Gå til innhold

Forkjølelse og smittefare?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror jeg begynner å bli småforkjølet (klør/svir i halsen, men ellers sånn ca normal), hvordan smitter jeg andre? Skal treffe kjæresten på Onsdag og har hele påsken sammen med han, blir han smittet om vi kysser/drikker av samme glass osv? Hvor stor er risikoen egentlig? Han er helt normal i imunforsvaret, men er jo forbannet om han blir syk på jobben pga meg :(

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det er vel ikke din skyld om du smitter han. :o Håper virkelig ikke at han blir forbanna pga. det. Er det flere i hans omgangskrets som er forkjøla, kan han like gjerne bli smitta av dem.

Og ja - du kan smitte han med spyttet ditt, så hvis dere deler glass eller kysser er det en risiko å ta. Du kan til og med smitte han gjennom et nys!

Det viktigste for han er vel å vaske hendene ofte, ikke fryse, gjerne ta c-vitaminer, osv. Men ingenting er bænkers, det kan godt være at han blir smitta likevel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe, han blir ikke forbannet nei ;) (forbannet er et utrykk som irriterende, surt el, altså at det er synd om det skjer)

Jaja, tar sjansen og håper på det beste ;)

Gjest Virvel
Skrevet

Vask deg på hendene etter at du har pusset nesen, og også hvis du hoster på hendene dine, slik at du ikke sprer basillene dine overalt. :wink: Hvis han også vasker seg før han spiser osv, burde det være litt mindre sjanse for at du smitter han, i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...