AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 jeg har hatt en periode hvor jeg gikk mye ned i vekt startet da å miste masse hår. Det har roet seg ned veldig nå. Klippet bort alt det slitte. Så håret er kort nå. Har dere noen tips til meg? Hva jeg børs spise og gjøre med håret. Anonym poster: 807f860d2729530ea5bdeeb70ba901d0
stella K Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 jeg har tykt hår til korsryggen og har spart i maaaange år. Eneste jeg skjønte jeg måtte gjøre til slutt, var og IKKE høre på frisører som sa jeg måtte klippe meg hver måned. Nei jeg sluttet rett og slett og klippe meg. Klipte meg en gang hvert halv år og vips da var håret langt på et par år 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Jeg gjør ingenting. Håret mitt er naturlig tykt. Og når jeg ikke klipper det mer enn maks hvert halvår så blir det langt også. Anonym poster: 7a0b75c1f604b85df81036cc26268189
sml92 Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 jeg har hatt en periode hvor jeg gikk mye ned i vekt startet da å miste masse hår. Det har roet seg ned veldig nå. Klippet bort alt det slitte. Så håret er kort nå. Har dere noen tips til meg? Hva jeg børs spise og gjøre med håret. Anonym poster: 807f860d2729530ea5bdeeb70ba901d0 Kjøp ølgjær tabletter på helekost det er bra får håret.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Du bør sjekke hvordan det står til med vitaminer, mineraler osv. for det kan høres ut som om du mangler jern. Anonym poster: ab0ddbb281106056b6e1e2d8d46826ce
sml92 Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 jeg har tykt hår til korsryggen og har spart i maaaange år. Eneste jeg skjønte jeg måtte gjøre til slutt, var og IKKE høre på frisører som sa jeg måtte klippe meg hver måned. Nei jeg sluttet rett og slett og klippe meg. Klipte meg en gang hvert halv år og vips da var håret langt på et par år Mange frisører tror jeg elsker å klippe siden de synes det hehe. Om ett menske har slitte tupper på håret å vill kunn klippe 2 cm så kan ikke friøren si nei du skal klippe mer. har også vært borti frisører som har tatt mer enn det jeg har sakt. Å håret vokser ikke noe fortere om du klipper deg ver 3 månde. Er bare tull. Men seffølgelig blir håret sunnere å det fliser seg ikke oppover. Frisøren skal gjøre det kunden ønsker;)
Anglofil Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Eneste jeg har gjort er å la være å ta masse produkter i håret, jeg verken styler eller farger håret. Lar det tørke naturlig uten krølltenger, fønere eller rettetenger. Bruker tangle teezer til å gre med, har gjort at det ikke blir så fort slitt. Mvh Yvonne 2
sml92 Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Eneste jeg har gjort er å la være å ta masse produkter i håret, jeg verken styler eller farger håret. Lar det tørke naturlig uten krølltenger, fønere eller rettetenger. Bruker tangle teezer til å gre med, har gjort at det ikke blir så fort slitt. Mvh Yvonne Det er egentlig det beste å ikke putta altmulig i håret av sjemiskestoffer. Endret 14. mai 2013 av sml92
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Ta b-vitaminer, hold deg unna varmebehandling, ikke bruk produkter andre enn olje i tuppene (trengs vel ikke i kort hår) og ikke klipp håret ditt. Jeg vil også anbefale deg å venne på håret å bli vasket 1-2 ganger i uka. Dersom du vil vil kan du bruke hårvask uten masse kjemikaler som sliter på hodebunnen. Jeg bruker Urtekram (uten sls++) annenhver gang jeg vasker håret. Anonym poster: bf634a2b608b9a1e507b336131cb693b
Red-Ruby Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 jeg har tykt hår til korsryggen og har spart i maaaange år. Eneste jeg skjønte jeg måtte gjøre til slutt, var og IKKE høre på frisører som sa jeg måtte klippe meg hver måned. Nei jeg sluttet rett og slett og klippe meg. Klipte meg en gang hvert halv år og vips da var håret langt på et par år Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor de sier det i det hele tatt. La oss si at håret vokser 2-3 cm hver mnd, hva er resultatet etter å ha gått til frisøren og klippet det 2-3 cm? Vi jenter elsker å klippe håret,men jeg har greid å spare til langt nå, min eneste tips er: ikke klipp det! 1
Gjest Euforia Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har et sunt kosthold og sørger for å ikke ha noen mangler, bruker ingen produkter i håret (bortsett fra shampoo og noen ganger balsam som har færrest mulig ingredienser og ikke inneholder dritt), går med håret løst daglig og jeg grer det aldri når det er vått. Klipper det når jeg ser at det er på tide. Jeg vet ikke om dette har noe å si, hele familien min har veldig tykt hår. Har ofte inntrykk av at genene bestemmer. :-)
Avalon Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Nå har jeg hår til skuldrene, klippet det kort da jeg fikk en utrolig dårlig klipp for noen år siden. Hun som klippet, klippet bort alt som het volum og klippet det så mye opp at det som var på toppen av hodet bare var et par cm langt. Da var jo lengden også veeeeldig tynn. Brukte ca. 2 år på å spare det superkorte slik at jeg kunne klippe det kort uten at det ble "guttekort". Nå skal håret få vokse ut i samme lengde! Jeg skal ikke farge/stripe det igjen heller. Bruker god shampo, balsam og kur. Minimalt med andre produkter i håret. Bare litt varmebehandlende. Da håret er kort så føner jeg det pga. fall i håret som gjør at hvis det lufttørker så bølger det seg innover på venstre side og utover på høyre side. Akkurat det ser ikke så fresht ut. Krølltang, rettetang bruker jeg ikke. Tror håret mitt vokser veldig sent, så har vurdert å prøve ølgjærtabletter for å se om det kanskje kan virke litt. Klipper ikke håret ofte, kanskje 1-3 ganger i året. Kommer an på lommeboken også. Jeg savner å ha langt, tykkt hår. Dama som ødela det, får aldri røre håret mitt igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Da jeg fikk noenlunde langt hår igjen, etter et katastrofalt frisørbesøk, har jeg begynt å flette håret hver natt. Mister mindre hår, og det har aldri vært lengre. Vet ikke om det kommer av det men:-) Anonym poster: f8d8dc50d3fd1ed912e17497e52fb80a
sml92 Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor de sier det i det hele tatt. La oss si at håret vokser 2-3 cm hver mnd, hva er resultatet etter å ha gått til frisøren og klippet det 2-3 cm? Vi jenter elsker å klippe håret,men jeg har greid å spare til langt nå, min eneste tips er: ikke klipp det! Skal fortelle deg hvorfor de sier det. De vill vel tjene penger, sefølgelig sier ikke de kom tilbake om ett halvt år du. Spurte en frisør en gang om man måtte klippe ver månde eller 3 månde. Hu sa det er bare tull, håret vokser ikke fortere om du gjør det. Vis man skal klippe håret så ofte 2-3 cm så vokser jo ikke håret, da har man samme lengda hele tiden. Endret 15. mai 2013 av sml92
Gjest Indra Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Skal fortelle deg hvorfor de sier det. De vill vel tjene penger, sefølgelig sier ikke de kom tilbake om ett halvt år du. Spurte en frisør en gang om man måtte klippe ver månde eller 3 månde. Hu sa det er bare tull, håret vokser ikke fortere om du gjør det. Vis man skal klippe håret så ofte 2-3 cm så vokser jo ikke håret, da har man samme lengda hele tiden. Poenget er jo ikke at håret vokser fortere, men går man lenge med slitte tupper kan det flise seg langt oppover i håret og man ender med slitt hår. Derfor bør tupper tas regelmessig, men man kan ta minimalt. 1
muffin26 Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Poenget er jo ikke at håret vokser fortere, men går man lenge med slitte tupper kan det flise seg langt oppover i håret og man ender med slitt hår. Derfor bør tupper tas regelmessig, men man kan ta minimalt. Eller man kan passe på tuppene pleie de med olje ikke bruke rettetang osv så kan man fakktisk klippe tuppene 2 ganger i året det holder.
sml92 Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 Poenget er jo ikke at håret vokser fortere, men går man lenge med slitte tupper kan det flise seg langt oppover i håret og man ender med slitt hår. Derfor bør tupper tas regelmessig, men man kan ta minimalt. Sefølgelig blir håret penere. men håret vokser ikke fortere. i allefal det frisøren sa til meg. Jeg er ingen frisør så jeg kan ikke si 100%. men jeg tor det;)
Gjest Indra Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Nei, jeg skrev nettopp det. året vokser ikke fortere, men det kan lønne seg å klippe regelmessig for å bevare sunneten i året. Endret 15. mai 2013 av Indra 1
sml92 Skrevet 15. mai 2013 #20 Skrevet 15. mai 2013 Nei, jeg skrev nettopp det. året vokser ikke fortere, men det kan lønne seg å klippe regelmessig for å bevare sunneten i året. Beklager jeg som leste feil hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå