Stinelin Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Har tenkt at kanskje en stor saccosekk kan være greit å amme i? Jeg fant aldri noen god stilling sist, og prøver å pønske ut noe lurt til neste gang. Og med en ettåring i tillegg, er det en fordel å komme ned på hans nivå? I stolen jeg har nå er det kun plass til meg og baby og den er litt høy, ser for meg at det kan være greit å kunne ta meg litt av storebror fra et lavere "møbel". Noen som har erfaring?
Orchideae Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Jeg ser for meg at det er vanskelig å komme seg opp av saccosekken? Med baby på armen. . 1
Stinelin Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2013 Hm jo, kanskje. Vil ihvertfall ikke fungere om det skulle bli KS igjen, men da fungerer nesten ikke noe i starten uansett. Men jeg trenger god støtte til armene, og samtidig kunne ha litt kontakt med storebror.
Tolly Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Synes det høres kjempgodt ut, å sitte i saccosekk. Så lurt tenkt ift storebror!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Prøvde det, fungerte overhodet ikke.. Vanskelig å komme både opp og ned med babyen, vanskelig å få god stilling på armene så her fungerte det ikke i det hele tatt. Anonym poster: b63237154b4e52b7e697d49714dd678b
Sugerøret Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 hva med å legge baby på gulvet ,sette seg ned og så hente opp baby? Det er da ikke så vanskelig? KS ser jeg, der blir det håpløst..
Stinelin Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2013 Jeg tenker også at man kan legge babyen på gulvet, noe ved siden av, eller vri seg rundt og bruke sekken som støtte..? Er jo bare å ha noe egnet å legge han på ved siden av sekken, en lenestol el.
Gjest Magdalene Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Hadde funket som bare det her hvertfall.
Tordensky Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Litt OT, men tvillingstilling med brettet babydyne og en dunpute for å bygge opp baby var det som funket etter KS her. Men da tok jeg to seter av 3-seteren stort sett hele døgnet, som jo er så ofte man ammer i starten :-P Litt kinkig med storebror blir det vel uansett, med mindre du klarer å amme i slynge?
Stinelin Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2013 Tvillingstilling ga jeg opp med førstemann, skjønte aldri noe av det. Har ingen plan om KS altså, var bare at jeg hadde det sist. Kan nok bli kinkig, men det må jo bare fungere på et vis.
Kissin Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Jeg slet veldig med å finne god ammestilling i begynnelsen. Kjøpte meg en Cosyfix ammepute som gjorde hele forskjellen for meg. Den er ganske dyr (ca 1000kr), men det var virkelig verdt det!! Puten er ganske fast og har et belte man fester rundt magen slik at den holder seg på plass. Ser for meg at det vil bli mer tungvint å amme i saccosekk siden man sitter såpass lavt og at det da blir vanskelig å forandre stilling. Spesielt etter fødsel hvor man gjerne har vondt både her og der... Skjønner godt at du ønsker å ta hensyn til storebror Bare husk på at det aller viktigste er at du får en god stilling da det er lett å få vondt i ryggen/armer når man skal sitte å amme mye i starten. Lykke til
Stinelin Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 14. mai 2013 Takk for tips! Sist slet jeg hele tiden med å få babyen høyt nok. Tror det bidro til såre brystknopper også. Hadde ammepute, men måtte bygge under den med puter som måtte justeres ved og under hver amming. Akkurat da skulle jeg gjerne hatt veldig lange pupper.
Kissin Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 Takk for tips! Sist slet jeg hele tiden med å få babyen høyt nok. Tror det bidro til såre brystknopper også. Hadde ammepute, men måtte bygge under den med puter som måtte justeres ved og under hver amming. Akkurat da skulle jeg gjerne hatt veldig lange pupper. Det var akkurat det som var problemet mitt også! Følte at alle andre hadde lange pupper, mens mine satt nesten under armen Jeg fikk skikkelige sår på brystvortene som førte til brystbetennelse to ganger. Heldigvis klarte jeg å bite tenna sammen så nå går ammingen som en drøm, mye takket være denne fantastiske ammeputa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå