Gå til innhold

11 mnd gammel baby med raserianfall?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår ellers så blide baby har hatt noen helt hysteriske gråte/vri seg/forsøke å kaste seg bakover anfall i det siste. Det som oftest utløser det er visst pappaen løfter henne vekk hvis hun er hos meg fra før av og hun er trøtt/sulten fra før av-eller verst av alt er hvis hun er trøtt og vi skal skifte bleie.

Hun er tilsynelatende helt utrøstelig i 5-10 minutter under disse anfallene, men roer seg plutselig om hun får titte ut av vinduet f.eks.

Er dette normalt, er det jeg igrunn spørr om her. Noen grunn til bekymring ? Hun er blid, spiser godt og er aktiv!

Anonym poster: a94648af93db033cfedc68e69cbfcf21

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hehehe, kjenner igjen begge mine barn og tantebarn. Viljesterke unger! Ikke unormalt. Tror ungene blir ekstra frustrerte fordi de ikke har tilstrekkelig språk enda til å gjøre seg forstått, så gråten er kommunikasjonen i dette tilfellet.

Slike "anfall" var vanlige når guttungen min f.eks fikk kledd på seg en genser, det ikke gikk fort nok å komme fra påkledning til å faktisk gå ut, og alle de fire småbarna jeg har hatt nærkontakt med kunne få slike raserianfall hvis "feil person" kom inn om natta for å roe ned, skifte bleie e.l.

Helt normalt med andre ord. Om enn slitsomt! Trøster meg med teorien om at disse ungene ikke lar seg lede med på hva som helst som ungdommer, men har egne meninger og tør stå for dem.

Skrevet

Veldig normalt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for betryggende svar ! :)

Anonym poster: d9abcd1c668a96ba47d8f8c7ee86322d

Skrevet

Det er nok normalt, ja. :) Sønnen vår har ikke sånne anfall så ofte, men når han får de så er det baluba.. :fnise:

Gjest Rosetorne
Skrevet

Tror det er da psyken til barnet begynner å forstå at det er et eget individ, adskilt fra moren. Og det skal teste og utvikle selvstedigheten. Er vel på en måte begynnelsen på trassalder, som er normalt. Og så er det som noen skriver over, en frustrasjon over å ikke kunne uttrykke seg verbalt annet enn ved gråt/skrik osv.

Skrevet

Helt normalt. Min ble bare sintere hvis jeg forsøkte å roe ham ned også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...