Gå til innhold

Er så trist og lei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så trist og lei. Følte at ting hadde gått mer på plass. Så får jeg et slag i tryne. Jeg er ikke sammen med barnemoren og i begynnelsen var det mye krangling osv. Så fikk jeg ordnet med sjefen at jeg fikk gå tidligere i ukedagene slik at jeg kunne ha min unge en natt i uka i tillegg til 2.hver helg. Og da ble barnemoren rolig og det fungerte greit. Men så har sjefen måtte ta fra meg den goden og jeg har ikke mulighet til å ha han, da våkner udyret igjen og lager kvalme for meg og påstår at jeg er tilltaksløs som ikke får sjefen min til å la meg beholde ordningen vi hadde. Han ble nødt av ledelsen til å stramme inn. Jeg prøver å ordne noe, men ingenting er godt nok og hun bare rakker ned på meg. Jeg har gjennom mitt lange liv ikke hatt mange folk rundt meg som har løftet meg opp, ikke rakket ned heller. Men ingen som har gitt meg selvtillit. Slik som hun holder på så får jeg dårlig samvittighet, angst, tristhet og tanker om å ikke orke mer. Kanskje det hun vil, kanskje hun vil fjerne meg så hun får ha ungen helt alene. eneste hun trenger meg for er for å få mest mulig penger. Men hvis jeg dør får hun vel ikke så mye penger.

Anonym poster: 8454a76bfdff51cd224dd6b84b7d4a54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ungen min over alt på jord, men hun kommer med påstander om at jeg ikke bryr meg om han osv.. det sårer meg helt ned i hjerteroten. Og det vet hun :(

Skrevet

Sikkert typisk KG-svar til en mann, men jeg forstår dama i denne sammenhengen. Ikke at hun skal kritisere deg for alt, men jeg forstår at hun er frustrert. Hun har barnet deres nesten hele tiden, og er sannsynligvis veldig sliten. Du har ikke barnet i hverdagene og har bare "kosen", og for henne ser det nok ut til at du ikke vil ha barnet mer, er uinteressert og prioriterer jobben først.

Hvis sjefen din ikke kan tilrettelegge så er det på tide at du bytter jobb, til en hvor du har jobbtider som gjør at du kan ha barnet ditt i hvert fall til "vanlig samvær" (annenhver helg og en overnatting i uka). Tenk hvor mye du går glipp av i livet til ungen din kun pga jobben din.

• Liker 4
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg har barnet mitt hele tiden selv, og kjente på frustrasjon da eks-mannen min valgte å flytte to timer unna slik at samvær oftere enn annenhver helg ble umulig, men likevel har jeg null forståelse for moren til TS sitt barn. Selvfølgelig er det sikkert kjipt for henne å være helt alene 12 av 14 dager, men hva så? Det hjelper virkelig ingen å lage masse kvalme og uvennskap. Det er ikke så enkelt som å bare bytte jobb hele tiden, det blir alt for naivt å påstå, det er mange faktorer som spiller inn.

Jeg har ingen gode råd til deg TS, men jeg skjønner at dette er en utrolig vond situasjon. Bor du og barnet langt unna hverandre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barnet mitt hele tiden selv, og kjente på frustrasjon da eks-mannen min valgte å flytte to timer unna slik at samvær oftere enn annenhver helg ble umulig, men likevel har jeg null forståelse for moren til TS sitt barn. Selvfølgelig er det sikkert kjipt for henne å være helt alene 12 av 14 dager, men hva så? Det hjelper virkelig ingen å lage masse kvalme og uvennskap. Det er ikke så enkelt som å bare bytte jobb hele tiden, det blir alt for naivt å påstå, det er mange faktorer som spiller inn.

Jeg har ingen gode råd til deg TS, men jeg skjønner at dette er en utrolig vond situasjon. Bor du og barnet langt unna hverandre?

Takk, du skjønner min situasjon. Det handler ikke om hvor sliten moren er, men så klart jeg har forståelse for at hun kan være sliten. Men hvorfor skal hun lage kvalme når jeg kommer med forslag som kan gjøre det mulig for meg å ha barnet på overnattinger. Hadde det vært opp til meg skulle jeg hatt han hver dag. Å ja det er ikke bare å skifte jobb, gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden, pluss at det vil være dumt å si opp en fast stilling i disse dager. Jeg vil prøve å snakke med sjefen om dette og jeg vet han er villig til å finne ut en løsning, han gjør ikke det for å være ond. Men jeg er allikevel skuffet, men må huske at det ikke kun meg å ta hensyn til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mamma er mer enn villig til å finne løsninger i forhold til samvær. Jeg har full forståelse at ting kan være vanskelig i forhold til jobb og samvær. Jeg vet ikke om hvordan arbeidstidene dine er, men kan du ha barnet ditt en dag i uka til overnatting selv om det kanskje ikke er en fast dag? Det å ikke ha faste dager skaper uro hos mammaen. Det ser jeg helt klart. Er helgene faste når det gjelder samvær? Samtidig så mener jeg at det er snakk om å gi og ta og at dere sammen kan finne en løsning dere i mellom slik at du kan klare å kombinere jobb og samvær.

Anonym poster: 987121cfba8e1af496f9a68103f5774b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mamma er mer enn villig til å finne løsninger i forhold til samvær. Jeg har full forståelse at ting kan være vanskelig i forhold til jobb og samvær. Jeg vet ikke om hvordan arbeidstidene dine er, men kan du ha barnet ditt en dag i uka til overnatting selv om det kanskje ikke er en fast dag? Det å ikke ha faste dager skaper uro hos mammaen. Det ser jeg helt klart. Er helgene faste når det gjelder samvær? Samtidig så mener jeg at det er snakk om å gi og ta og at dere sammen kan finne en løsning dere i mellom slik at du kan klare å kombinere jobb og samvær.

Anonym poster: 987121cfba8e1af496f9a68103f5774b

Takk for støtte. Det er det som er dumt med jobben, jeg har slike vakter at jeg hverken rekker å levere eller hente ungen i barnehagen. Jeg har ikke bil så må skaffe meg det, har ikke beste økonomi heller. Men jeg trenger bil, da kan jeg hente han, men problemet er at jeg da må komme for seint til jobb når jeg skal levere i barnehagen, men det får bare være. Værre syns jeg at ungen må stå opp så tidlig og ikke få middag før kl 5-halv 6, men det er vel hverdagen til folk flest eller? Men hvis jeg kan få noen i min familie til å hente ha ungen i noen timer så klarer jeg det fint. Men da blir hun helt gal og sier hun skal finne en fremmed avlastningsfamilie. Hun liker jo ingen ingen i sin egen familie en gang.

Skrevet

Jeg forstår at det er leit for deg og frustrerende for henne. Kan du foreslå samvær annenhver helg istedenfor. Evt si til henne at hun gjerne må si fra om hun ønsker at du skal ha barnet en helg ekstra? Bor dere langt fra hverandre? Begynner du senere på jobb siden du jobber sent? Isåfall, kan du hente barnet på morgenen og levere i barnehagen?

Poenget er, kan du få til mer samvær på andre måter?

Ikke la henne trykke deg ned. Du er like mye verd. Leit at dere ikke kunne holde sammen og være en familie, men nå er det slik det er og dere må gjøre det beste ut av sit. Hun er sikkert sliten. Kanskje prøve med det gode først. Vis og fortell at du forstår og fortelll hvordan det er på jobb og hvorfor det er vanskelig. Ta initiativ til familierådgivning.

Lykke til

Skrevet

Leste siste svaret først nå. Høres ut som en lei sit. Det hjelper ikke å lage kvalme. Anbefaler familierådgiver.

Gjest Violetta
Skrevet

Kan moren hente barnet i barnehagen, så henter du hos mor?

Mor har for øvrig ingen rett til å bestemme at din familie ikke får hjelpe deg ved samvær. Den tiden er det du som rår over. Hva skjer om din familie henter barnet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis sjefen din ikke kan tilrettelegge så er det på tide at du bytter jobb, til en hvor du har jobbtider som gjør at du kan ha barnet ditt i hvert fall til "vanlig samvær" (annenhver helg og en overnatting i uka). Tenk hvor mye du går glipp av i livet til ungen din kun pga jobben din.

Nå er det ikke alle som bare kan gå å plukke seg en hvilken som helst jobb, selv om dere kvinner gjerne tror det. Det er enkelt å stå på sidelinjen å bare klage når man er bidragsmottaker.

Mange yrker i dag har unektelig ukurant turnus/vaktordning i forhold til familieliv, og i en del tilfeller er det faktisk grenser for hvor mye man kan tilrettelegge siden mange arbeidsplasser ha noen tilgjengelig.

I slike tilfeller må man faktisk samarbeide så godt man kan innenfor rammebetingelsene, og det fører ikke noe godt med seg å kjefte og smelle og anklage den andre for å være lite samarbeidsvillig når det ikke er tilfellet. Mistenker at hun prøver å lage en sak slik at hun senere kan gjøre forsøk på å frata han foreldreretten. Det er svært mange kvinner som spekulerer i det dessverre.

Anonym poster: 524485f57423f2cd4093bc11a26e2562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke alle som bare kan gå å plukke seg en hvilken som helst jobb, selv om dere kvinner gjerne tror det. Det er enkelt å stå på sidelinjen å bare klage når man er bidragsmottaker.

Mange yrker i dag har unektelig ukurant turnus/vaktordning i forhold til familieliv, og i en del tilfeller er det faktisk grenser for hvor mye man kan tilrettelegge siden mange arbeidsplasser ha noen tilgjengelig.

I slike tilfeller må man faktisk samarbeide så godt man kan innenfor rammebetingelsene, og det fører ikke noe godt med seg å kjefte og smelle og anklage den andre for å være lite samarbeidsvillig når det ikke er tilfellet. Mistenker at hun prøver å lage en sak slik at hun senere kan gjøre forsøk på å frata han foreldreretten. Det er svært mange kvinner som spekulerer i det dessverre.

Anonym poster: 524485f57423f2cd4093bc11a26e2562

Veldig bra skrevet. Ikke bare å skifte jobb i disse trange tider i europa (som vil ramme Norge). Og jeg har også tenkt den tanken at hun kanskje pønsker ut noe i framtiden som hun vil bruke mot meg. Jeg henter og bringer, det gidder ikke hun. Hun har bil og jeg tar buss. Men jeg skal kjøpe meg en billig bil snart.

Gjest Marmot
Skrevet

Løser problemer seg dersom du får bil? I så fall bør du prøve å ordne noe der så kjapt som mulig, og så be om få enda mer samvær enn du hadde før, så kan hun i hvert fall ikke bruke det mot deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løser problemer seg dersom du får bil? I så fall bør du prøve å ordne noe der så kjapt som mulig, og så be om få enda mer samvær enn du hadde før, så kan hun i hvert fall ikke bruke det mot deg.

Sant, skal skaffe meg en bil så snart som mulig. Men uansett finner hun på noe å klage over. Men jeg trenger en bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...