Gå til innhold

Jeg har blitt svigermor - hvor mye støtte får jeg fra NAV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som tittelen sier. Min datter giftet seg i helgen og jeg er svært stolt. Gift før hun er 21 akkurat som ho mor <3

Nå skal hun og mannen bo her i nærområdet litt, og da lurer jeg på hva jeg kan få i støtte for dem? :yvonne:

Er det noen som vet hva slags støtteordninger NAV har til svigermødre? Eller må jeg gå andre steder? Får jeg bidrag fra hans foreldre? :klo:

Håper noen kan hjelpe :-)

Anonym poster: 54decda3e5b5a02dab365bedbcb700b1

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe :fnise:

God morgen til deg også.

• Liker 1
Gjest barista
Skrevet

Hvis dette ikke er trolling, så vil jeg nesten bli litt deprimert.

• Liker 4
Gjest Spirula
Skrevet

:ler:

Svigermortillegg, ja det hadde vært noe!

Du får ta en telefon til NAV for å forhøre deg, de trenger sikkert også en god latter nå på morgenen. :)

• Liker 5
Gjest bustyvel
Skrevet

Visste du ikke at svigermødre får ekstra straffeskatt hvert år?? Flaks for deg at de giftet seg etter du skal ha levert selvangivelsen, men begynn å spare, dette blir dyrt for deg neste år, særlig siden de er så unge !!!!

• Liker 8
Skrevet

:skratte: Detta var dagens!!!

Minner meg om han som ville ha særskilt skattefradrag for trollete kjerring :P

Skrevet

LOL

Skrevet

Hahahaha at du får svigermor tillegg er like sansynlig som at hun her får mensstipend fra NAV.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror ikke det, men kanskje du får skattefradrag, eller ekstra sykedager. Men ville i det minste kontaktet psykolog, for dette kan trenge sterk medisinering. :fnise:

Endret av Cordelia
  • Liker 3
Skrevet
:fnise: Husker eks-svigermor syntes det burde innføres bestemorspermisjon da hun ble farmor :P
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Husker eks-svigermor syntes det burde innføres bestemorspermisjon da hun ble farmor :P

Kan ikke foreldrene dele den ut til den de vil...?

Jeg trodde foreldrene selv bestemte dette jeg?

AnonymBruker
Skrevet

Nå blir jeg litt paff her. Finnes det virkelig ikke noe støtte til foreldre som har barn og svigerbarn boende i nærområde som er avhengig av dem?

Jeg har tatt vare på datteren min når hun var hjemme, og fikk noen kroner for det. Må kommunen ansette noen for å ta vare på dem da?

• Liker 2
Skrevet

Får ikke popcorn smileyen til å fungere...

AnonymBruker
Skrevet

NAV har ikke støtte til svigermødre dessverre, er nok mange som hadde hatt lyst på det.

Men hørte nå at de borglige snakker om å innføre en ny støtte til svigersønner som kompensasjon for vanskelige svigermødre om de kommer i regjeringsposisjon fra høsten av. Høyre og Frp vil gi denne støtten kun til menn, noe AP og SV selvfølgelig finner feil i likestillingens navn. De kaller derfor forslaget for useriøst og sier at om det skal innføres må det være for begge kjønn.

Dette kommer nok til å bli en av fanesakene i høstens valgkamp. Hørte det var snakk om minst 20 000 årlig støtte til menn mellom 20 og 50, for de over 50 blir støtten kun 10 000. Støtten kan da kun brukes til jaktturer, fotball- og pubturer til England og på pubben med gutta. Det må også føres regnskap slik at midlene ikke misbrukes til å kjøpe blomster til kona eller nye klær til barna.

Anonym poster: 962037a4edfb2901621adf44b39e6817

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette ikke er trolling, så vil jeg nesten bli litt deprimert.

Kreativiteten lenge leve hehe, men si meg den som tar dette uttrykket i sin munn er vel selv ett? Iallefall hva jeg tenker hver gang jeg seg noen mistenker andre for å bedrive denslags. :fnise:

Anonym poster: 867c3bf577aae7ff5c4b2abc603d5e5f

Skrevet

Du har bare rett til NAV-støtte som svigermor dersom du har betalt en klekkelig medgift til svigersønnen din i form av en stor kiste med gull, diamanter og hardangersøm. Og øl.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som tittelen sier. Min datter giftet seg i helgen og jeg er svært stolt. Gift før hun er 21 akkurat som ho mor <3

Nå skal hun og mannen bo her i nærområdet litt, og da lurer jeg på hva jeg kan få i støtte for dem? :yvonne:

Er det noen som vet hva slags støtteordninger NAV har til svigermødre? Eller må jeg gå andre steder? Får jeg bidrag fra hans foreldre? :klo:

Håper noen kan hjelpe :-)

Støtte for å ta vre på de? Syns du skrev at de gofter seg osv. Da går jeg it fra de er voksne. vilke arbeide har du med de, som de ikke klarer selv?

Anonym poster: 0e1eeca127a4a385235e87f59075ed8d

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble bestemor, sjekket jeg permisjonsreglementet på kryss og tvers for å finne frem til paragraf 95 i AML: permisjon for besteforeldre. Dessverre fantes ikke denne, så jeg måtte spare opp ferie og gå ned litt i stillingsstørrelse for å få være sammen med barnebarnet :icon_lol:

Anonym poster: 1165c063f03f8c8699cc9bfbe65e30df

Skrevet

trollkjerring-400x314.jpg

Jeg synes heller at kranglete svigemødre burde være fradragsberettiget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...