Og jeg går stadig og tenker på alt det vi sikkert har glemt, selvom jeg ikke kan komme på hva det er. Kirkeprogrammet skal forresten "godkjennes" av presten. Vi har jo plukket ut 3 salmer, men vi må høre om det er i ordne at vi bruke dette. Hvis han har innvendinger på kirkeprogrammet må vi kanskje endre det litt også. Det var bare dette jeg mente med at kirkeprogrammet måtte godkjennes. Vi får trøste oss med at vi har ennå 2 mnd til rådighet, og man rekker mye på 2 mnd om man skulle ha glemt noe!
Rose Skrevet 6. juni 2002 #6 Skrevet 6. juni 2002 Tja, ting er rimelig greit ja. Det er jo mye som ikke kan ordnes før rett før bryllupet, og siden det er to måneder igjen føler jeg at jeg har kontrollen. Prøver å ikke tenkte bryllup hver eneste dag (heller ikke gå inn på KG) og ta planleggingen litt i bolker. Blir så mye mer effektivt da. Jeg og samboeren har satt opp en liste hva som skal gjøres fremover og når det må gjøres så vi har et meget avslappet forhold til 10. august og vet at vi kommer i mål med god margin : )
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #7 Skrevet 6. juni 2002 Jeg må også legge til jeg da, at etter alt jeg har hørt om bryllup tidligere så synes jeg faktisk det ikke er så mye planlegging jeg. Alle har klaget over at det er så mye å huske på og at de jobber seg i hjel. Men det er da faktisk ikke såå mye å tenke på? Dette går jo smertefritt og jeg synes faktisk ikke det er en så stor jobb å planlegge bryllup jeg. Men det er kanskje fordi jeg synes det er så moro også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå