Gå til innhold

Avlive hund fordi den tisser inne?!?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over en annonse på finn hvor en familie mener at omplassering er siste sjanse evt. avlivning fordi at hunden tisser inne..!!

Er ikke det helt vanvittig?!

Anonym poster: b4d3138e3a7d94cb7e4a69ede89f280a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det syntes jeg er utrolig synd for hunden.

Må jo være mye bedre å prøve å finne ut hvorfor den tisser inne. Mangel på trening? Nervøsitet? Unghund med manglende kontroll? Medisinsk?

NÅr man velger å avlive en hund for noe slikt, virker det ikke som om det var et nøye gjennomtenkt valg å få seg hund...

Anonym poster: 06558e9f9e132d65d170637df76962d9

Skrevet

Det høres ganske ille ut. :( Stakkars hund. Kan du linke annonsen???

Skrevet

Kom over en annonse på finn hvor en familie mener at omplassering er siste sjanse evt. avlivning fordi at hunden tisser inne..!!

Er ikke det helt vanvittig?!

Kan du linke annonsen?

Skrevet

Dessverre ikke overraskende. Ridgdebacker som blir avlivet pga manglende ridge på ryggen, utallige jakthunder som ikke står til eierens forventinger osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som er så ille? Før jeg blir angrepet, jo jeg bryr meg om dyr og ja, det er trist når dyr man har et forhold til går bort. Men når det gjelder dyr man ikke har noe forhold til som ikke blir plaget ihjel eller drept på en grusom måte så forstår jeg ikke hva det er som er så ille med å avlive de. Hvis eieren ikke har noe forhold til dyret (samme hva grunnen enn er) så er det bare sånn det er.

Det er som å si at det er grusomt at noen tar abort med grunnlag i kjønn men helt ok at noen tar abort med grunnlag i dårlig økonomi. Har man ikke noe forhold så er det heller ingen følelser inne i bildet. Hva er det da som er så trist? Hvis noen av dere ønsker at alle hundre som ikke klarer å tisse inne skal få leve heller enn å avlives så kan dere jo ta de inn hos dere. Det blir mange hunder det. Kos dere!

Anonym poster: ae7da5c4d35249538a56804d0851f04b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ganske ille ut. :( Stakkars hund. Kan du linke annonsen???

Ja:/

Den var på "hunder gis bort" på finn, men de har visst fjernet annonsen nå.. :s

Og til AB under her. Nei, man kan selvsagt ikke redde alle. Men jeg mener det generelt at man skal tenke seg nøye om før man skaffer seg en hund! Ikke skaff den fordi at naboens hund er så fin eller fordi at du så en fin hund i en film.

Din hund blir annerledes for det er et helt annet individ! Og du må jobbe masse med den! Den kan også bli syk og ikke noe av dette bør komme som noen overraskelse etter at du har kjøpt den! Dessuten lever den lenge og det at du ikke kan ha den med deg fordi at du flytter eller ikke har tid fordi at du fikk barn synes jeg faktisk er en dårlig unnskyldning i de fleste tilfeller det også! Ikke skaff en hund hvis du ikke tror du kan takle det 10-15år fram i tid!

Sånt irriterer meg bare!

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som er så ille? Før jeg blir angrepet, jo jeg bryr meg om dyr og ja, det er trist når dyr man har et forhold til går bort. Men når det gjelder dyr man ikke har noe forhold til som ikke blir plaget ihjel eller drept på en grusom måte så forstår jeg ikke hva det er som er så ille med å avlive de. Hvis eieren ikke har noe forhold til dyret (samme hva grunnen enn er) så er det bare sånn det er.

Det er som å si at det er grusomt at noen tar abort med grunnlag i kjønn men helt ok at noen tar abort med grunnlag i dårlig økonomi. Har man ikke noe forhold så er det heller ingen følelser inne i bildet. Hva er det da som er så trist? Hvis noen av dere ønsker at alle hundre som ikke klarer å tisse inne skal få leve heller enn å avlives så kan dere jo ta de inn hos dere. Det blir mange hunder det. Kos dere!

Men kjære deg. Om en hund tisser inne er da det eiere som ikke har trent den godt nok. Og om de har gjort det, så er det jo noe medisinsk som vel kan fikses.

Jeg har overtatt hunder som er så stresset og nervøse at de ha tisset inne, men jeg har da ikke avlivet de! Jeg har trent de til å tisse ute!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du sammenligne en abort med å avlive en hund?

Hunden er født, lys levende..ett embryo er jo ingenting enda.

Sammenlign eller det å avlive en hund med å avlive en baby.

Ville du avlivet ungen din for at den tisset på gulvet?

Anonym poster: b705e8272db5b2c9bf7ce142aabf971d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...