AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er 19 år, og er straks ferdig på videregående. Det siste året har jeg vært på flørtern med en kjendis. Jeg ser nå på ham som en god venn eller en flørt på lik linje som om det hadde vært en i parallellklassen. Derfor finner jeg det også naturlig å legge ut bilder av oss sammen. Jeg skjønner jo at det skaper større oppsikt, men for meg har dette vært en måte/et forsøk på å få folk til å forstå at han er helt "normal". Er fullstendig klar over at det florerer av rykter om meg og mitt forhold til ham. Folk for tro hva de vil. Men i går kom jeg over et bilde ei jente hadde lagt ut på Instagram. To av mine medelever poserte omtrent slik som jeg og flørten min på ett av bildene jeg har lagt ut. Under skrev vedkommende "*kjendisetternavn* og *mittnavn*". En parodi på meg og han altså. Jeg vet ikke hvorfor, men på en måte gjorde dette vondt. Jeg vet at jeg og ham ofte er et samtaleemne. Det er greit, det er noe man må regne med når det dreier seg om en med et kjent tryne og navn. Men allikevel føler jeg at dette allikevel var over streken. Overreagerer jeg, eller var dette ufint? Anonym poster: f361cafaa8d909dca3b841ef6ef7a256
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Jentene er sjalu på deg. Ikke gi dem oppmerksomhet. Anonym poster: a752c124002ff886688bdf4d5067dcc2 15
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Definitivt sjalusi ja. Anonym poster: f3f50bd18d3ab9f20ed2a09d5f3ac181 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Hm. Av en eller annen merkelig grunn har ikke tanken streifet meg om at det kan dreie seg om sjalusi. Men takket være dere, skjønner jeg jo at det absolutt kan være en mulighet! Jeg følte meg ekstremt hårsår og nærtagende, og av en eller annen merkelig grunn gjorde det som sagt veldig vondt. Jeg følte meg nesten "mobbet". Med en gang jeg leste "sjalusi", falt brikken på plass,nog klumpen jeg har gått med, forsvant. Takk for støtten! Anonym poster: f361cafaa8d909dca3b841ef6ef7a256 6
dobri123 Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Det var faktisk direkte ufint så det overreagerer ikke. Fortsetter dette hadde jeg sagt ifra til kontaktlærer. Det er slike små jenter som ikke har voks helt opp og forstått forskjellen på rett og galt. Prøv å overse disse for det er helt klart sjalusi inni bilde 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er 19 år, og er straks ferdig på videregående. Det siste året har jeg vært på flørtern med en kjendis. Jeg ser nå på ham som en god venn eller en flørt på lik linje som om det hadde vært en i parallellklassen. Derfor finner jeg det også naturlig å legge ut bilder av oss sammen. Jeg skjønner jo at det skaper større oppsikt, men for meg har dette vært en måte/et forsøk på å få folk til å forstå at han er helt "normal". Er fullstendig klar over at det florerer av rykter om meg og mitt forhold til ham. Folk for tro hva de vil. Men i går kom jeg over et bilde ei jente hadde lagt ut på Instagram. To av mine medelever poserte omtrent slik som jeg og flørten min på ett av bildene jeg har lagt ut. Under skrev vedkommende "*kjendisetternavn* og *mittnavn*". En parodi på meg og han altså. Jeg vet ikke hvorfor, men på en måte gjorde dette vondt. Jeg vet at jeg og ham ofte er et samtaleemne. Det er greit, det er noe man må regne med når det dreier seg om en med et kjent tryne og navn. Men allikevel føler jeg at dette allikevel var over streken. Overreagerer jeg, eller var dette ufint? Anonym poster: f361cafaa8d909dca3b841ef6ef7a256 Hvorfor folk gjør som de gjør... fordi de kan. Det er smart å bruke hodet dog, og ha litt antenner på denslags, hvis man omgåes med folk som har kjente fjes. Like mye for "kjendisens" skyld. Det er lite gøy å hele tiden bli spurt om private ting overalt fordi potensielle partnere driver og legger ut bilder i offentligheten. Så her synes jeg du har laget ris til egen bak, og at "Kjendisen" din har større grunn til å bli sur enn du har.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Hvorfor tror så mange at det er snakk om sjalusi? Kan være du er så betatt av fyren at du kun snakker om ham og kun legger ut bilde av dere sammen, og at de er møkk lei alt pratet om fyren. Kanskje du er en name dropper? Anonym poster: 02a416c85aa1d467663e6d8a6ec77635 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Kan godt være at vennene dine er litt sjalu. Men tydelig at dette har blitt snakket om.. Så ville egentlig vurdert å skrenke inn det å legge ut bilder av dere to...Eller sperre slik at de som slenger drit om det ikke kan se bildene. De synes vel at du "tror" deg da, eller noe.. Er jo mye snakk om facebook generelt, og det er jo egne tråder her på kvinneguiden også der man "henger" statuser man synes er rare, altfor overfladiske, eller altfor intime. Folk henger seg opp i om du sender ut bilder av deg selv tatt i speilet med masse dolling, eller om du tar og legger ut bilde av barna dine osv osv. Du må bli litt bevisst. Er det verdt det? Å legge ut bilde på bilde av deg og denne "kjendisen"? Ofte får man ikke særlig applaus, folk tenker all slags. Jeg er iallfall veldig streng med å legge ut noen som helst bilder. Anonym poster: c777da2cb2e0a7fbd941f840f0cff0f2 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 vel, jeg ville faktisk vært litt forsiktig med å legge ut bilder av meg og en evnt kjendis. nettopp fordi det kan misforståes og fordi han er en offentlig person og kanskje burde skjermes for slikt. er det greit fir han at du legger ut slike bilder eller?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Er du i gang med en kjendis, så er vel bare dette starten. Tror nok jeg hadde prøvd å ligge mest mulig lavt for å unngå oppmerksomheten. Vet ikke hvor kjent han er, men er det av typen som kan havne i Her & Nå, så har du sikkert mye mindre gøyale ting å se frem til :-P. Anonym poster: 54d19bac16caf3d35dfdc91515647f1a
Zim0na Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Du kan ikke kontrollere hvilke handlinger andre gjør. Du burde tenke på hvilke konsekvenser handlingene dine kan få, og hvis det er for tøft for deg så burde du kanskje ikke utsette deg for den handlingen? Man må beskytte seg selv og hvis du er veldig sårbar må du kanskje la være å gjøre visse ting. Men det går jo en grense og man skal også være seg selv. Du må kjenne på hva som er best for deg og hva du takler.
Zim0na Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Tror ikke du skal ta dette personlig, det er nok mange kjendiser som opplever dette, det følger med territoriet. Det er sikkert mange som er nyskjerrige på dere pga at han er kjent. Hvilke kjendiser er du nyskjerrig på? Prøv å forstå de som parodierte dere. Kan hende de bare er sjalu. Bare ignorer dem.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 De satt nok dessverre ikke og så på bildet imens samtalen gikk slik: "åååh, jeg er så sjaluuuu på henne!" "ja, jeg og. Derfor synes jeg vi skal parodiere henne! Kanskje hun ikke vil være sammen med han lenger da!" "ja, kanskje vi kan få han da! Åh, så heldig hun er!". Det gikk vel mer sånn her: "LOL, der skryter hun av den der pr-kåte kjendisen sin igjen. Pisslei av dette sirkuset, noen burde sette henne på plass" "ja, vi kan jo parodiere henne, kanskje hun tar hintet da". Mest sannsynlig synes de at du er teit. Det kan være du ikke ser det selv, men om 70% av alle vennebilder på face er av denne kjendisen, så oppfattes det lett som skryting. De tror vel at du mener at det er en verdi i å ha kjendisvenner, noe de fleste tror jeg vil synes er teit. Anonym poster: ebcd851030c1ceef3a90cfd31b3cc4bd 7
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 De satt nok dessverre ikke og så på bildet imens samtalen gikk slik: "åååh, jeg er så sjaluuuu på henne!" "ja, jeg og. Derfor synes jeg vi skal parodiere henne! Kanskje hun ikke vil være sammen med han lenger da!" "ja, kanskje vi kan få han da! Åh, så heldig hun er!". Det gikk vel mer sånn her: "LOL, der skryter hun av den der pr-kåte kjendisen sin igjen. Pisslei av dette sirkuset, noen burde sette henne på plass" "ja, vi kan jo parodiere henne, kanskje hun tar hintet da". Mest sannsynlig synes de at du er teit. Det kan være du ikke ser det selv, men om 70% av alle vennebilder på face er av denne kjendisen, så oppfattes det lett som skryting. De tror vel at du mener at det er en verdi i å ha kjendisvenner, noe de fleste tror jeg vil synes er teit. Anonym poster: ebcd851030c1ceef3a90cfd31b3cc4bd enig
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Ser flere her mener at jeg kan skylde meg selv. På sett og vis kan jeg være enig. Jeg kunne ha valgt et annet profilbilde. Jeg kunne ha latt være å legge ut et nytt bilde av oss to. Det er selvfølgelig ikke snakk om klinebilder, men det er ikke vanskelig å se at vi er gjensidig glade i hverandre. Det er greit for ham. Han sier i fra om det er noe han absolutt ikke vil ha ut på nett. Selvfølgelig tenker jeg igjennom hva jeg poster en ekstra gang på grunn av denne kjendisstatusen han har. Jeg kan ikke huske sist jeg oppdaterte statusen min, og i hvertfall ikke om ham. Ikke snakker jeg om ham heller. Og selvfølgelig aldri om kjendisstatusen. Bildet de parodierte for bare et par uker siden, er straks et halvt år gammelt. Det er lenge siden jeg hadde det som profilbilde. Tror kanskje det er derfor dette traff meg ekstra hardt. Det er fortsatt et tema. Som sagt, bryr jeg meg ikke om alt annet. Hvis folk synes det er kjempeinteressant å rote i privatlivet/kjærlighetslivet mitt og sette ut rykter, får de bare holde på. Men å etterligne et bilde og poste det, det synes jeg var direkte stygt gjort... Anonym poster: f361cafaa8d909dca3b841ef6ef7a256 1
Gjest Snuppeluren Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Jeg skjønner at du reagerer/blir lei deg. Jeg synes også det var direkte ufint gjort. Alle vet at dersom man velger å bli en offentlig person/involvere seg med en offentlig person, følger det også med en hel del "slam" på lasset. Dette tror jeg du også er inneforstått med, men et sted må det gå en grense om personen er aldri så kjendis. Kjendiser er helt vanlige mennesker med rett til privatliv de også. Dersom du ikke publiserer nye bilder av deg og ham i hytt og pine, og bildene du har publisert er godkjent av ham, synes jeg du bare skal heve deg over dem. Jeg synes også det høres ut som sjalusi. Skulle det allikevel fortsette/dukke opp nye tilfeller, synes jeg du skal konfrontere dem, men på en saklig måte. Både for din egen del, men også for flørten din sin del. Man må som sagt ikke finne seg i alt som er. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #18 Skrevet 16. mai 2013 Jeg skjønner at du reagerer/blir lei deg. Jeg synes også det var direkte ufint gjort. Alle vet at dersom man velger å bli en offentlig person/involvere seg med en offentlig person, følger det også med en hel del "slam" på lasset. Dette tror jeg du også er inneforstått med, men et sted må det gå en grense om personen er aldri så kjendis. Kjendiser er helt vanlige mennesker med rett til privatliv de også. Dersom du ikke publiserer nye bilder av deg og ham i hytt og pine, og bildene du har publisert er godkjent av ham, synes jeg du bare skal heve deg over dem. Jeg synes også det høres ut som sjalusi. Skulle det allikevel fortsette/dukke opp nye tilfeller, synes jeg du skal konfrontere dem, men på en saklig måte. Både for din egen del, men også for flørten din sin del. Man må som sagt ikke finne seg i alt som er. Lykke til! Takk for støtten. Jeg har som sagt prøvd å ha litt strenge retningslinjer for meg selv. Ikke har jeg skrytet til andre om meg og han heller... Jeg skjønner bare ikke hvorfor de har hengt seg så opp i dette. Jeg har jo ikke gjort de noe galt, hun ene var faktisk i venninnegjengen min på ungdomsskolen. Jo mer jeg tenker over det, jo mer føler jeg det som et personangrep. Dette har tydelig godt hardere inn på meg enn jeg liker å innrømme selv... Anonym poster: f361cafaa8d909dca3b841ef6ef7a256
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #19 Skrevet 20. mai 2013 Snakket med en venninne, hun mente jeg burde konfrontere dem med det... Litt usikker. Er det noen andre som har noen meninger? Skal jeg bare heve meg over det og holde kjeft? Anonym poster: f361cafaa8d909dca3b841ef6ef7a256 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #20 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Vel, jeg var ute for noe lignende en gang og jeg må innrømme at jeg fortjent det litt. Jeg hadde fest og det hade naboen også og jeg kuppet festen hans (det her var mens jeg bodde i København) og inn fra den festen var gutta i Tyr og jeg tenkte ikke lenger enn at jeg la ut bilder fra festen med tittelen "Ja, det er drengerne fra Tyr" på min MySpaceside. Jeg var bare litt fan som skulle tenkt litt lenger, men jeg ser jo selv hvordan det ser ut når jeg ser lignende bilder på FB og lignende. Endret 20. mai 2013 av Gjest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå