AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Min samboer har en storebror og jeg takler han ikke. Om vi er ute hilser han ikke en gang. Vi fikk noen fine bilder til leiligheten da vi flyttet for 1 år siden og jeg sendte melding å skrev tusen takk, at det var veldig koselig og det var kjempe fine bilder. Skrev hvem det var ifra også. Ingen svar, ikke bare hyggelig, ingenting. Møter vi familien hans til middager foreksempel sier han ikke så mye som hei, ikke takk for sist, tar meg aldri med i samtalen og er rett og slett bare uhyggelig. Jeg har tatt det opp med min samboer, men han sier ikke stort annet enn at jeg skal overse det. Nå kommer snart vårt førstefødte, og jeg gruer meg til å tilbringe tid med broren hans. Jeg har ingen interesse av å be han på middager, i dåp eller besøk for å hilse på den lille. Selv om jeg selvfølgelig må gjøre det for min samboer. Jeg prøver å se for meg flere år med min samboer, men forholdet med hans bror ødelegger ganske mye trygghet og gjør meg rett og slett uvel og sint når jeg oppholder meg i nærheten av han.. Anonym poster: bf0bb10e0ff8573da868857be4eb8a0e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Først, er du helt sikker på at det er rettet mot deg? Hvordan oppfører han seg mot andre, kan det tenkes at han bare er ekstremt sjenert/fungerer dårlig sosialt/har en psykisk lidelse? Om det er slik at han bare oppfører seg slik mot deg, så ville jeg rett og slett forholdt meg nøytralt. Nei, han har ikke vært spesielt hyggelig, men så lenge han "bare" har ignorert deg og ikke vært frekk på en annen måte så kan en fint følge opp selv med å bare invitere til et minimum av det som kreves for å opprettholde normal høflighet. Han er jo samboeren din sin bror på godt og vondt. Du trenger ikke forholde deg til han utover det. Noe annet er det selvfølgelig om han kommer med spydige kommentarer, baksnakker eller er aktiv med å spre misnøye. Da skal man si fra, kort og enkelt. Anonym poster: 05066f038bb4e560798245cf1a634877 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Min samboer har en storebror og jeg takler han ikke. Om vi er ute hilser han ikke en gang. Vi fikk noen fine bilder til leiligheten da vi flyttet for 1 år siden og jeg sendte melding å skrev tusen takk, at det var veldig koselig og det var kjempe fine bilder. Skrev hvem det var ifra også. Ingen svar, ikke bare hyggelig, ingenting. Møter vi familien hans til middager foreksempel sier han ikke så mye som hei, ikke takk for sist, tar meg aldri med i samtalen og er rett og slett bare uhyggelig. Jeg har tatt det opp med min samboer, men han sier ikke stort annet enn at jeg skal overse det. Nå kommer snart vårt førstefødte, og jeg gruer meg til å tilbringe tid med broren hans. Jeg har ingen interesse av å be han på middager, i dåp eller besøk for å hilse på den lille. Selv om jeg selvfølgelig må gjøre det for min samboer. Jeg prøver å se for meg flere år med min samboer, men forholdet med hans bror ødelegger ganske mye trygghet og gjør meg rett og slett uvel og sint når jeg oppholder meg i nærheten av han.. Anonym poster: bf0bb10e0ff8573da868857be4eb8a0e Jeg var sammen med en gutt i 3 år. Broren hans var likedan, og det smittet over på dama hans. Mye grunner til brudde vårt var pga famililien (broren spesielt) Han likte meg rett og slett ikke og gjorde det meste for å pavirke min kjæreste til å bli kvitt meg. jeg hadde også ett barn fra ett tidligere forhold, han hilste ikke på sønnen min en gang på 3 år, ble etterhvert bare kvalm av hele greien. Anonym poster: a55a4cdb6c03491b27c756ca64fe72f6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Ble helt satt ut av historien over her. Det skulle ikke være mulig! Slik jeg vet det har han ikke snakket noe stygt eller nedlatende om meg, men hva han og familien snakker om er ikke noe jeg får med meg. Ikke heller tror jeg min samboer hadde turt å si noe om han hadde gjort det, rett og slett fordi han skyr problemene litt. Sier han noe til meg derimot vil han få høre det på en hyggelig, men nødvendig måte at jeg ikke finner meg i dette mer. Til det første svaret, nei. Han er homofil og er ikke forelsket i meg. Min samboer og jeg har tidligere vært sammen, og uten å gå inn på for mye detaljer for å slippe å bli gjenkjent ble det slutt (et vondt brudd) og når jeg så broren i byen en gang spyttet han på meg og skrek nedlatende ting. Han dyttet og klasket også til meg, før jeg da tok igjen og ga han et lite klapp på kinnet og sa at nok var nok! Det var ikke verre enn at han var rød et minutt eller to før han løp gråtende fra stedet. Da var jeg altså lei, og etter hva politiet sa i ettertid ble dette tatt som selvforsvar og jeg hadde mitt på det rette. Det ble ikke noe mer ut av dette i senere tid, men jeg regner med at det har gått rykter i både familie og vennekretsen hans. Hans venner titter også bare stygt og med et nedlatende blikk på meg om vi ses ute, og min samboer snakker med sin bror. Anonym poster: f3684561a39e5ff02c4ddc9bf612895c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Ble helt satt ut av historien over her. Det skulle ikke være mulig! Slik jeg vet det har han ikke snakket noe stygt eller nedlatende om meg, men hva han og familien snakker om er ikke noe jeg får med meg. Ikke heller tror jeg min samboer hadde turt å si noe om han hadde gjort det, rett og slett fordi han skyr problemene litt. Sier han noe til meg derimot vil han få høre det på en hyggelig, men nødvendig måte at jeg ikke finner meg i dette mer. Til det første svaret, nei. Han er homofil og er ikke forelsket i meg. Min samboer og jeg har tidligere vært sammen, og uten å gå inn på for mye detaljer for å slippe å bli gjenkjent ble det slutt (et vondt brudd) og når jeg så broren i byen en gang spyttet han på meg og skrek nedlatende ting. Han dyttet og klasket også til meg, før jeg da tok igjen og ga han et lite klapp på kinnet og sa at nok var nok! Det var ikke verre enn at han var rød et minutt eller to før han løp gråtende fra stedet. Da var jeg altså lei, og etter hva politiet sa i ettertid ble dette tatt som selvforsvar og jeg hadde mitt på det rette. Det ble ikke noe mer ut av dette i senere tid, men jeg regner med at det har gått rykter i både familie og vennekretsen hans. Hans venner titter også bare stygt og med et nedlatende blikk på meg om vi ses ute, og min samboer snakker med sin bror. Anonym poster: f3684561a39e5ff02c4ddc9bf612895c Det her var jo ganske vesentlig informasjon som du ikke hadde i åpningsinnlegget, det beskriver jo broren hans som en lite stabil person som gikk på deg fysisk og spyttet på deg! For meg hadde slik informasjon vært nok til å aktivt utelate en slik bror - ville t.o.m. vurdert å utelate han fra offisielle sammenkomster, og jeg ville hvertfall ikke hatt han i nærheten av barnet. Når et medlem av samboers familie utøver vold så strekker deg seg et stykke utover uhøflighet, og mine mottiltak ville blitt deretter. Anonym poster: 05066f038bb4e560798245cf1a634877
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Så du har vært utro eller behandlet broren hans særdeles dårlig tidligere som grunn til at det ble slutt? Kan jo forklare mye. Anonym poster: 665feb5e0338c347d5a77f4c120030fa
Gjest LadySizz Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Hva med å lette tankene dine direkte til han? Er det noe du kunne gjort,eller tror du det bare blir dårligere stemning av det? Tenker dere er jo voksne mennesker,så må jo være lov å si ifra!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har kommet over hva som hendte den gangen, og prøver å se fremover. Men han gjør det forbanna vanskelig med å oppføre seg slikt! Anonym poster: f3684561a39e5ff02c4ddc9bf612895c
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Så du har vært utro eller behandlet broren hans særdeles dårlig tidligere som grunn til at det ble slutt? Kan jo forklare mye. Anonym poster: 665feb5e0338c347d5a77f4c120030fa Hvor har du denne slutningen fra?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Så du har vært utro eller behandlet broren hans særdeles dårlig tidligere som grunn til at det ble slutt? Kan jo forklare mye. Anonym poster: 665feb5e0338c347d5a77f4c120030fa Men herre.. Nei, min samboer var utro den gangen. Jeg ba min samboer ryke og reise et viss sted og ba broren holde kjeft da han kalte meg en løs hore. Før jeg slo hadde han spyttet, dyttet og slått meg. Samtidig som han skrek ut om at hele ''byens navn'' visste hvem moren min var og hvordan hun var. (ikke at hun har gjort noe galt jeg vet om) at jeg var ei løs hore og det var ikke måte på. Det klappet der er alt hva jeg har gitt han, og det var FULLT fortjent! Hva med å lette tankene dine direkte til han? Er det noe du kunne gjort,eller tror du det bare blir dårligere stemning av det? Tenker dere er jo voksne mennesker,så må jo være lov å si ifra! Har prøvd å ta kontakt med han flere ganger angående dette, men jeg får aldri noe respons. Det tror jeg nesten ville gitt dårligere stemning igjen. Anonym poster: f3684561a39e5ff02c4ddc9bf612895c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Hvorfor kutter dere ikke kontakten med han? Anonym poster: 582fb752928a5e9e7f66f2471aede8c3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Vil ikke be han slutte kontakt med sin bror, da føler jeg at jeg kommer inn å ødelegger familieforholdet og det har jeg ingen interesse av overhodet! Anonym poster: f3684561a39e5ff02c4ddc9bf612895c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Sånn er søsteren til mannen min også. Tilogmed gått så langt å kalle tantebarna sine kvalme og ekle, de er 2 og 3, hun er godt over 20. Anonym poster: aecb6d54af2b0f0d87238ba0bc182d5b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Da har du vel ikke så mye annet valg enn å bite tenna sammen de gangene du må omgås han. Hvorfor godtar din samber at han behandler deg slik? Har han prøvd å ta det opp med broren? Anonym poster: 582fb752928a5e9e7f66f2471aede8c3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Min samboer sier egentlig ikke stort om det. Jeg tror ikke han legger helt merke til det, for når vi er med familien hans er det som oftes så mye annet som skjer rundt oss. Ellers sier han vel bare ikke noe for å slippe drama og uenigheter. Anonym poster: f3684561a39e5ff02c4ddc9bf612895c
frøkna Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 Jeg ville (selv om det er utrolig ubehagelig for dere begge) satt meg ned med han og tatt opp problemet. Si at selv om han muligens ikke liker deg, så kan han oppføre seg som folk, spesielt siden han nå skal bli onkel til barnet ditt. Enkelt og greit.
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Sånn er søsteren til mannen min også. Tilogmed gått så langt å kalle tantebarna sine kvalme og ekle, de er 2 og 3, hun er godt over 20. Anonym poster: aecb6d54af2b0f0d87238ba0bc182d5b Folk er ikke riktig kloke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå