lilja Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 noen som vet om man må ha veldig gode karakterer for å komme inn på barnevernspedagogstudier? Kunne tenke meg og jobbe med dette. Har spesielt en interesse for arbeid med og for incestoffere og pårørende, men er ikke helt sikker på hva annet jeg da kunne ha jobbet med... :-?
Gjest Fighter Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Kommer vel an på hvor i landet du vil studere. Vil tro det er vanskeligere i Oslo enn i f.eks Bodø. Tror du trenger ca 48 i Bodø, men er ikke helt sikkert. Kan du ikke finne ut av det i studiekatalogen eller noe?
Lala Skrevet 6. april 2004 #3 Skrevet 6. april 2004 Sosionomer kan også jobbe i barnevernet og med blant annet incestofre. Ikke spesielt vanskelig å komme inn. Opptakskravene varierer på de ulike skolene. Oslo er nok vanskeligst, mens i Alta er nok kravet vesentlig lavere. Spennede utdanning som jeg kan anbefale (har venner og familie som er sosionomer). Men det er psykisk TUNGT å jobbe innen de områdene du beskriver. Veldig mange tragiske skjebner!
Felicia Skrevet 6. april 2004 #4 Skrevet 6. april 2004 http://www.samordnaopptak.no/statistikk/03...renser_vara.htm Her finner du statistikker over de ulike poenggrensene for opptak i fjor. Når du har funnet de skoler/linjer du mener er aktuelle, kan du se her hva som var grensen ved opptaket i fjor. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå