Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har gått på ppiller i 6 år, og har hatt en pause på en måned, og begynte på nytt pillebrett på søndagsmorgenen. Denne måneden har jeg hatt mensen TO ganger, og søndag var siste dag med blødninger. Mandag hadde jeg ubeskyttet sex. Lurer på hva sjansen er for at jeg blir gravid rett etter menstruasjon? Har hørt at det er liten sjanse for eggløsning da, men når jeg har hatt mensen to ganger på en måned, kan det jo tyde på at eggløsningen ikke er tilbake til normal så fort? Burde jeg ta angrepille? Hva er sannsynlighet for graviditet dersom angrepillen blir tatt etter 32-34 timer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ta en angrepille.

Hvorfor tok du en pause fra p-pillene, det er mer skadelig å gjøre det enn å aldri ta pauser?

Anonym poster: e320ab374a19252e737eda2cb2d2b3e8

Skrevet

Jeg hadde en pause fordi jeg har vært syk i noen uker, og kastet opp så og si daglig, og da er det lite vits å ta pillene. Men heldigvis gikk sykdommen over etter noen uker, så nå er jeg frisk og ønsker å starte opp igjen.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Sjansen er liten rett etter en vanlig mens, hvis du går ut fra hva læreboka sier. Men som du sier, det er jo slettes ikke sikkert at syklusen din er stabil enda. Dessuten vet jeg om ei som ble gravid UNDER mensen, og da skal jo sjansen liksom være aller minst ...

Jeg tenker slik at så lenge du må gå ut fra sjansen for sånn-og-slik, så er angrepillen tingen ved ubeskyttet sex. For dem som har stålkontroll på syklusen sin, er det mer greit med sikre perioder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en pause fordi jeg har vært syk i noen uker, og kastet opp så og si daglig, og da er det lite vits å ta pillene. Men heldigvis gikk sykdommen over etter noen uker, så nå er jeg frisk og ønsker å starte opp igjen.

Jo, men å kutte pillene og ta en oppstart igjen er mer belastende for kroppen hva angår hormonene. Neste gang bruker du kondom og tar pillene som vanlig.

Anonym poster: e320ab374a19252e737eda2cb2d2b3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...