Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde ikke det fantes før jeg så min avdøde bestefar selv. det er energier som går igjen. det er det overalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trodde ikke det fantes før jeg så min avdøde bestefar selv. det er energier som går igjen. det er det overalt.

Kan du utdype disse ehm. Energiene som går igjen?

Hva mener du med det egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri møtt et intelligent menneske som tror på spøkelser. Så tenker vel noen at "Hey, jeg er intelligent og tror på spøkelser!". Nei. Du er dust.

Anonym poster: 40f990d75c2276a4d8d5788630cd4b72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri møtt et intelligent menneske som tror på spøkelser. Så tenker vel noen at "Hey, jeg er intelligent og tror på spøkelser!". Nei. Du er dust.

Tja, har det noe med intelligens og gjøre da? Kan jo ikke bare si til folk at de er duster bare fordi de har andre meninger eller et annet syn på livet. Tror det sier mer om deg for å være helt ærlig. Jeg kjenner forresten mange som tror på det åndelige. Selv om jeg ikke gjør det selv ser jeg ikke på de som mindre intelligente.

Anonym poster: 4c5232b75b10cce415aeb8693f8a757f

• Liker 1
Skrevet

Kan du utdype disse ehm. Energiene som går igjen?

Hva mener du med det egentlig?

Ja, eller jeg tror at når man dør så blir energien din igjen. Energi kan ikke bli borte, men omdannes til andre former. Det er hvertfall det jeg tror. Kan jo være jeg er på tyttebærtur
Skrevet

dust? er du 12 år eller? nek. Jeg er jo ikke alene om å ha opplevd ting. Man vet jo hva man ser liksom. Har ikke noe med at jeg er mindre intelligent. LOL!
Skrevet

Ja, eller jeg tror at når man dør så blir energien din igjen. Energi kan ikke bli borte, men omdannes til andre former. Det er hvertfall det jeg tror. Kan jo være jeg er på tyttebærtur

Riktig, du blir en del av fotosyntesen til plantene som vokser på gravstedet, eller du blir til varmeenergi om du blir kremert. Men det betyr ikke at du kan føre en samtale med røyken fra krematoriet, eller blomstene på grava. En monolog kanskje, men ikke noen egentlig toveis kommunikasjon.

Skrevet

Riktig, du blir en del av fotosyntesen til plantene som vokser på gravstedet, eller du blir til varmeenergi om du blir kremert. Men det betyr ikke at du kan føre en samtale med røyken fra krematoriet, eller blomstene på grava. En monolog kanskje, men ikke noen egentlig toveis kommunikasjon.

jøss. Ja altså det gir jo mening. er mye mellom himmel og jord. Jeg er veldig interessert i å lære mer om dette
Skrevet

Min familie skal nå flytte inn i et hus som jeg ikke ønsker å flytte inn i. Hovedgrunnen til det er at de forrige eierene (kjenner de litt) flyttet fordi de følte at huset var hjemsøkt. Jeg er kjemperedd av meg, på alle mulige måter, og er livredd!

Tror dere på spøkelser, eller er det bare sprøyt og overtro?

Anonym poster: 759bf3f04ec47d112694beb2e3c6836a

Jeg tror at om du går inn ett hus med tanken om at det spøker der, så vil du garantert oppleve noe, rett og slett fordi du forventer det og da overanalyserer og feiltolker naturlige lyder og hendelser. Så slapp av, ikke stress og ikke la deg skremme av hva andre sier om stedet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at om du går inn ett hus med tanken om at det spøker der, så vil du garantert oppleve noe, rett og slett fordi du forventer det og da overanalyserer og feiltolker naturlige lyder og hendelser. Så slapp av, ikke stress og ikke la deg skremme av hva andre sier om stedet :)

Jeg har gått inn i hus og ikke engang vært på tanken på spøkelser og opplevd og sett opptil flere... Man kan ikke mane frem spøkelser med tankene sine.

Anonym poster: fdd8657bb68e79127d7af2a8239340d6

Skrevet

Jeg har gått inn i hus og ikke engang vært på tanken på spøkelser og opplevd og sett opptil flere... Man kan ikke mane frem spøkelser med tankene sine.

Man kan ikke mane frem, spøker det så spøker det, uansett hva man måtte tenke på forhånd, men tanken påvirker hvordan man tolker naturlige ting, så om folk har bestemt seg for at det spøker på ett sted det gjerne ikke gjør det, er sjangsen mye større for at de også tolker lyder og lignende i den overnaturlige retningen. Folk som er redd for gamle hus fordi de har bestemt seg for at gammelt = spøkeler vil oppleve "overnaturlige ting" fordi de forventer seg det, selv om det ikke er spøkelser eller andre ting der (Og nei, jeg snakker ikke om de som er følsom og lett plukker opp slikt, men de som har fått det for seg at det spøker på forhånd. Jeg har en venninne som er helt ekstrem på dette, hun bestemmer seg på forhånd om det spøker eller ikke ut i fra om huset eller stedet er gammelt eller ikke. Får hun derimot ikke vite noe om stedet eller gjort seg opp en mening på forhånd merker hun aldri noe, selv om det er på ett sted hvor det faktisk skjer ting... Med andre ord, det sitter i hodet for henne og mange andre.)

TS VET faktisk ikke om det spøker på dette stedet, det er bare basert på andres snakk og rykter. Derfor bør hun gå inn i huset med ett åpent sinn og ikke tenke "her spøker det og jeg er livredd", for da er hun garantert å skremme seg selv og overanalyserer knirking, lyder og lignende. Spøker det faktisk der får hun oppleve det selv når den tid kommer, men hun trenger ikke stresse seg selv opp over noe som for nå er ett rykte for henne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett spøkelser, men det betyr ikke at jeg tolker alle lyder og sånt for å være spøkelse. Stearinlyset slukka seg, ja da er det et vindkast eller noe da, eller at veken bare ga seg. Blafrer i gardinene, trekk fra vinduet. Ting som faller ned på kjøkkenet mns jeg er i stua, kan komme av vibrasjoner i bakken når f en trailer kjører forbi, tven slår seg av - elektrisitet er ikke noe man kan være sikker på er stabilt. Ting som faller ned av seg selv fra hylla - sikkert en bil som kjørte forbi igjen. Romsteringlyder på kjøkkenet

- er det mus i huset? Dør som smeller igjen - ett eller annet vindu står sikkert åpent. Man tolker jo vanligvis ikke sånt for spøkelser... MEN skapdører som åpner og lukker seg av seg selv, KAN forårsakes av spøkelser. Betyr ikke at jeg tolker alle lyder og hendelser for spøkelser for det om.

Er heller ikke alltid de er der konstant.

Skrevet

Klarer du å se at gråfargen i A og B er den samme?

Grey_square_optical_illusion.PNG

Hjernen vår er ikke noe måleinstrument. Den er lett å lure, i noen tilfeller er det plent umulig å se det som egentlig er der.

Dette gjelder selvsagt lyder også. Av de 10 illusjonene er spesielt

interessant. Trykk på repeat, og det høres ut som den går stadig høyere for hver gang. I virkeligheten hører du nøyaktig det samme hver eneste gang. Hjernen lurer deg.
Skrevet (endret)

Fy a meg, vi mennesker er så sykt, SYKT betinget i våres egne liv og mentalitet. For å snakke om at våre sanser er ganske så betinget også. Det å utelukke at det ikke finnes noe mer enn det vi ser innenfor våre 4 vegger, på gata, på jobben, på shoppingsenteret, overalt der de aller fleste av oss oppholder oss i livet, da synes jeg ikke det er noe rart at denne verden og menneskeheten går til helvete fordi de aller fleste av oss har fått så underutvikla evne se ting fra et større og bredere perspektiv og til å tenke friere utenfor våre illusjoner av det vi kaller 'livet'. De fleste av oss har også veldig svakt med emosjonell intelligens. De egenskapene mister vi jo eldre vi blir og jo mer vi blir formet av "hvordan man skal tenke" av samfunnet vi lever i.

Det å diskutere om det finnes spøkelser som i det stereotypiske forestillingen de fleste kobler til ordet er smålig. Det å prøve å overbevise om at det ikke finnes er også smålig. Vi alle går bare utifra våre egne opplevelser uansett! Sånn erre bareee.

Endret av crystalcharm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...