AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Jeg og sambo er i starten av 20 årene, han har god jobb og jeg er nettopp ferdig utdannet. Vi har vært sammen i 2 år, samboere omtrent hele tiden. Gått gjennom tykt og tynt, og har ett sterkt forhold. Vi har begge lyst på barn, og har hus, bil og hund- pakken klar. Det jeg tenker mest på er jobb for meg selv. Sambo tjener godt nok for oss begge, men jeg er ikke den som sitter på rumpa. Derfor er jeg så usikker på om jeg skal satse på jobb fremover, vil da være selvstendig næringsdrivende og kunne kjøre løpet litt selv. Men dette er også noe som kan kombineres til en viss grad med graviditet og etterhvert småbarn. Så spørsmålet er, er det lurt å satse et par år nå, på å få igang bedriften, og vente med unger? Da vil det bli mer og mer å gjøre, og det vil bli vanskeligere å få tak i hjelp under perioden jeg ikke er jobb-bar 14 timer dagen. Eller begynne så smått og gjøre det jeg kan, kaste p-pillene nå og deretter satse for fullt? Hva ville du anbefalt? Seriøse svar, på forhånd takk :-) Anonym poster: dbe1ba5e56e4df9574e2efcf4f359e09
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Det vil vel antageligvis være lettere å starte opp med noe nå når du har frie tøyler og ikke barn som "holder deg tilbake"! Men dette må dere bare kjenne på selv Om dere føler dere klare så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre på! Anonym poster: 05f1a61ae6ad14a0123a044742fbe711
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Dere burde vente. Du kommer nok til å angre på å få barn nå. Økonomien er bra i Norge og det er nå det gjelder å starte opp en bedrift. Hvem vet hva som kommer til å skje om 3-5 år? I tillegg til det er det ekstremt krevende å oppdra barn mens man holder på å starte opp bedriften. Dere er unge og det er nå dere burde leve livet. Spar til fremtiden så du har penger når dere bestemmer dere for barn, reis og se verden! Anonym poster: 28abb01658e0e37812b1fc53632e88ac 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Jeg ville hatt en jobb først, ikke nødvendigvis fast, uansett hvor mye samboer tjener så kan dere ha bruk for de ekstra kr. For at du skal få betalt svangerskapspermisjon så må du ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. Ellers får du bare en engangssum ca på 35.000 (hvis den ikke har økt), og det varer ikke lenge. Jeg vet ikke så mye om å være selvstendig næringsdrivende men ser for meg at det er tidkrevende og kan gå galt. Kanskje finne en annen jobb først for å få mer erfaring, så en unge, og så etterhvert prøve deg som selvstendig? Eller være selvstendig først og få barn om noen år når det går bra. Anonym poster: 96b655824fe75f54b7db6f9ccc9be39c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 TS her! Bedriften vil få en meget sikker og fast inntekt ettersom anlegg o.l allerede er på plass. Kunder er det nok av, og det vil være mulighet for lettere jobbing i en periode, for så å komme fult tilbake. Men er så usikker på hvordan det blir i småbarnsperioden! Har ett godt støtteapparat i nærheten, og kan ha med meg barnet på jobb uten at det vil være noe problem jobbmessig. Har jobb nå også, men ikke heltid pga studiene. Ferdig i juni, og begynner da å jobbe heltid, men utenfor bedriften og yrket mitt. Så det er hovedoppstarten med bedriften det er snakk om. Og når det er i gang, blir et en god del jobb. Og er derfor redd jeg blir en av de 40-års mødrene jeg har sverget å aldri bli Anonym poster: 362e3e24352230a8ee9a04c975db0132
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 TS her! Bedriften vil få en meget sikker og fast inntekt ettersom anlegg o.l allerede er på plass. Kunder er det nok av, og det vil være mulighet for lettere jobbing i en periode, for så å komme fult tilbake. Men er så usikker på hvordan det blir i småbarnsperioden! Har ett godt støtteapparat i nærheten, og kan ha med meg barnet på jobb uten at det vil være noe problem jobbmessig. Har jobb nå også, men ikke heltid pga studiene. Ferdig i juni, og begynner da å jobbe heltid, men utenfor bedriften og yrket mitt. Så det er hovedoppstarten med bedriften det er snakk om. Og når det er i gang, blir et en god del jobb. Og er derfor redd jeg blir en av de 40-års mødrene jeg har sverget å aldri bli Anonym poster: 362e3e24352230a8ee9a04c975db0132 Kjør på! Passer aldri perfekt med barn uansett virker som økonomi og jobb kommer til å være stabilt. Er mange fordeler med å være ung og få barn Anonym poster: e97643615cac0e4151d06ab910d72755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå