Ciara Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 ...hva gjør dere for å forhindre at gulvet blir ødelagt av tripp-trappen som skyves på, mat- og vannsøl? Vi vurderer å ha et plastunderlag fra IKEA, men det ser jo ikke akkurat pent ut.
Gjest Magdalene Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Ikke skyver på stolen, men løfter den. Matsøl vaskes bort med en gang.
onyx Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Møbelfilt under beina på stolen. Ellers er det bare å tørke opp så snart som mulig, så går det greit. Ut over det må man nesten tåle litt slitasje på gulvet, tross alt skal man jo bo der. 3
Mafalda Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Vi ender vel opp med å skifte ut parketten når yngstemann har blitt større. Med andre ord har jeg ingen supertips. Vi prøvde å beskytte parketten i starten, men det er mange som går til "angrep" på den her i huset, så den har fått seg noen trøkker etter hvert...
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Sett masse sånne filtknotter under stolbena, så glir den fint på gulvet. Tørk opp smuler og matsøl med en gang, og bytt knottene jevnlig. Anonym poster: 9f930471794a2e90dad63b4ee792b5d8
Gjest pysepusen Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Filtknotter under stolene, vasker etter måltidet. Ellers lever vi etter prinsippet morfar har lært oss: "alle i huset skal LEVE der" også får vi heller bytte ut når vi blir eldre 5
Ciara Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg vasker også matsøl med en gang, men har nok ikke nok knotter under. Så får vi krysse fingrene
NovaFlare Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Her blir det ALDRI parkett igjen :-P Takk Gud for klikk-laminat :-P
Gjest lisha Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Møbelfilt under beina på stolen. Ellers er det bare å tørke opp så snart som mulig, så går det greit. Ut over det må man nesten tåle litt slitasje på gulvet, tross alt skal man jo bo der. Litt må man tål ja Hakk blir det alltids i parkett.. Jeg måtte bare lære å ikke være så forsiktig og redd for den.. da gikk det bedre Leker, fat og bestikk, samt en hund som spant seg bortover parketten når vi fikk besøk lagde mange fine merker Men det gjør ingenting heller litt hakk i parketten enn ingen glade småtasser 7
Marikke Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 Vi hadde det samme problemet, og synes heller ikke de plastmattene er særlig fine. Vi har løst det ved å ha et teppe under spisebordet. Men nå har vi åpen løsning mellom kjøkken og stue, sånn at spisebordet ikke står inne på kjøkkenet.
Ciara Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. mai 2013 Men hva slags teppe da? Må være noe solide vaskbare saker...
Marikke Skrevet 16. mai 2013 #12 Skrevet 16. mai 2013 (endret) Ja, det er solide saker. Tett vevd, og står av seg selv når det rulles sammen. Vi har hatt det i mange år, og det er fortsatt (nesten) like fint som da det var nytt. Det har vært utsatt for kaffe, vin og diverse søl, men det har gått fint, når det bare tas med klut med en gang. Jeg kan sende deg en pm med bilde. Jeg fant ikke noe lignende på google-søket mitt. Husker ikke hvor vi kjøpte det heller. Endret 16. mai 2013 av Marikke
Furstina Skrevet 16. mai 2013 #14 Skrevet 16. mai 2013 Jag har nog filtkuddar under alla pallar, stolsben och bordsben jag. Har haft det sen jag flyttade in i första lägenheten. Det skyddar både golvet och minskar repor och inte minst LJUDET när man drar stolen över golvet. Enkelt sätt att skydda. Vid städning vänder man på stolarna och suger upp dammet/stövet som fastnat på filten innan golvet torkas. Är någon kudde för sliten (händer nån gång varannat år) så byts den lätt och billigt ut. Enkelt
Gjest Marmot Skrevet 16. mai 2013 #15 Skrevet 16. mai 2013 Ikke skyver på stolen, men løfter den. Får du til det altså? Jeg tenkte det samme som deg, men så ble sønnen min så ekstremt opptatt av å gjøre ALT selv, slik de fleste i hans alder er, og da er det ikke snakk om at jeg får løfte ham ned fra stolen for så å løfte stolen vekk fra bordet. Jeg har bare akseptert at gulvet blir stygt og må slipes ned når vi flytter herfra. 1
Gjest Magdalene Skrevet 16. mai 2013 #16 Skrevet 16. mai 2013 Får du til det altså? Jeg tenkte det samme som deg, men så ble sønnen min så ekstremt opptatt av å gjøre ALT selv, slik de fleste i hans alder er, og da er det ikke snakk om at jeg får løfte ham ned fra stolen for så å løfte stolen vekk fra bordet. Jeg har bare akseptert at gulvet blir stygt og må slipes ned når vi flytter herfra. Ikke vært noe problem her hvertfall. (Eldste er 4,5år)
Severus Skrevet 17. mai 2013 #17 Skrevet 17. mai 2013 Hadde jeg skulle byttet gulv før jeg fikk småbarn, så ville jeg lagt laminat. Å heller bytte til parkett når de blir større.
Miss moneypenny Skrevet 17. mai 2013 #18 Skrevet 17. mai 2013 Vi bytter når vi er ferdige med å få barn, og de har blitt forholdsvis store. La et veldig billig parkettgulv da vi venta førstemann, og er veldig glad for at det ikke var dyrt for nå ser det ikke ut!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #19 Skrevet 17. mai 2013 Vi har plastdings fra Ikea akkurat under stolen til yngste. Klarer leve med det noen år. Anonym poster: 74169d7977d1eb1a76d23b12ded6c2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå