Gå til innhold

Trenger spesiell vaffeloppskrift sårt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde de verdens nydeligste vafler i kantina vår. Jeg har ikke smakt bedre siden. Men nå har damen som lagde dem slutta der, og jeg har så lyst på oppskriften!

Det eneste jeg husker som gjorde at disse skilte seg ut var selvfølgelig smaken, men i tillegg festet de seg alltid i ganen når man spiste dem. Hehe.

Så har dere noen som helst ide om hva som kan ha vært ingrediensen som gjorde dette?

Anonym poster: f9ee51d9ac345c1cae901c5e330271a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudmoren min har veldig gode vafler, hennes hemligheter er å ha oppi en pakke vaniljesauspulver og rømme. Å så må det også være ei halv teskje kardemomme i.

AnonymBruker
Skrevet

Takk Ismara!

Alle tips hjelper. Antar at her gjelder prøving og feiling uansett ;) Rømme høres jo veldig godt ut.

Anonym poster: f9ee51d9ac345c1cae901c5e330271a6

Skrevet

Dette bruker jeg i vaffelrøra mi (setter seg ikke fast i ganen da...), som hele familien synes blir gode vafler;

Egg

Melk

Mel

Smeltet meierismør

Sukker

Litt vaniljesukker

Kardemomme

Et par ss rømme

Gjest crazycatlady
Skrevet

Mye egg i røra gir ihvertfall gode vafler. Jeg er egentlig en skikkelig kjøkkenkatastrofe, men vafler kan jeg lage. :) Bruker 6 egg, melk, glutenfritt mel, sukker, vaniljesukker, margarin og kardemomme til en vanlig ikke altfor stor røre.

AnonymBruker
Skrevet

Litt misbruk av ordet "sårt" her, eller?

Anonym poster: cc1ebc326350484461b2b83f41506bb2

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får man sprøe vafler? Drømmer meg bort om vafler moren til venninna mi laget i barndommen, de var sprø og gyldenbrun! Hva er hemmeligheten? Vafler jeg lager blir lyse og myke. :/

Anonym poster: 49c0232e8b18330d00836c89da8a8439

Skrevet

Stek de lengre

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får man sprøe vafler? Drømmer meg bort om vafler moren til venninna mi laget i barndommen, de var sprø og gyldenbrun! Hva er hemmeligheten? Vafler jeg lager blir lyse og myke. :/

Anonym poster: 49c0232e8b18330d00836c89da8a8439

Det som gjør vaflene knasende sprø er jo fett (olje eller smør). Smør vil i de fleste tilfeller lage en sprøere skorpe enn olje, så overvekt av smør vil kunne hjelpe.

Mens melken er det som gjør vafflene myke og "seige" så om du i tillegg bytter ut en del melk med vann bør de bli enda lettere sprø.

Anonym poster: f7ec9448700cead3da0c5e7e39225e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...