AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Hei Jeg venter min tredje når som helst. Jeg er livredd for at hun ikke skal ta flaske. Jeg har tenkt å amme, men for meg er det viktigre at hun tar flaska enn puppen. Hvor lenge er det anbefalt å vente med flaske og smukk, før man innfører dette? Anonym poster: b09c820905b790e358f0d44e7474c4f8
Stinelin Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Sier de ikke "til ammingen er etablert" tro? Vet ikke helt hva som menes med det, men første gangen trodde jeg det betydde at det var når man hadde nok melk og var uten smerter. Altså aldri for min del... Nå tror jeg heller det betyr at når melkeproduksjonen har kommet skikkelig igang. Vi innførte flaske etter ei uke eller to, gutten tok flaske og pupp like fint hele veien. Smokken ventet vi med, siden han greide seg fint uten.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Vi startet med mendela flaske på dag 2. Med den må baby bruke samme sugeteknikk som med puppen, altså virkelig jobbe for å få ut melken. Så det gikk kjempefint. Anonym poster: dcb053f208b00dca5a9e348c154a1586
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Anbefaler deg å lese dette, om "langsom flaskemating", tips til hvordan du gjør flaskingemating mer lik amming: http://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating Jeg startet med både smokk og flaske til min allerede etter en ukes tid, når melken hadde kommet i gang ordentlig hos meg, og det fungerte kjempefint ganske lenge. Hun tok brystet fint helt fra starten av da, og jeg fikk masse melk allerede etter 2,5 dag. Det er nok lurt å vente til dette er på plass i hvertfall, noen bruker lenger tid. Men så var jeg ikke flink nok til å opprettholde flaskematingen en stund, og når jeg prøvde å gi etter et litt lenger opphold så nektet hun (hun var vel 2 mnd), og nektet frem til vi heller gikk over på tutekopp. Så du bør passe på å opprettholde det i hvertfall. Anonym poster: a4ff6b4c7c2b84dff81dea3dfdfab7c8
SmallTalk Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 De offisielle anbefalingene fra barselavdelingene er vel at smokk og flaske er "fy-fy" og styggedom, imens nyfødtintensivene er positive til dette, så det enkleste er å innføre dette når du selv føler for det. Personlig så hadde jeg begynt med begge deler så tidlig som mulig, og spesielt flaske dersom det er viktig at barnet tar den. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå