Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dette antagelig fremstår som et luksusproblem, men babyen på 10mnd er så pappadalt og jeg synes det er sårt!

Bare pappa er bra nok for lek, stell og mating og det blir hyleorkester når pappaen går ut. Slik reagerer babyen aldri på meg...

Har nylig begynt å jobbe og trodde det skulle bli litt annerledes når babyen ikke så meg hele dagen, at det ville bli litt gjensynsglede, men merker ikke stort til det. Føler nesten at jeg kunne vært hvem som helst og ikke den som har ammet og tatt meg av babyen.

Føler vel egentlig at jeg ikke har vært en bra nok mor, at jeg har vært for sliten og uttafor til å ta meg skikkelig av ungen utover det nødvendige som mat og stell. At jeg ikke har klart å få babyen til å knytte seg skikkelig til meg... hjelper ikke at jeg fremdeles har dårlig samvittighet for å ha vært i såpass dårlig form etter fødselen at jeg ikke klarte å ta meg av ungen de første dagene heller.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg tenker akkurat nå. Det er vanskelig å være borte fra babyen og jeg får en klump i magen når jeg ser andre mødre trille tur mens jeg bare skal på jobb. Blir trist fordi den tiden er over for meg og babyen, som sikkert bare forsterkes av at jeg ikke blir møtt med så mye entusiasme hjemme. Pappaen er jo mye mer spennende. .

Anonym poster: 138aaaba8f00be10b1b5b995d693f01a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære, søte deg! Stol på det jeg sier nå: det går seg til! Det vil konstant variere i perioder hvem av dere som er mest poppis. Her i huset er vi ganske likestilte nå, men kun jeg er god nok når det virkelig gjelder. Likevel har det tidligere vært motsatt i visse perioder. Tidligere kunne hun ikke brydd seg mindre om at far kom hjem, men nå slår hun ut armene og roper PAPPA i vill begeistring. Prøv så godt du kan å glede deg over forholdet de har og nyt den lille "fritiden" du får ved at du er trygg på at pappa også kan :) Mange skulle sårt ønske at de kunne få avlastning av en far. Bare vær nøye med at når det er du som steller og legger så må ALDRI far overta hvis du ikke "får det til". Gjør deg ferdig og la heller ungen hyle litt. At far overtar fordi ungen ikke vil at mor tar stellet, sender ut helt feil signaler til barnet. Far skal ikke "redde" barnet fra mor, for å si det sånn :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for et kjempefint svar!

Det er klart at jeg gleder meg over at de har det så fint sammen. Har hele veien jobbet for at babyen skulle være like trygg på pappaen ved å fordele ansvaret på begge. Jeg er også veldig glad for at jeg kan gå ut døra og vite at ungen har det som plommen i egget.

Så føler jeg meg jo litt teit som synes dette er vanskelig. ..

Anonym poster: 138aaaba8f00be10b1b5b995d693f01a

Skrevet

Teit er du uansett ikke, vi har alle følt det slik på et tidspunkt! Men nå som jeg vet det går over vil jeg gjerne dele det videre, for det gjør det. Mamma er best vettu, selv om pappa til tider er mer spennende. Vi blir tatt for gitt, sånn er det å være mor :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at babyer har sine perioder med en favoritt ;)

Anonym poster: 88ee80b1a9ae9fa5f37b2494621d5983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...