Gjest Marieeee Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hei. Jeg og samboeren min (28) er begge fra Bergen, men har de siste årene bodd i Oslo på grunn av karrieren hans. Vi har hele tiden snakket om å flytte tilbake til Bergen etterhvert, og har begge all familie og venner i Bergen. Nå nylig tok jeg opp tema om flytting, og fortalte at jeg lengter veldig hjem til familien og trives veldig dårlig i Oslo. Da sier han plutselig at han ikke kommer til å gi opp karrieren og flytte hjem før om mange mange år - kanskje aldri. (Det er ingen veldig gode jobber i hans bransje der - men mange helt greie jobber). Jeg lengter veldig hjem til Bergen, og ønsker å bo nærmere familie og venner når jeg skal bosette meg og få barn. Men er det verd å gi opp min samboer og beste venn for det? Jeg er veldig rådvill og forvirret. Jeg vil ikke bare "se om han ombestemmer seg", i mange år til også innse at han ikke gjør det. Noen som har vært i lignende situasjoner?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Distanseforhold da. Anonym poster: 82c360695c5d52f58a8f5e4f20dbec17
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Er det noen mulighet for at han kan skape seg en god stilling i Bergen? Hvis han er fulltidspolitiker og vil bli minister så er jo mulighetene begrensede, men i de fleste andre yrker burde det vel være mulig å for eksempel starte for seg selv.
Gjest Murica Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Bergen - Oslo er ikke veldig langt fra hverandre, så jeg ville vurdert ett distanseforhold en stund. Det er viktig å trives der man bor, du har jo allerede prøvd å bo med han i Oslo, det funker visst ikke for deg.
MLy92 Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 En veldig vanskelig situasjon, har egentlig ingen råd til deg. Kanskje han burde innse at familie betyr mer enn karriere Men du kan jo ikke tvinge han med deg om han ikke ønsker det. Jeg bor selv 70 mil fra min hjemplass, og går skole. Men vi er begge fra den plassen, og enige om å flytte når jeg er ferdige med skolen. Men vet jo aldri, for det er lett å endre mening når man har etablert seg i jobb osv. Han jobber og jeg studerer Prat med han, og si hva du føler. Kanskje han innser hvis han ikke tenker på deg isteden for karrireren sin, så er det store muligheter for at han mister det som betyr mest, altså deg Da får du jo se om han er villig til å ofre noe til fordel for deg. Men det er ikke lett! Klem fra meg og håper det ordner seg for dere.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Kan si at jeg føler litt med samboeren din, nå er det jeg som har høyere utdannelse og ønsker ikke å bo i byen jeg er i fra (færre jobb muligheter) som er en mye mindre by enn Bergen og Oslo, samboeren min vil bo i byen vi er ifra og han er utdannet selger og butikker fins overalt... Men så tenker jeg igjen at for dere er ikke Oslo - Bergen en så kolosal forskjell heller. Hva om han bare sjekket ut hvilke jobbmuligheter det er i Bergen evt om dere hadde flyttet dere til ett bedre område i Oslo som gjør at du trives mer? Anonym poster: d0a5756eb414c460675e418151fa6e55
Gjest Melina* Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 Er vel liten vits i å være sammen hvis han er fast bestemt på at han ikke vil flytte fra Oslo, og du ikke vil bo der. Selv har jeg funnet en samboer fra østlandet, og en del av "pakka" er nok at jeg neppe får flyttet tilbake til hjembyen. Kompromisset er at han (og vi) må tjene godt nok til at vi kan bo i Oslo resten av livet, og jeg planlegger ikke å oppdra barna mine i en leilighet på 80 kvadrat. Så får vi se da, jeg tror nok at det blir flytting etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Hei. Jeg og samboeren min (28) er begge fra Bergen, men har de siste årene bodd i Oslo på grunn av karrieren hans. Vi har hele tiden snakket om å flytte tilbake til Bergen etterhvert, og har begge all familie og venner i Bergen. Nå nylig tok jeg opp tema om flytting, og fortalte at jeg lengter veldig hjem til familien og trives veldig dårlig i Oslo. Da sier han plutselig at han ikke kommer til å gi opp karrieren og flytte hjem før om mange mange år - kanskje aldri. (Det er ingen veldig gode jobber i hans bransje der - men mange helt greie jobber). Jeg lengter veldig hjem til Bergen, og ønsker å bo nærmere familie og venner når jeg skal bosette meg og få barn. Men er det verd å gi opp min samboer og beste venn for det? Jeg er veldig rådvill og forvirret. Jeg vil ikke bare "se om han ombestemmer seg", i mange år til også innse at han ikke gjør det. Noen som har vært i lignende situasjoner? Hva er det som gjør at du trives dårlig i Oslo? Hvis samboeren din virkelig er din bestevenn, så er det jo litt dumt å droppe det, for å være på søndagsmiddag som singel hjemme hos moren og faren din som har sitt eget liv i hverdagen - akkurat som vennene dine ? Tenk hvis det å reise tilbake til Bergen ikke gir deg den oppturen du fantaserer om bare fordi du ikke trives her og nå i Oslo? Er det noe du kan forandre på for å få det bedre i Oslo? Og du skriver at dere nærmer dere 30.. hva med barn? Skal du bli singel og barnløs, satse på å finne en ny ganske kjapt, eller? Hmm.. Hva med å få til en deal, om at når dere har fått de barna dere skal ha, da reiser dere tilbake til Bergen for et litt roligere familieliv? Hvordan reagerer han når du sier du ikke trives i Oslo? Bryr han seg om dine følelser? Hvem er han som person? Er han din bestevenn, eller en egoist? Føler det er for mye vi ikke vet her til å kunne gi råd........... Anonym poster: aa85e439803ba5e60973608498f048c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå