frittfall Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Hei jenter, ønsker å dele min negativ erfaring med dere. Jeg har nesten blitt svindlet av en nettbutikk som selger Nike sko på nett. Oppdaget det ved å logge meg inn i nettbanken for å se hvor mye penger det ble trukket fra konto. Det første som slo meg var at det sto at pengene gikk til flyselskap/reise noe som virket veldig rart ved skokjøp. Det andre var at det ble trukker mer enn det som sto ved kjøpet. Tok umiddelbart kontakt med butikken og fikk til svar at det var banken som tok ekstra for internasjonal transaksjon. Fikk sporingsnr for å se hvor pakken var, men da jeg prøvde å spore opp pakken, fikk jeg beskjed om at den fantes ikke og butikken svarte heller ikke. Jeg har aldri handlet på nettet før og har ikke vært klar over at man kan bli lurt så lett, noe som selvfølgelig var min feil. På nettsiden til butikken kan man se at det er trygt å handle og at de samarbeider med e-handel. Etter at jeg fattet mistanke om svindel, googlet jeg nettsiden og fant ut at de hadde et annet navn før og står på lista over falske nettbutikker. Handlet raskt og kontaktet banken for å stoppe transaksjonen og heldigvis fikk pengene tilbake før de gikk til svindlere. Butikken jeg handlet hos heter: http://www.norgeskosol.com STYR UNNA!!!!!! og e-handel har også følgende info om butikken: http://www.tryggehandel.no PS. beklager for en del skrivefeil, har ikke norsk som morsmål. Endret 14. mai 2013 av frittfall
Samaysa Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Man ser jo med en gang at det der er en svindelbutikk. Det sier vel seg selv når moms ikke er inkludert i prisen. Ikke funker Facebook-linken dere heller. Endret 14. mai 2013 av Samaysa 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Det florerer av sånne sider på nett. På facebook er det drøssevis av reklamer for falske nettsider, jeg har rapportert flere og skjønner ikke hvorfor de ikke stopper dem. Anonym poster: 3e098a7b7e01dba2b6934cdd2680a8aa
frittfall Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Sant, sant, men dette tenkte ikke jeg på før jeg bestilte, dumme meg. Har også sendt et tips til forbrukerrådet. Endret 14. mai 2013 av frittfall
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 "Alle Nytt Arrival" som de sier burde skremme de fleste vekk.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 I tillegg virker det litt shady med "Nytt arrival". Det heter "new arrival" eller "nye produkter". Uansett fint at du informerer så slipper andre å gå i fella Anonym poster: cdc64a20ac5587d1f834e9fb294b0c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå