Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har rota med en fyr jeg er megaglad i, i 100 år (nærmere ett år for å være mer nøyaktig), eller mer. Han har vært på "jeg vet ikke hva jeg vil" like lenge, og det gjorde bare ondt for meg. Så jeg sa at dette kan jeg ikke være med på lenger for jeg klarer ikke å vente forgjeves, mens jeg selvutsletter meg selv. Dere vet hvordan det er, ikke fornuftig av meg.

Men nå, mens jeg har snudd ryggen til, er det "jeg er redd" mens han svelger tungt.

Jeg sitter helt i ro og tar ikke kontakt med han og lar han være helt i fred. Jeg håpte jeg skulle være ferdig med det hele, men nå er jeg der igjen.

Hvordan i all verden skal jeg forholde meg til dette? Jeg er jo veldig glad i fyren og har ingenting ondt å si om han. Og jeg lover, vil han en gang ha meg skal meg male meg et stort skilt med HURRA på og danse i gatene.

Det skal sis at det er en følsom type som har blitt tråkka på mange ganger av ymse damer. Jeg er ganske frempå og synlig av meg, men ganske snill.

Blir redd selv jeg. Jeg vil jo ikke annet enn å være kjæreste. Ikke vil jeg gifte meg og ikke vil jeg ha barn (han har, vil ikke ha flere). Vi er i slutten av 30-åra.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje høre hva dere synes?

Anonym poster: dea01a257eca319ed53b13092482f60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke vet hva han vil etter et år, så er han enten veldig treg eller så er det noe som holder han igjen.

Og hvis du ikke kan gjøre noe med "det som holder han igjen" er det vel et riktig valg å trekke seg litt tilbake og la han få tenke seg om.

Skjønner at det er vondt for deg, men et forhold blir aldri bra hvis den ene har på bremsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo litt hva som holder han igjen. Jeg trur han er redd for å etablere nok et dårlig forhold. Men jeg klarer jo ikke å bevise for han at jeg er snill og grei, og vil gi han rom for seg selv. Et tema han tar opp ofte. Viktigheten av å være for seg selv i blant. Han forteller meg også at han sliter med dårlig selvtillit, og at jeg er bedre enn han. Det er selvsagt bare tull, jeg bare fremstår slik. Er det min personlighet som skremmer han? At han føler seg underlegen, noe han antyder ofte.

Nå har han sagt at han har så vanskelig for å uttrykke følelsene sine at han vil skrive de ned til meg. Det gjorde at jeg ble redd, og jeg fikk en ekkel følelse av at jeg presser han, det vil jeg slettes ikke gjøre. Det er iallefall ikke noe å etablere et forhold på.

Men jeg lar han være i fred, lar han tenke seg om.

Det som plager meg er at det blir en evigvarende historie og jeg er redd for hvor lei jeg skal bli til slutt, at jeg skal miste mine følelser for han. For noe vil han, det er helt sikkert. Men dette er på god vei å bli veldig komplisert.

Hva trur dere at jeg kan forvente meg i dette brevet? Jeg gruer meg litt på å få det.

Men han er fryktelig søt da, vil skrive meg et brev. Er det rart jeg er sjarmert?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror Han holder deg på gress til han finner noe han mener er bedre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Han holder deg på gress til han finner noe han mener er bedre.

Det er vel det mest opplagte her ja. Men jeg har jo bedt han om å la meg være om han ikke vil noe, ganske så tydelig. Men han ser ikke helt ut til å ta den beskjeden innover seg og svinser forsatt rundt meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel det mest opplagte her ja. Men jeg har jo bedt han om å la meg være om han ikke vil noe, ganske så tydelig. Men han ser ikke helt ut til å ta den beskjeden innover seg og svinser forsatt rundt meg.

Fordi du ikke legger makt bak ordene dine. Du må gi blanke i å ha noe med ham å gjøre.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes han høres ut som en pyse, som egentlig ikke er så veldig interessert. Husk at dersom han virkelig ville ha deg og ikke kunne leve foruten, så hadde du ikke fått svar som "usikker, redd" osv.....

AnonymBruker
Skrevet

Han er i allefall få dager fra å sende meg til skogs, for jeg er uendelig lei. Jeg har flere ganger bedt han holde seg unna, dog noe halvhjertet. Men nå sist ble jeg rasende og sa at dette fungerer ikke for meg. Men så kom jeg skal skrive deg et brev om følelsene mine...jeg er så lei meg sa han. Greit sa jeg, og gikk.

Nei, dette går ikke lengre, gjør det vel? Jeg blir sliten i hode. Og jeg føler meg som en dritt. Jeg bryr meg om han, liker han, men jeg synes han herjer med meg. Og det gjør meg forbanna.

Hive han til måsen og finne på noe annet?

Om jeg så gjør, ups, vi deler arbeidsplass. Det kompliserer det hele veldig.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du ikke legger makt bak ordene dine. Du må gi blanke i å ha noe med ham å gjøre.

Du virker som ei tøff dame, hvordan ender jeg dette? Hva legger du i å legge makt bak ordene? Du ser jeg er på vippen i å drite fullstendig i dette, for jeg vet jeg klarer bedre.

Gjest Gjest
Skrevet

Du virker som ei tøff dame, hvordan ender jeg dette? Hva legger du i å legge makt bak ordene? Du ser jeg er på vippen i å drite fullstendig i dette, for jeg vet jeg klarer bedre.

1. På mobilen din så skifter du ut navnet hans med "itj svar".

2. Etter og ha gjort det så inviterer du til fest og inviterer de single venner og bekjente som du har, utenom ham (ca10 stk)

3. Du kjøper tequila og lime, sånn at folk blir godt kjent tidlig på kvelden.

4. Planlegg en liten ferie med noen som du har kjenskap til er mer eller mindre i samme båt. Huske på, vi har nå 3 måneder med sommer foran oss. Bruk den sånn at du er opptatt når han begynner å ta kontakt.

5. Det her er det kanskje litt for seint for nu, men søk jobb på hurtigruta, det vil holde deg opptatt og borte hjemmefra. og mye skjer ombord i de båtene når man er ung. Du vil hurtig glemme ham, for å si det sånn.

Lykke til. :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2. Etter og ha gjort det så inviterer du til fest og inviterer de single venner og bekjente som du har, utenom ham (ca10 stk)

4. Planlegg en liten ferie med noen som du har kjenskap til er mer eller mindre i samme båt. Huske på, vi har nå 3 måneder med sommer foran oss. Bruk den sånn at du er opptatt når han begynner å ta kontakt.

5. Det her er det kanskje litt for seint for nu, men søk jobb på hurtigruta, det vil holde deg opptatt og borte hjemmefra. og mye skjer ombord i de båtene når man er ung. Du vil hurtig glemme ham, for å si det sånn.

Gjest.er du trønder? Itilfelle liker jeg deg enda mere nå! :P

Anonym poster: 333d9b58bb6f84d72ea79d8caf7e4806

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk godt svar! Takk for at du får meg til å le! Han er herved "itj svar" på min mobil. Nei, jeg får vel stramme meg opp og gå videre i livet.

Men hva med det her brevet han bedyrer han skal skrive meg? Bør jeg stoppe han? For hans del? Og for min del? Jeg er redd dette skal føre meg ut på viddene igjen.

Huff, jeg forbanner den dagen jeg la meg etter han her.

Gjest Gjest
Skrevet

Gjest.er du trønder? Itilfelle liker jeg deg enda mere nå! :P

Anonym poster: 333d9b58bb6f84d72ea79d8caf7e4806

E de 7. :laugh:

Fantastisk godt svar! Takk for at du får meg til å le! Han er herved "itj svar" på min mobil. Nei, jeg får vel stramme meg opp og gå videre i livet.

Men hva med det her brevet han bedyrer han skal skrive meg? Bør jeg stoppe han? For hans del? Og for min del? Jeg er redd dette skal føre meg ut på viddene igjen.

Huff, jeg forbanner den dagen jeg la meg etter han her.

Hvis du mottager et brev i fysisk form i posten, så forfatter du et svar og bruker du snegleposten selv. Helst rekomandert sånn at du vet at han har mottaget det.

AnonymBruker
Skrevet

For ei følelsesmessig suppe.

Jeg får vente å se, når jeg får dette brevet, hva det inneholder.

Imens så holder jeg meg langt unna.

Voksne mennesker holde på sånn!

Gjest Gjest
Skrevet

For ei følelsesmessig suppe.

Jeg får vente å se, når jeg får dette brevet, hva det inneholder.

Imens så holder jeg meg langt unna.

Voksne mennesker holde på sånn!

