Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 7 mnd har fått halsbetennelse, og vi har fått apocilin på resept. Problemet er at jeg får det ikke i ho uten at ho spyr! Har prøvd rent, i vann, eplejuice og grøt med og uten malt. Noen gode råd til hva jeg evt kan blande det i?

Anonym poster: 904fffc47bc4df4c0375f9e5518519d8

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Om hun spyr, så reagerer hun vel på den da?

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer hvordan da? Hun svelger det, begynner å brekke seg også kommer det som en prosjektil opp igjen sammen med alt hun har i magen.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Oki, tenkte at hun reagerte (som i å ikke tåle den) med oppkast, ikke at hun brakk seg så hun kaster opp ;)

Hva med å gi henne på sprøyte, slik at du holder henne litt bakover, og tar sprøyten ganske langt bak, slik at det ikke kommer på tungen, også gi smoothie eller melk med en gang etterpå?

Endret av Magdalene
Gjest TinaT
Skrevet

Jeg knuste tabletten og blandet den i en skje med syltetøy da min baby måtte ha penicilin.

Flytende medisin måtte jeg gi opp å få i ham.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg knuste tabletten og blandet den i en skje med syltetøy da min baby måtte ha penicilin.

Men babyer får vel ikke piller?

Gjest TinaT
Skrevet

Men babyer får vel ikke piller?

Jo, min måtte få det da jeg ikke fikk flytende i ham. Det er en så stram smak av flytende penicilin at enkelte babyer får det rett og slett ikke i seg. Jeg fikk tabletter tilpasset hans vekt, knuste dem og blandet de i en skje med syltetøy ... det eneste som nyttet husker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er med sånn pipette så jeg tok den ganske langt bak i den tro at hun da automatisk ville svelge det, hun svelget det, men det kom opp igjen fortere enn jeg omtrent rakk å blunke! Jeg får evt ringe legen i morgen og høre ang tabletter.

Kan forsåvidt forstå at hun ikke vil ha, det smaker jo død :/

AnonymBruker
Skrevet

Og før noen gjør dette, sjekk at det er en tablett som kan knuses. Ikke alle tabletter kan knuses.

Og det er ikke særlig og måtte ta en pencilin kur på nytt!

Anonym poster: 38ab3eeb4e56794968e81f63f7751494

Gjest TinaT
Skrevet

Og før noen gjør dette, sjekk at det er en tablett som kan knuses. Ikke alle tabletter kan knuses.

Og det er ikke særlig og måtte ta en pencilin kur på nytt!

Anonym poster: 38ab3eeb4e56794968e81f63f7751494

Man må selvsagt ikke gjøre dette uten at legen at sagt at det er ok. Hos meg var det legen som foreslo det og skrev ut resept på en tablett som kunne knuses.

Skrevet

Har du prøvd å gi medisin med ei sprøyte som heter EasyTran? Denne har en helt butt spiss å går nedi medisinflaska. Så kan du sprute medisinen lengst inne i munnen, ikke ha medisinen på tungen for det er ekkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...