AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Hr en liten skjønn gut på snart 5 mnd som helt frem til nå har lagt seg rundt 7-8, sovet til 4, fått mat og sovet til 7 igjen. Nå et par netter har han våknet helt utvist rundt 2-4, så jeg har måttet stå opp. Da har jeg latt han ligge å ligge litt for så å legge oss igjen når han viser han er trøtt. Igår var han oppe til 11, og vi sov til halv 10. Det jeg lurer på er om det bare er en fase? Skal vi fortsette å legge tidlig, eller legge litt senere. Vil heller ha litt kveldstid for oss selv, enn å kunne sove lenge, men slitsomt i lengden og være våken ett par timer på natt. Anonym poster: 7fa5f906e410a5807df2a11e4b5e8582
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Det er ikke så uvanlig at de har en(eller flere) perioder der de er våken veldig tidlig eller har en våkenperiode på natta. Kan være mange årsaker til det, og ikke alltid så godt å finne ut hva det skyldes. Begge mine har hatt slike perioder. Vi har aldri tillatt at det har vært morgen før 7(hvertfall så lenge nettene er generelt urolige). Så vi har holdt oss på soverommet, slik at det ikke blir en vane å starte dagen f eks kl 4. De har gjerne sutret litt og vært misfornøyde, men det får de bare gjøre. Har hatt litt leker/bøker i senga så de har hatt noe å tusle med. Forsøk å holde rutinene, slik at dager f eks er fra 7-19 el 8-20. Anonym poster: 34ebd29248075c4405dc95db1e3dab2c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Er nok en fase, men jeg ville ikke stått opp og forlatt soverommet. Om nødvendig ville jeg tatt på et lite lys på såverommet og latt han leke der men også forsøkt å unngå det så lenge det lar seg gjøre. Ville kanskje latt ham ligge så lenge som mulig i sin seng og tatt over i min for kos før evnt leking. Hold natta som natt selv om han våkner, står dere opp blir det vanskeligere å skille natt fra dag. Ville og sørget for å stenge alt sollys ute da det virker inn på søvnhormonene. Ville beholdt leggetiden og håpt at det går over snart. Fyll på med mat når han våkner også. Anonym poster: 55e59dff12245e062a1025637a353997
Gjest Elyssa Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Det var sånn her også. Akkurat gitt seg egentlig. For oss måtte det bare gå over av seg selv, men vi sto aldri opp og gikk ut av soverommet. Lot ham ligge og skravle så langt det lot seg gjøre. Hadde han grått, hadde jeg nok tatt ham opp og evt vært sammen med ham i mørket uten å snakke.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 TS her. Takk for svar. Har vært flinke til å holdt oss på soverommet, men et par dager i forrige uke, måtte jeg bare. Var så sulten, så lot han ligge å leke mens jeg spiste. Nå har det gått greit de siste dagene, har ikke gått ut av rommet. Så tror vi bare fortsetter å legge tidlig, er jo så godt å ha den vanen fra starten av:-) Anonym poster: 7fa5f906e410a5807df2a11e4b5e8582
charactouy Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Vi har hatt slike perioder, og har alltid stått opp og gått på stua. Aldri blitt noe problem av det, barnet har hver gang plutselig begynt å sove rundt igjen av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Vi har hatt slike perioder, og har alltid stått opp og gått på stua. Aldri blitt noe problem av det, barnet har hver gang plutselig begynt å sove rundt igjen av seg selv. Nei, det jeg tenkte å. Er også litt redd for om jeg lar han leke på rommet, så tror han det er greit liksom. Rommet er alltid helt mørkt, og skal bare brukes til å sove på (prøver vi da) Anonym poster: 7fa5f906e410a5807df2a11e4b5e8582
Melodiana Skrevet 17. mai 2013 #8 Skrevet 17. mai 2013 Vi har hatt en slik periode (5,5-6 mnd) i rund to uker. Da kom to førte tenner og jenta sov rolig som før etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå