AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hei. Klaging? realitet? utblåsning? : Dama kommer i trass aldern, blir grinete av at jeg åpner munnen, setter spørsmål rundt forholdet, og starter da likesågodt "operasjon slanking" sånn ca 3 uker etter mens. Hver bidige gang. Og ja jeg vet dette kalles PMS men det er da ingen unnskyldning for at dere skal være en misil med destinasjon i trynet mitt, eller noen annen stakars jævel som ikke ble født med innovertiss. Det som er spennende er at hun er alle disse tingene hver morgen også, hun forteller meg at ikke snakk til meg om morgnen, så jeg foreslo et "safe word" hun kunne si hvis hun var grinete, dette har hun ikke brukt, og jeg blir gjentatte ganger skutt ned som en tysk jagerflypilot på vei til England under 2 verdenskrig. jeg er også ikke særlig fornøyd når jeg våkner, men tar meg sammen når det går opp for meg at det er andre mennekser i samme rom som meg. Vi har begge vært single siden 20 års aldern men fant verdandre litt sånn "heidu". vi er derfor begge syke med "singel" særhetene våre, vi er i slutten av 20 årene. Det gode : Når blodet renner og ulvene hyler blir alt bra igjen, man kan snakke med henne, hun dreper meg ikke hvis jeg sier noe feil og vi ler og har det morsomt sammen. Hun kan fort ta opp ting hun angrer på og sier sorry. sexen er bra og alt er vell frem til de siste 7-14 dagene... Legger merke til at jeg skriver" når jeg sier noe feil" la meg bare si det rett ut. Ja menn sier rare ting, det gjør dere og.. men hvis vi påpeker at akkurat nå er du en ass så hennviser jeg dere til øverste del av det jeg har skrevet. Greia for at jeg er frustrert er at jeg har et tonn med søstere og de er prikk like utenom 1 av de. og hun sier til meg at ja hun er grinete om morran, men hun tar seg sammen. Jeg er veldig glad i hu her men hun gjør meg irritert og forbanna fordi hun går rundt og er irri og forb hele tiden 1-2 uker hver mnd. Jeg skal legge ved litt historie her også Jobben hennes takler hun ikke. Altså stressnivået er for høyt for henne. familie er ikke en positiv ting i hennes øyne så lenge det ikke gjelder mamman hennes. Resten av folka hennes har kanskje vært drittsekker før i tiden, men prøver å bedre seg. Hun har kort lunte, eksploderer rett som det er på sine egne som på meg når hun er kjærlig er hun kjærlig men dette varer i sånn rundt 2-3 uker. Jeg er glad i henne for hun har veldig mange gode sider i seg og nå er jeg frusrert så jeg ser bare dritten, men er livet noe grønnere på den andre siden`? Skal jeg be henne ta seg sammen og holde kjeft ( gjør jeg dette blir det som å skyte seg selv i foten) Skal jeg bare la det gå og mekke på den motoren jeg har i kjellern hver gang hun blir sur? Jeg føler at hvis jeg ikke tar henne på dette snat kan hun fort bli mannen i foholdet og det er jo ofte noe som ikke er bra. Anonym poster: 0492c5648801dcf008b0967cefce7b99 3
Gjest abcdefgh Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Om hun ikke kan omgås 25-50% av tiden er det bare å avslutte.. Det finnes nok av hyggelige jenter som ikke blir PMS monster o.l . Om hun i tillegg som kvinne ikke setter pris på familie kan det være et dårlig mamma emne om du vil ha barn. Jeg ville ihvertfall "satt henne på plass" . Hadde ikke funnet meg i å gå på tå hev rundt kjerringa halve mnd'en. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Uttrykket " en rabiat treåring på steroider" var kreativt Anonym poster: 522070b2c096be9740e9a7eb2aff8d7d 9
Julebrus Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Må si du er flink til å skildre tilng hvertfall, det skal du ha! 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Hadde medfølelse med deg frem til siste avsnittet, etter det tenker jeg at med slike holdninger hos deg fortjener du et pmsmonster som kan "skyte deg ned". Men som konkrete tips så kan hun prøve å begynne på p pillen, bytte p pillemerke eller sluttet på pillen. Det går også an å få mindre doser antidepressiva. Be henne kontakte lege. Anonym poster: e4413fc14a5944e4a7d14b147c55147c 1
Trapp Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Fantastisk innlegg. Kanskje du kan ta det opp når hun ikke PMS'er? Jeg mener virkelig forklare at det der ikke duger, rundt den tiden når hun unnskylder seg. Kanskje du allerede har prøvd, men jeg bare nevner det siden du ikke sa noe om hvor "tilgivende" du er i de gode periodene.
Trapp Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Hadde medfølelse med deg frem til siste avsnittet, etter det tenker jeg at med slike holdninger hos deg fortjener du et pmsmonster som kan "skyte deg ned". Å kom igjen da....snakk om å male fanden på veggen over ingenting. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Spør hvem som er mannen i forholdet når hun klikker. Neida, men hun tar deg forgitt, hun tror at du kommer til å være der uansett hva hun sier. Jeg hadde ikke orket det. 1
sara-ellis Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Ah, høres ut som venninna mi. Hun er konstant sur på alt og alle en uke før mens (PMS), bedrer seg under mens og er ok de to ukene etter mens. Vi er ikke venninner mer, for å si det sånn...
Gjest Tullhøna Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 P-sprøyta? Den ta jo mensen bort, PMS med. Ei vennina av meg har et slags PMS-syndrom som gjør henne til et troll. Legesjekk? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Erkjenner hun problemet selv? Og hva gjør hun med det i såfall? Dersom hun går på p-piller ville jeg spurt henne om å skifte merke eller slutte. Selv har jeg fått veldig stor utbytte av nattlysolje som kjøpes på helsekost. Tips henne? Slik du beskriver henne kan det ikke være bra for noen av dere at hun er slik. Anonym poster: 9a2c01d9f697fce5be89c653ce2d8be6 1
Frank26 Skrevet 20. mai 2013 #12 Skrevet 20. mai 2013 Ja hun erkjenner forholdet som de sier.. men det hjelper ikke. nå har jeg egentlig lagt dette med familie på hold, hun takket nei bursdagen til min oldefar på 95 som hun ikke har møtt, og han kan ta kvelden nårsomhelst. Han har veldig lyst til å møte henne og jeg hadde det samme. Det skulle bare komme noen få dit, men plutselig ble hun helt utmatte og orket ikke. Min familie er viktig for meg, takler du ikke det så funke det ikke for meg. og for å forklare mannen i forholdet må du se innover i deg selv, hadde du kunne vært sammen med en mann som var kuet? som ikke svarte deg? som klødde deg på ryggen mens du kasta tamponger etter huet hans? jeg er ikke en slik mann, jeg innser mine egne feil og mangler, unnskylder når jeg driter meg ut men står på mitt og ønsker at det skal tilrettelegges for begge kjønn i alle situsajoner. 1
mistress Skrevet 20. mai 2013 #13 Skrevet 20. mai 2013 Skildringene dine er morsomme Bortsett fra det syntes jeg at hun trenger en reality check. Jeg hadde aldri orket å være i et forhold med noen som oppfører seg som en bitch 2/4 uker i måneden. For et helvete! Si til henne at du vurderer å avslutte forholdet fordi det er nesten ulevelig for deg at hun skal holde på sånn hele tiden. Da regner jeg med at hun kanskje vil ta seg sammen og tenke seg om neste gang hun har sin PMS. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #14 Skrevet 20. mai 2013 Er særbo et alternativ? Jeg har lignende svingninger, og kunne aldri bodd sammen med noen permanent.
Alvina Skrevet 20. mai 2013 #15 Skrevet 20. mai 2013 Varierer hvor pms jeg er og er avhengig av mange faktorer, men lærte meg å holde munn når jeg var på det verste midten av 20-årsalderen. Da gikk jeg inn på soverommet og "furtet" ferdig. Har en venninne som også sliter med pms og vi menstruerer i samme periode. Vi holder kjeft og kan glefse litt til hverandre når vi f.eks. er på ferie sammen, stemningen er ikke god - men siden vi VET hva det vil si har vennskapet overlevd i mange år. Faktorer som kan øke grad av pms er f.eks. kosthold. Jeg spiser lite salt til vanlig, men unngår salt i mest mulig grad når det er gått ca en uke fra mens-start. Har lest at p-piller kan gi samme symptomer. Nattlysolje kan hjelpe. På meg virker johannesurt, men de skal ikke tas sammen med p-piller. Jeg var et pms-monster en gang, men tok en samtale med meg selv og tillot det ikke å gå utover andre i den grad det hadde gjort. Ble jeg en furie og det holdt på å koke over pga bagateller, trakk jeg meg tilbake og roet meg ned. Nå sliter jeg ikke i samme grad, kanskje pga johannesurt og et kosthold med minimalt med salt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #16 Skrevet 20. mai 2013 Ja hun erkjenner forholdet som de sier.. men det hjelper ikke. nå har jeg egentlig lagt dette med familie på hold, hun takket nei bursdagen til min oldefar på 95 som hun ikke har møtt, og han kan ta kvelden nårsomhelst. Han har veldig lyst til å møte henne og jeg hadde det samme. Det skulle bare komme noen få dit, men plutselig ble hun helt utmatte og orket ikke. Min familie er viktig for meg, takler du ikke det så funke det ikke for meg. og for å forklare mannen i forholdet må du se innover i deg selv, hadde du kunne vært sammen med en mann som var kuet? som ikke svarte deg? som klødde deg på ryggen mens du kasta tamponger etter huet hans? jeg er ikke en slik mann, jeg innser mine egne feil og mangler, unnskylder når jeg driter meg ut men står på mitt og ønsker at det skal tilrettelegges for begge kjønn i alle situsajoner. Jeg ser ikke hvorfor du skal finne deg i å leve livet sammen med en kvinne som verken har selvinnsikt, vanlig oppdragelse eller evne til å ta seg selv i det minste litt sammen. Hun kan være så søt og snill hun vill utenom - det er jo også nesten 90% av befolkningen, så det er neppe noe som skiller henne ut. Sett deg ned med henne rett (rett) etter hun har gått fra pms-zilla til normalt menneske igjen og forklar at hun ikke får flere sjanser. Om hun benytter anledningen til å tråkke på deg også neste gang skiller dere lag. For ikke tro at hun ikke vet hva hun gjør. Kun en forsvinnende liten del av kvinner opplever hormonelle svingninger som er kraftige nok til at dømmekraften blir i så stor grad påvirket at de kan sies å være "gal i gjerningsøyeblikket" og de fleste av dem tar medisiner som regulerer tilstanden - resten gidder rett og slett ikke å ta seg i nakkeskinnet og være høflig på en ubehagelig dag for så å blåse ut litt steam i enerom som veloppdragne folk (ja, jeg er kvinne - ja, de fleste kvinner innrømmer at det er viljestyrken, ikke hormonene som er problemet og at de ser mannen som en convenient punshbag). Anonym poster: 171a003cddeab5c2977ed3943f57d364
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #17 Skrevet 20. mai 2013 Jeg er sånn selv, det er en ekstrem form for pms, som kalles pmdd, og det holdt på å ødelegge forholdet mitt. Jeg begynte på antidepressiver, noe som har hjulpet veldig mye. Hun bør faktisk gå til legen, dette er ikke bra. Her kan du lese litt mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Premenstrual_dysphoric_disorder Anonym poster: 148b4da1ba21aba346a4f3f0580c3657
Gjest @@ Skrevet 24. mai 2013 #18 Skrevet 24. mai 2013 Klarer hun å ta seg sammen på jobb, eller med venninner? Da er det håp. Da kan du true med at du går om hun ikke tar seg sammen. Dette handler om respekt og hun har ikke respekt for deg når hun holder på slik. Be henne om å finne på noe annet når sinnet kommer. Ta en løpetur el. istedet for å være sint.
skruf Skrevet 24. mai 2013 #19 Skrevet 24. mai 2013 Jeg kan på det sterkeste anbefale tilskudd av vitamin B6 og noen runder med akupunktur!! Snakk med kjæresten din om hvor pyton det er i denne helvetesuka, og be henne prøve ut alt som prøves kan. Til meg så hjalp iallefall dette veldig. Akupunktur tok jeg for ca 7 år siden mot menssmerter og pms, og det holder enda. Vit B6 tar jeg jevnlig. Før dette så var jeg som heksa i Snehvit på en dårlig dag med pms.... (og det er ikke så lett å styre, det er faktisk direkte vondt å ha det sånn. Jeg følte det konstant kokte og boblet av frustrasjon i uken før mens.)
Sugar&Spice Skrevet 24. mai 2013 #20 Skrevet 24. mai 2013 Be henne dra til legen. Greit at TS har det kjipt og reagerer, jeg skjønner det, men jeg kan LOVE deg at det ikke er noe særlig være henne heller. Jeg blir tidenes pms-monster, men kjæresten min vet når det er og lar meg være i fred/er ekstra snill med meg. Det er litt vanskeligere å bli sur på en som serverer deg frokost på sengen enn en som maser om at du er så jæææævlig pms hele tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå