Gå til innhold

Tenåringer og "å velge sine kamper"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av den andre tråden om å velge sine kamper, men der handlet det om små barn.

Hvilke kamper velger dere med hormonelle og opprørske tenåringsbarn?

Anonym poster: 4f3014f5e965805c5326d00b089ce666

Videoannonse
Annonse
Gjest Tenåringsmora
Skrevet

Jeg prøver å holde fokus på 3 mål:

Komme seg på skolen

Holde innetider

Rusfri

Så har jeg fått hjelp til å sette opp avtaler/kontrakt ang disse tingene med penger som belønning/konsekvens.

Sikkert lavterskel for mange av dere, men dessverre en nødvendighet her da vi sliter for tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Hårfrisyrer og klesstil kan være akkurat det samme for meg (her har det vært litt av hvert...)

Vi har vært innmari steil i forhold til tatoo og piercinger, det er forbudt inntil fylt 18 år (har truet med anmeldelse av studioer hvis dette skulle bli utført på våre barn under 18).

Vi har forsøkt å påvirke i forhold til valg av venner og omgangskretser, i forhold til aktivitet og innhold i hverdag og fritid.

Vi har snakket masse om alkohol og andre rusmidler, men har også hentet hjem berusede tenåringer UTEN å kjefte og smelle.

I perioden mellom 13 og 16 år har vi prøvd å overse smelling med dører, tramping, brøling, kjefting osv. For vår del har denne neglisjeringen ført til at de har sluttet etter kort tid, de har erfart at rolig samtale har ført frem.

Vi har lært å telle til ti (og tjue....)

Anonym poster: 7f0f17a63d6d7e492b695def38802e35

Gjest Gjest
Skrevet

1. Skole og lekser foran alt.

2. En av to dager i helgen skal brukes m fam.

3. Holde orden i egne klær og utstyr.

Straff: inndratt mobil, utkoblet Internett, ingen penger.

Ser gjennom fingre med: kosthold, godteri, valg av venner, leggetider/antall timer søvn, klær, frisyre, sko, rot inne på egne rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...