AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Har den siste tiden fått litt kviseutbrudd i ansiktet, spesielt på haken og venstre kinn, ble anbefalt å prøve basiron (som fåes reseptfritt på apoteket), fikk beskjed om at huden vil reagere med å bli rød, svi og begynne å flasse litt de første dagene. Nå har jeg brukt den i snart to dager, huden min ser akkurat ut som den var før, ingen rød hud, flass og andre reaksjoner, kjenner bare at det svir litt de første minuttene. Da lurer jeg på om dette er vanlig? Og er det noen andre som har prøvd basiron før? Anonym poster: db713b9eff43b0d8d4991f6963627be5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har brukt basiron Den som fjernet alt av kviser og nupper hos meg Den er ganske sterk og mange som reagerer på den, jeg bruker den både morgen og kveld, men huden min er helt fin. Bare vær flink til å gi huden fuktighet siden basiron kan tørke ut huden veldig. Tror det har noe å si på hvor ømfintlig hud man har, søsteren min blir hvert fall helt rød og må så og si skylle av før hun har tatt den på seg. Jeg har den varianten man skal ha på, for så å skylle av etter 10 min eller noe slikt. Har bare blitt rød en gang, pleier å smøre meg med den i dusjen om morgenen, men glemte å skylle av + varm vann damp, gjorde at jeg ble litt rød Men ikke noe mer enn det. Anonym poster: 247ea8fa0bb4e26ee844832a9b3dfa8a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Jeg brukte den før, og opplevde som deg at det svei bittelitt etter at jeg hadde påført den. Huden ble litt "irritert" etter at jeg tok den på, så jeg brukte den alltid en stund før jeg skulle ut, sånn at kvisene ikke var røde Men har aldri opplevd flass eller vedvarende svie/rødhet.. Anonym poster: 72a6ef850c49f3b305b3751799a243ee
Hjertefisk Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Bruker basiron som jeg smører på og lar være på hele dagen. Aldri hatt noe svieproblem eller noe! Funker dritbra. Eneste gangen det svedd pittelitt var da jeg påsmørte etter en dag jeg var blitt solbrent. Og ja, det anbefales jo ikke å bruke basiron når man er ute i sola...
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har brukt basiron Den som fjernet alt av kviser og nupper hos meg Den er ganske sterk og mange som reagerer på den, jeg bruker den både morgen og kveld, men huden min er helt fin. Bare vær flink til å gi huden fuktighet siden basiron kan tørke ut huden veldig. Tror det har noe å si på hvor ømfintlig hud man har, søsteren min blir hvert fall helt rød og må så og si skylle av før hun har tatt den på seg. Jeg har den varianten man skal ha på, for så å skylle av etter 10 min eller noe slikt. Har bare blitt rød en gang, pleier å smøre meg med den i dusjen om morgenen, men glemte å skylle av + varm vann damp, gjorde at jeg ble litt rød Men ikke noe mer enn det. Anonym poster: 247ea8fa0bb4e26ee844832a9b3dfa8a Oppløftende å høre at den hjalp for deg Ja, har hørt at den skal sterk og kan forårsake at hun blir ildrød og begynner å flasse, men jeg har hittil ikke fått noen reaksjon, kun litt svie som varer i et par minutter. Har kjøpt en rensekrem som gir mye fukt og bruker en fuktighetskrem, men jeg lurer på noe: skal jeg påføre fuktighetskrem over eller under basiron? Jeg har en veldig sensitiv hudtype, så syns det er merkelig at jeg ikke har reagert på den, innbiller meg at den ikke fungerer på meg... Finnes det ulike varianter? Der hvor jeg kjøpte hadde de bare denne kremen som ikke skal vaskes bort før etter minst fire timer. Anonym poster: db713b9eff43b0d8d4991f6963627be5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Jeg brukte den før, og opplevde som deg at det svei bittelitt etter at jeg hadde påført den. Huden ble litt "irritert" etter at jeg tok den på, så jeg brukte den alltid en stund før jeg skulle ut, sånn at kvisene ikke var røde Men har aldri opplevd flass eller vedvarende svie/rødhet.. Anonym poster: 72a6ef850c49f3b305b3751799a243ee Ja, det svir litt etter at jeg har påført, men det varer ikke lenge. Tok det lang tid før kvisene begynte å forsvinne? Bruker basiron som jeg smører på og lar være på hele dagen. Aldri hatt noe svieproblem eller noe! Funker dritbra. Eneste gangen det svedd pittelitt var da jeg påsmørte etter en dag jeg var blitt solbrent. Og ja, det anbefales jo ikke å bruke basiron når man er ute i sola... Så bra at den har fungert for deg, da håper jeg at den hjelper for meg også Bruker du den om natten også? Jeg har brukt den både dag og natt de siste to dagene. Anonym poster: db713b9eff43b0d8d4991f6963627be5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Oppløftende å høre at den hjalp for deg Ja, har hørt at den skal sterk og kan forårsake at hun blir ildrød og begynner å flasse, men jeg har hittil ikke fått noen reaksjon, kun litt svie som varer i et par minutter. Har kjøpt en rensekrem som gir mye fukt og bruker en fuktighetskrem, men jeg lurer på noe: skal jeg påføre fuktighetskrem over eller under basiron? Jeg har en veldig sensitiv hudtype, så syns det er merkelig at jeg ikke har reagert på den, innbiller meg at den ikke fungerer på meg... Finnes det ulike varianter? Der hvor jeg kjøpte hadde de bare denne kremen som ikke skal vaskes bort før etter minst fire timer. Anonym poster: db713b9eff43b0d8d4991f6963627be5 Jeg har dessverre ingen erfaring med den kremen man skal ha på så lenge, jeg liker ikke å ha slike ting på ansiktet hele dagen, vet ikke hvorfor syntes det bare er skikkelig ekkelt. Derfor har jeg aldri klart å bruke fundation heller. hehe Men den jeg har er hvert fall Basiron gel wash 5% tror jeg, brukte 10% før, men muligens den er på resept. Plutselig en dag så satt jeg med 5% hvert fall, tenkte aldri over det. Du kan jo fortsette noen uker på den du har nå, men om det ikke virker så kan du prøve Basiron gel. Jeg har også noe som heter differin, som i følge legen i hovedsak skal virke mot nupper, denne ble jeg ganske rød av, så brukte den bare annen hver dag eller noe slikt Anonym poster: 247ea8fa0bb4e26ee844832a9b3dfa8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå