Gjest Balenciaga Skrevet 6. april 2004 #1 Skrevet 6. april 2004 Har lest bakover i trådene og sett at dette har vært oppe. Da jeg jobbet som make-up artist var dette temaet oppe hele tiden når jeg jobbet med noen fordi det tydeligvis er noe "alle" har lært. Slik fungerte det for meg og slik gjør jeg det på meg selv ennå, helt uten hokuspokus: Øyenskygge sitter ikke bedre av å legge foundation på øyelokket. En bedre løsning for base er denne: Unngå å påføre kremer like før make-up skal legges. Helst skal den virke så lenge at den trekker helt inn. Uansett; press en ansiktsserviett lett mot ansiktet og noen ekstra ganger over øyelokkene. Denne suger til seg overflødig fuktighet. Fuktighet er årsaken til at øyenskyggen ikke sitter. Under øyet legges en lett concealer. "Dekkstift" skal ikke brukes til det sarte området under øynene. Foundation skal ikke brukes. Over øyet klappes løst pudder forsiktig inn. Ikke bruk kost. Nå er øynene klar til å påføres make-up. Bare for å ha sagt det så virker fortsatt det gamle trikset med å drysse et tykt lag pudder under øynene. Da er det bare å koste vekk etterpå hvis skyggen har drysset under påføring.
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2004 #2 Skrevet 6. april 2004 Eller bruk Art Deco øyenskyggebase - da sitter øyenskyggen som støpt hele dagen. En genial liten krukke til ca 75 kr.
Gjest Coral Skrevet 6. april 2004 #3 Skrevet 6. april 2004 Eller bruk Art Deco øyenskyggebase - da sitter øyenskyggen som støpt hele dagen. En genial liten krukke til ca 75 kr. :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2004 #4 Skrevet 12. april 2004 Under øyet legges en lett concealer. "Dekkstift" skal ikke brukes til det sarte området under øynene. Foundation skal ikke brukes. Hva er egentlig forskjellen på en dekkstift og en concealer??
Gjest Balenciaga Skrevet 12. april 2004 #5 Skrevet 12. april 2004 En concealer er for å skjule mørke ringer, ujevn hudfarge, rødhet osv. Den kommer som oftest ikke i stiftform mer. Noen bruker dekkstift som et navn på concealer fordi det ordet bruktes i "gamle dager". En dekkstift er for å dekke til kviser, "prikker", o.l. Den har tyngre konsistens enn concealer og egner seg ikke for det sarte øyepartiet og større områder.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Da har jeg lært noe i dag også! Takk skal du ha :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå