Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm...ja da var det litt rart. Hvis hun selv var usikker, burde hun jo henvist meg til fysio. Men hun bagatliserte plagene mine til "vanlige graviditetsplager", og sa samtidig at man ikke kunne gjøre noe ved det. Det var så vidt hun kjente på ryggen min ;)

Men i går gikk det plutselig veldig greit. Får håpe det var mer enn en god dag / et unntak.

Uansett vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan trene...

HUn sa du hadde fleksible ledd? Vel, jeg har hypermobile ledd og sliter derfor mye. Det er ikke bekkenløsning, det er leddene... Jeg hører det knekker og jeg kan ikke gå ordentlig. Det er altså ikke noe en fysioterapeut kan gjøre. Jeg tror jeg skal ta en tur til manuellterapeut eller kiropraktor hvis det ikke bedrer seg, det føles som om det er noe i skjelettet som kommer skjevt ut stadig vekk.

Anonym poster: abdae4f794cbf6f18b615e668be189fa

Skrevet

En fastlege skal jo kunne litt om så utrolig mye, så det er ikke sikkert det hun er helt oppdatert på området. Synes det er bedre med den henvisning for mye, enn for lite! Kanskje hun synes du er litt for kort på vei (for Blådotter er vel AB TS?), men noen kjenner jo BL før de får positiv test, så det er mulig du har BL.

Legen min var borte første gangen jeg mistenkte BL og jeg ble også blankt avvist. Men jeg syntes at jeg hadde lest såpass mye om symptomer på BL og plagdes såpass mye at jeg endte opp med å gå bakveien! Fikk time til fysiotrerapeuten først og fikk påvist "bekkenløsning med gangvansker" og hun var forståelsesfull og godttok at hun fikk henvisningen etterpå. Så var det bare å ringe legekontoret å si at jeg hadde vært hos spesialist på området og så få henvisningen.

Det er nok best å begynne å trene tidligst mulig for å bli plaget minst mulig! Det blir et laaangt svangerskap hvis du skal gå å ha mye vondt. Spesielt hvis du KAN redusere smertene!

Til å begynne med hadde ikke treningen store virkningen, men nå når jeg har blitt værre kjenner jeg stor virkning av den. Og for meg er det viktig å forebygge smerter etter svangerskapet (som jeg var plaget med lenge etter forrige sv.sk.).

Men mistenkte du ikke en låsning da? Da er det kiropraktoren som kan hjelpe deg, og der trenger du ikke henvisning. Dessuten er det ofte mye kortere ventetid for å komme inn der.

Skrevet

Jeg hadde litt av det samme, det var låsning og fikset seg med tre turer til kiropraktor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann men jeg har et spørsmål til dere gravid, jeg lurer veldig på hvordan det er å føde. Kan det sammenlignes hvis man spiser masse biff, og potetmos,på krot tid, og så hardner det til, så må man veldig på do? Det er jo nesten en slags revnefølelse?

Anonym poster: 7577d95e05eb9bc07a6018405423a0c6

Skrevet

Jeg fikk bekkenlåsning og stiv hofteleddsbøyer rundt uke 20. Kjente det ved smerte i korsryggen og at det strålte ned i rumpa og låret noe som igjen gjorde det vondt å gå. Gikk til kiropraktor som låste opp låsningene i ryggen og i tillegg gikk jeg til massør som masserte og løste opp stivheten i hofteleddsbøyeren. Det er visst mange som får påvist bekkenløsning/låsning når de egentlig har problemer med hofteleddsbøyeren. I alle fall... Jeg fikk 4 behandlinger hos både kiropraktor og massør og ble helt bra etter det :-) i tillegg til behandling anbefaler jeg svømming når man er gravid og har bekkenproblemer.

Skrevet

Dersom man har bekkenløsning er absolutt ikke svømming å anbefale. Men vanngymnastikk med øvelser tilpasset av fysioterapeut er ypperlig :) Men har man ikke bekkenløsning er det jo bare å svømme i vei.

Skrevet

Dersom man har bekkenløsning er absolutt ikke svømming å anbefale. Men vanngymnastikk med øvelser tilpasset av fysioterapeut er ypperlig :) Men har man ikke bekkenløsning er det jo bare å svømme i vei.

Er ikke noe problem å svømme så lenge man ikke bruker vanlige fraspark, men heller havfruespark :) og vanngymnastikk er også ypperlig ja :)

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Ser det er kommet noen nye svar...

Jeg har ikke hatt vondt de siste 3 dagene - det forsvant nærmest fra den ene dagen til den andre.

Jeg så virkelig pessimistisk på tilværelsen den uka jeg nærmest bare kunne ligge på sofaen, men hva kan jeg si - den fiksa seg sjølv! ;) Så er det bare å krysse fingrene for at det ikke kommer tilbake...

Legen sa ikke at jeg hadde fleksible ledd. Det var en yogalærer som sa det til meg en gang, vet ikke om det stemmer, men altså, det har jeg jo hørt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...