Jeg har vært der selv, jeg vet hvordan du har det og det som reddet meg ut av det var den enkle sannheten om at en ting var en knallkameratgreie som begge to var enige om grensene for. Noe annet blir det når den ene parten i tillegg bruker ens evne til å gi stødig emosjonell støtte og man agerer som en kjæreste uten å få kjærestestatus, men sex vil de gjerne ha. For menn (og kvinner for den del) som holder på sånn, vet akkurat hva de driver på med. De vil ha at den andre agerer som ens kjæreste, mens de selv skal få holde på som de vil.

Og hvem gidder det i det lange løp da? Ikke folk med selvrespekt i hvertfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nettopp. Jeg ser jo han trenger meg på en måte. For her har det vært intens kontakt, enorme mengder sms, telefoner og besøk, til jeg sa stopp. Jeg følte meg kvalt.

Sexen har jeg kutta for lenge siden. Men han er stadig der, rundt meg. Når jeg sier stopp, er det en eller annen historie om hvor ondt han har det. Han sier han gråter om kveldene. Og dermed føler jeg meg slem.

Så, han gir inntrykk av å være en følsom kar, men egentlig manipulerer han meg?

Når en mann sier han skal skrive et brev blir man jo litt overrasket. Oj, så romantisk!

Men som en kvinnelig kollega sa til meg, - holde deg unna han der, han er ei kjærring.

Kanskje jeg egentlig bare synes synd i han?

Kanskje det er jeg som er problemet her, som starta det hele? Dette føles ikke bra, særlig når jeg sitter med en følelse av at jeg også herjer med han.

Nei, faen om jeg vet, jeg drar ut og kjøper meg en soft-is!

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, nettopp. Jeg ser jo han trenger meg på en måte. For her har det vært intens kontakt, enorme mengder sms, telefoner og besøk, til jeg sa stopp. Jeg følte meg kvalt.

Sexen har jeg kutta for lenge siden. Men han er stadig der, rundt meg. Når jeg sier stopp, er det en eller annen historie om hvor ondt han har det. Han sier han gråter om kveldene. Og dermed føler jeg meg slem.

Så, han gir inntrykk av å være en følsom kar, men egentlig manipulerer han meg?

Når en mann sier han skal skrive et brev blir man jo litt overrasket. Oj, så romantisk!

Men som en kvinnelig kollega sa til meg, - holde deg unna han der, han er ei kjærring.

Kanskje jeg egentlig bare synes synd i han?

Kanskje det er jeg som er problemet her, som starta det hele? Dette føles ikke bra, særlig når jeg sitter med en følelse av at jeg også herjer med han.

Nei, faen om jeg vet, jeg drar ut og kjøper meg en soft-is!

Jepp, han trykker på snill pike syndromet ditt. Du våger ikke å bli sint fordi "det er jo så synd på ham". Du må også regne med at mye av det han kommer med er blank løgn.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, han trykker på snill pike syndromet ditt. Du våger ikke å bli sint fordi "det er jo så synd på ham". Du må også regne med at mye av det han kommer med er blank løgn.

Og jeg som var så tøff og sterk? Hvordan klarte han det der? Nåja, jeg må komme meg bort fra dette opplegget.

Om ikke annet så lærer jeg en del om meg selv, for noe lignende har jeg aldri rotet meg oppi.

Takk for gode svar, og for at du tøffa meg opp litt. Det trengte jeg! Tusen takk!

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg som var så tøff og sterk? Hvordan klarte han det der? Nåja, jeg må komme meg bort fra dette opplegget.

Om ikke annet så lærer jeg en del om meg selv, for noe lignende har jeg aldri rotet meg oppi.

Takk for gode svar, og for at du tøffa meg opp litt. Det trengte jeg! Tusen takk!

He,. he, he, det tar noen fauker å bli totalt "no bullshit", 7. Man må komme over den der baugen som er å være redd for å bli oppfattet som "vanskelig".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får si som gamlepaven, føkk it, det her gidder jeg ikke mer!

Gud bedre! Men da har jeg håp om å få fred i hjernen og livet mitt tilbake. Men jeg ser jo jeg må sette ei veldig tydelig grense her. Skal prøve på det, selv om jeg føler meg som satan sjøl når jeg må avise. Men det får våge seg. Det må til.

Som sagt, soft-is!

Ha en nydelig dag da dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...