Gå til innhold

R1 på to uker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går det an å bestå R1 når man har to uker å lære det på? Kan lite matematikk fra før...

Hvilke deler av pensum bør jeg kunne og hvilke kan jeg hoppe over?

Anonym poster: 667d983b5191f4932e418a7e81053a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan lite matematikk fra før?

Lykke til!

Edit:

Du bør kunne alt for å få en god karakter..

Endret av Maus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan lite matematikk fra før?

Lykke til!

Edit:

Du bør kunne alt for å få en god karakter..

Å bestå er ikke å få en god karakter. Karakteren har ingenting å si, så lenge det ikke er 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beano

Dessverre tror jeg ikke det er mulig. Med tanke på vanskelighetsgraden i faget og ikke minst dine matematiske ferdigheter, tror jeg at det er stor sjanse for å stryke . :vetikke: Du kan jo prøve å lære deg det viktigste i faget; altså det som alltid kommer på eksamen. I P matte var det at man alltid fikk oppgaver om volum, sannsynlighet og prosent. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dessverre tror jeg ikke det er mulig. Med tanke på vanskelighetsgraden i faget og ikke minst dine matematiske ferdigheter, tror jeg at det er stor sjanse for å stryke . :vetikke: Du kan jo prøve å lære deg det viktigste i faget; altså det som alltid kommer på eksamen. I P matte var det at man alltid fikk oppgaver om volum, sannsynlighet og prosent. lykke til!

Skulle virkelig ønske at jeg meldte meg opp til P-matte. Da hadde det blitt studie til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Kjør på og øv på alle emnene på DEL 1 ! Her er det lettest å ta poeng. Gå gjennom fagplanen som du finner online om hva du må kunne i Del 1. Pugg deg gjennom de. Så klarer du et par oppgaver på Del 2 hvor du kan bruke alle hjelpemidler så er du i boks.. Finn eksamensett slik du har noen eksempler på hva du kan forvente deg.. Lykke til ! Tok den som privatist i fjor og har glemt alt kjenner jeg... Derivering var ihvertfall sentralt..

Edit : http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Vurderingsveiledninger_2012/Vurderingsveiledning_Matematikk_VGO_2012_BM.pdf I vedlegg nummer 9 står det hva du må kunne for å klare Del 1.. Dette må du ha grei oversikt over for å stå.

Endret av abcdefgh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta P2 om to uker, har hatt det før, men husker jo iiiingentingen... Stakkars oss!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beano

Skulle virkelig ønske at jeg meldte meg opp til P-matte. Da hadde det blitt studie til høsten.

Jeg føler med deg. Jeg vet hvor kjipt det er og måtte ta ett friår når man helst vil studere. Det eneste jeg kan si er at du burde lese deg opp til det viktigste og håpe på det beste! Lykke til :klem: Du vet at R matte er et valgfag så du trenger ikke å ta det, med mindre du trenger det for å studere fysikk o.l. Du kan ta eksamen i et annet valgfag som Sosiologi o.l. (nå er det for sent, men til neste eksamensperiode).

Endret av Beano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweetSunshine

Går det an å bestå R1 når man har to uker å lære det på? Kan lite matematikk fra før...

Hvis målet er å bestå så vil jeg absolutt si at det er mulig. R1 er langt ifra så vanskelig som alle vil ha det til:)

Bare ikke begrav deg i de vanskeligste tingene. Få oversikt over logaritmer, derivasjon, osv, og så dropper du detaljene helt. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for gode svar! Jeg har ikke nok matematikk (kun 1T), det var derfor jeg valgte et ekstra mattefag. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt det akkurat som deg, TS.

Er ikke noe flink i matte, og hadde kun som mål å bestå. Fikk en 2'er.

Det du burde gjøre, er å gå gjennom alle eksamene og løsningsforslag.

Lær deg hva som kommer på del 1.

Det er en del derivasjon, gjerne enkle vektoroppgaver, polynomdivisjon må du også kunne.

Gjør eksamensoppgaver om igjen og om igjen. Tror jeg reddet meg selv ved å lære meg de reglene man får bruk for på del 1, og vite hva slags oppgaver jeg skal bruke reglene på.

Du burde også lære deg geogebra. Det er et veldg nyttig verktøy.

Hvis du får en oppgave som sier "Tegn grafen til f".. Så tar det 10 sekunder å lage den i geogebra. Mye lettere å gjøre det der.

Du kan også sjekke om du har derivert funksjoner riktig.

Anonym poster: be7649ce27050bba4c8306c035935af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber med gamle eksamensoppgaver i to uker, så står du med glans!

R1 er overkommelig på så kort tid. Hvor i landet holder du til? Kanskje en privatlærer hadde vært noe? Mange studenter som glatt hjelper til for noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er også mange flinke folk på forumene til matematikk.net og diskusjon.no.

Hvis du lurer på noe, så er det fint å poste spørsmål der. Man får som regel svar.

Men det er viktig å ha prøvd selv først, for de nekter å gjøre oppgavene for deg.

Anonym poster: be7649ce27050bba4c8306c035935af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med grei sansynlighet: nei

Det vil si, det kan hende. det spørs hvor raskt du lærer og slikt. jeg skulle prøve med på R1 med 10 dager pugging og det fungerte ganske dårlig. Nå skal det sies at jeg heller ikke hadde T1 heller (som kommer før R1).

Fokuser i såfall på 4-5 kapiter og sørg for at du kan dem sånn noen-lunde så kanskje det går.

Lykke til uansett :)

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...