Gå til innhold

Kjole med slep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere av dere som har kjoler med (ikke avtagbart) slep?

Det er jo veldig flott, men først nå har jeg begynt å tenke på at dette egentlig er veldig upraktisk. Ser for meg at jeg må bære slepet på armen absolutt hele dagen (unntatt i kirken, selvsagt). :o

Hva tenker dere andre "slep-damer" om dette? Kommer dere til å la slepet sveipe etter dere rundt om i festlokalet, eller vil dere bære det på armen? Tenk om noen trår på det?! :roll:

En annen ting; når jeg holder opp slepet, synes jo masse av underskjørtet. hvordan kan man egentlig unngå dette, i størst mulig grad?

Usj, så mye man skal bekymre seg over.. :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjole har ikke avtagbart slep, men jeg har fått sydd inn en hempe på slepet, og en knapp lenger oppe, slik at jeg kan henge fast slepet på baksiden - så slipper jeg å ha det på armen...

Skrevet

Jeg har henpe, men aner ikke om det er knapp også. Hadde jo vært praktisk.

*sjekke i morgen*

Skrevet

Må pressisere - jeg har to "hemper" - en på undersiden av slepet, og den hempen er til å ha rundt armen...

Den andre "hempen" kan vel sidestilles med et knappehull, som knappen skal inn i.

Knappen sitter ca på høyde med rompa mi, og "kneppe-hempen" er slik at slepet havner i "normal lengde" når den er hempet opp....

Skrevet

OK, kanskje ikke så lett å se da? Får vel lete litt.

Skrevet

MIn knapp og "hempe" sitter etter midtsømmen bak.

De vises ikke så godt om en ikke vet at de skla være der, da de er "kamuflerf" blandt annen pynt som er bakpå der

*lykke til med letingen* :wink:

Skrevet

Min kjole har (snart) noe a la Chiquitas, men skal syes som en bitteliten sløyfe. Kjolen har ikke avtagbart slep, men jeg ville ha armene fri når jeg skulle danse brudevals så mamma -hvem ellers- kom på den fantastiske ideen om å lage en litt kreativ løsning.

Så syr hun to knapper under kanten på korsettlivet, slik at kjolen blir hektet opp på disse knappene. Det bllir kjempelekkert, og i og med at vi syr det som en bitteliten sløyfe, i nøyaktig samme farge som kjolen, blir det som en del av kjolepynten.

Gjest gjest1
Skrevet

Kjolen min har slep, men det er ganske kort, for når jeg tar det på atmen ser man masse underskjørt :hakeslepp: Men så lenge jeg er inne vil jeg ha slepet "hengene" etter meg. Synes det er fint jeg... *gleder meg* :sjarmor:

Skrevet

Jeg har også et langt slep, kommer til å ha det hengende etter meg på festlokalet... Blir så flott atte :P

Leier kjole jeg da, vet det er ei hempe, tror ikke det er noen knapper der, men det går så fint atte :P

Skrevet

Jeg hadde slep på min kjole da jeg giftet meg!

Den eneste gangen jeg hadde slepet over armen var når jeg danset brudevalsen. Resten av dagen så hang det bare etter meg! Jeg tenkte overhode ikke over slepet en eneste gang!

Sløret derimot ble jeg lettere frustrert over så det ble tatt av etter middagen! Det var veldig lett for folk å trå på det så jeg fikk nesten nakkesleng et par ganger :oops:

Skrevet

Jeg har slep på kjolen og jeg vil ikke ha det over armen, synes det ødelegger litt av sjarmen..Men jeg har også tenkt å gjøre som tex og Chiquita, sy på et eller annet som gjør at jeg kan "henge" opp slepet!

Skrevet

Det er så deilig med opphengt slep, det eneste som blir langt hos meg da er sløret, det må jeg ha over armen en stund. Men det skal av rett før brudevalsen.

Og i går la mamma inn en brudeparpause, etter tips fra en eller annen luring, slik at vi får anledning til å stikke av alene sammen en halvtimes tid. DET gleder jeg meg til. Ser for meg at vi tar oss en spasertur ute, trekker pusten og tjuvtrener på litt brudevals :tunge1:

Skrevet

På min kjole vr det også en hempe under, men med den på armen, så ikke kjolen spes fin ut bakfra. Snakket med sydamen om å lage hempe eom kunne festes i knappene bak, men da vi prøvde det, ble heller ikke det fint, pga vidden på skjørtet (og det at overdelen skrådde ned i en sånn "prinsesse-spiss både foran og bak, med masse knapper bak).

Skulle jeg giftet meg idag, hadde jeg enten valgt kjole med avtagbart slep, eller uten... :-?

Skrevet

jeg har slep og det kommen nok til å henge etter meg hele dagen,og det plager med ikke.....har hempe i kjolen så det holdes oppe da jeg føler for det ..

Skrevet

Jeg hadde langt slep på kjolen min. Det var sydd hemper på undersiden av slepet så jeg kunne bære det pent på armen, men for det meste så la jeg alt pent over armen... Det var stort sett bare når dansen var, at jeg brukte hempene. Synes ikke det var slitsomt i det hele tatt jeg :-)

Skrevet

Takk for alle svar. :-)

Jeg tror jeg kommer til å ha slepet "løst" mesteparten av tida. Det blir sikkert kjempeskittent på undersiden etterhvert, men pytt. Jeg har ikke planer om å bruke kjolen flere ganger uansett! :ler: Regner med jeg vil venne meg til å gå med slepet, og innarbeider vel en slags teknikk.

Får bare håpe ingen trår på det da.. :wink:

Skrevet

Jeg kommer til og ha slepet løst hele dagen utenom når vi danser og går utendørs. Har hempe på slepet, men har ikke funnet noe knapp eller noe.*sjekke kjolen en gang til*

Skrevet

Jeg syntes avtagbart slep er det lureste, men nå har det seg slik at drømmekjolen ikke hadde et slikt :wink:

Slepet på kjolen min er lett å holde, og absolutt ikke langt, så dette vil nok ikke plage meg. Mamma har ikke sett kjolen, men vi lager nok en fix idè med oppheng dersom nødvendig.

Slitsomt med en kjole m/ stort og tungt slep dersom dette må drasses på hele kvelden tipper jeg. Men har drømmekjolen slep, så er det jo ikke så mye man får gjort foruten å lage noen løsninger selv.

Skrevet

Da jeg kjøpte kjolen min satte skredderen merke der han mente jeg skulle ha hempe og knapp. Fikk sydama til å sette det på, og oppdaget noe spennende: Kjolen var lagd slik at hvis du bretter og drar litt etter at du har kneppet opp kjolen, så ser det ut som om den aldri hadde slep, og så får du en fin "kø" på baken slik at du får en flott positur :) Nedover bak så får du noen stilige bretter som absolutt passer inn med mønsteret, skikkelig gjennomtenkt kjole altså. Wayah er kjempefornøyd :-)

Skrevet

Nå har mamma ordnet sin fantastiske oppfinnelse bak på min kjole, og det ble så ufattelig dritlekkert!

Hun har rett og slett tatt det ene kjolestroppen, og sydd den om til en sløyfe. Den har hun sydd fast i kjole og kjolefôr midt bak på kjolen i passende høyde, slik at når sløyfen hektes opp bak under korsettlivet, på to usynlige knapper, se kjolen om mulig enda mer perfekt ut enn når slepet henger ned. Det ble så sinnsykt bra, jeg har drømt om min nydelige kjole i hele natt (og som noen kanskje husker var jeg i utgangspunktet ikke så fornøyd med min nye kjole) men nå er den perfekt!!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...