Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i et halvt års tid nå. Vi har det utrolig fint sammen, og jeg er kjempelykkelig. Han er en helt fantastisk kjæreste på alle måter, og jeg kunne virkelig ikke hatt det bedre.

Men.. Der er selvsagt et lite "men". Der er en ting som plager meg veldig. Han har en venninne. En veldig god venninne. De har hatt noe på gang tidligere, sånn jeg har forstått det. Sånn vanligvis hadde det ikke plaget meg spesielt mye, jeg har selv mange guttevenner, og det blir feil av meg å nekte ham å ha kontakt med andre jenter. Men dessverre, det plager meg litt. Det faktum at de har hatt noe på gang er en ting. Så føler jeg at de snakker EKSTREMT mye. Mer enn det vi som faktisk er sammen snakker. Han er helt åpen om det, forteller meg hva de snakker om osv. Så jeg veit at jeg ikke burde være bekymret. Problemet er bare det at jeg aldri har møtt henne. Jeg kjenner henne ikke. Men jeg kjenner kjæresten. Jeg veit hvor fantastisk han er. Og jeg blir ikke overrasket om hun har baktanker i oppi det her. Det skal nevnes at det så og si alltid er hun som tar kontakt..

Hvordan hadde dere reagert på dette? Er det feil av meg å kjenne litt på den forbanna sjalusien? Vi snakker litt om det, og jeg har hintet til at jeg ikke er sånn kjempestor fan av opplegget her. Men jeg har ikke hjerte til å nekte ham å være venn med henne. Og når han er så ærlig og åpen, viser meg meldinger hun sender, vel, det virker ikke som om at han prøver å skjule noe for meg. Jeg blir så forvirra. Livredd for at forholdet vårt skal bli ødelagt på grunn av henne, for jeg er virkelig opp over ørene forelsket og utrolig lykkelig!

Så vær så snill, hjelp. Hvordan skal jeg håndtere dette? Drite i det? Eller? :bond:

Anonym poster: 6ea45632c4fa7b9c73bb340d81ed7b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon.

Si hva du føler til han. Det hjelper ikke at du sier det her når han ikke får vite noe! Vi kan ikke forandre deres forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon.

Si hva du føler til han. Det hjelper ikke at du sier det her når han ikke får vite noe! Vi kan ikke forandre deres forhold.

Vi har snakket om det. Mange ganger. Og han sier jeg ikke har noe å bekymre meg for. At jeg er jenta i hans liv oooosv. Hjelper selvsagt veldig, men den bittelille stemma i hodet om at jeg burde bekymre meg vil liksom ikke gi seg... :(

ts

Skrevet

Vi har snakket om det. Mange ganger. Og han sier jeg ikke har noe å bekymre meg for. At jeg er jenta i hans liv oooosv. Hjelper selvsagt veldig, men den bittelille stemma i hodet om at jeg burde bekymre meg vil liksom ikke gi seg... :(

ts

Forklar han det da. Si det om og om igjen, helt til han forstår alvoret i det. Innmari kjedelig når ting blir sånn og jeg kan forstå at du reagerer på det. Det regner jeg med at de fleste hadde gjort.. Om han ikke forstår det bør du jo tenke på om forholdet er verdt det da, spørs jo litt hvor mye dette plager deg.

Gjest Gjest
Skrevet

MÅ han ha henne som "venninne" da??

AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør roe deg.

Anonym poster: de639530b5c13404b9c6fe3a5e81b7ac

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde lagt inn en innsats for å blitt kjent med henne. Går de godt sammen er oddsen bra for at dere også klaffer sammen, og om så er så løser slikt seg som regel av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke truffet henne?

Anonym poster: 9441deea851f4e6acf970492baae8e8d

Skrevet

Det virker i grunn litt voldsomt. Jeg ville sagt noe slik som at det er greit han har kontakt med henne, men du hadde satt pris på om de roet ned kontakten litt. Jeg synes det er ugreit at han har mer kontakt med henne enn med deg, det skurrer veldig for meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest RockOn
Skrevet

Hadde det vært for noen år siden hadde jeg sagt "de er venner, de hadde blitt sammen for lenge siden hadde de villet det".

Men etter en episode der jeg tre år inn i forholdet med min kjæreste oppdager at hans venninne og etterhvert da "min" venninne, som har vært med oss på helgeturer oss osv, plutselig la an på kjæresten min i teltet på en konsert, der JEG VAR MED!

Såeh.. Jeg stoler ikke på kvinnfolk for fem flate øre. Men altså, men heldigvis har kjæresten min og din egen vilje, og min valgte heldigvis å si nei takk, men jeg må si at jeg fortsatt er skeptisk til kvinnfolk innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lagt inn en innsats for å blitt kjent med henne. Går de godt sammen er oddsen bra for at dere også klaffer sammen, og om så er så løser slikt seg som regel av seg selv.

Jeg har veldig lyst å bli kjent med henne, det har jeg. Tror det kommer til å gjøre ting mye lettere! Men av en eller annen grunn synes jeg det er litt vanskelig å ta initiativ til det, for jeg vil ikke at han skal oppfatte meg som en sjalu drittunge som ikke takler at han har kontakt med andre jenter enn meg.. :/

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst å bli kjent med henne, det har jeg. Tror det kommer til å gjøre ting mye lettere! Men av en eller annen grunn synes jeg det er litt vanskelig å ta initiativ til det, for jeg vil ikke at han skal oppfatte meg som en sjalu drittunge som ikke takler at han har kontakt med andre jenter enn meg.. :/

ts

Si til han at han må invitere henne på besøk. Eller krev det, alt etter som. Er veldig rart at han ikke har introdusert dere. enda.

Anonym poster: 9441deea851f4e6acf970492baae8e8d

Gjest eplemost
Skrevet

Hei! Jeg er "venninna". Min bestekompis har nettopp fått seg dame (ca 1/2 år), og dama slet en del med meg i starten (noe jeg forstår. Kjenner jo kjæresten hennes ut og inn). Men hør! Hun møtte meg, og mye løsna da. Hun fikk jo se at jeg er helt normal, og at vi bare er kompiser...

Og tenk på at dersom han ikke hadde vært kjæreste med deg, så hadde han ikke vært kjæreste med henne. De er avklart før du kom inn i bildet. Selvom det blir slutt med min bestekompis og dama, kommer jeg aldri aldri til å bli kjæresten hans. Selvom han både er morsom, kjekk og flott.

Håper du kan kose deg i forholdet ditt. Nyte den fine tiden, og ikke fucke opp hjernen din med tull og triste tanker, som ikke engang er realitet.

Lykke til! Håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du og denne venninnen hans ikke har truffet hverandre enda? Du og kjæresten har jo vært sammen ett halvt år som du sier.

Selv er jeg også i ett forhold og samtidig er en av mine bestevenner en gutt. Fra dag 1 var jeg ærlig med min kjæreste vedr. dette vennskapet samt lot han se meldinger etc. For meg var dette viktig for å vise min kjæreste at det faktisk kun er vennskap mellom oss. Dette ser jeg jo at din kjæreste også gjør. Jeg var allikevel veldig rask med å introdusere min kjæreste og min bestevenn for hverandre. Lot de to snakke sammen litt "alene" og bli kjent med hverandre. Kjæresten min sier at det var min åpenhet rundt vennskapet samt at jeg så raskt introduserte dem for hverandre at han aldri har tvilt på vennskapet vårt.

Kan dere ikke arrangere en fest/middag hjemme hos deg eller kjæresten hvor dere inviterer en gruppe venner, da inkludert denne venninnen? Da blir det en litt mer avslappet stemning rundt det hele i tillegg :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er "venninna". Min bestekompis har nettopp fått seg dame (ca 1/2 år), og dama slet en del med meg i starten (noe jeg forstår. Kjenner jo kjæresten hennes ut og inn). Men hør! Hun møtte meg, og mye løsna da. Hun fikk jo se at jeg er helt normal, og at vi bare er kompiser...

Og tenk på at dersom han ikke hadde vært kjæreste med deg, så hadde han ikke vært kjæreste med henne. De er avklart før du kom inn i bildet. Selvom det blir slutt med min bestekompis og dama, kommer jeg aldri aldri til å bli kjæresten hans. Selvom han både er morsom, kjekk og flott.

Håper du kan kose deg i forholdet ditt. Nyte den fine tiden, og ikke fucke opp hjernen din med tull og triste tanker, som ikke engang er realitet.

Lykke til! Håper det ordner seg for deg :)

Tusen takk, denne posten hjalp virkelig! :)

Jeg lurer også på hvorfor du og denne venninnen hans ikke har truffet hverandre enda? Du og kjæresten har jo vært sammen ett halvt år som du sier.

Selv er jeg også i ett forhold og samtidig er en av mine bestevenner en gutt. Fra dag 1 var jeg ærlig med min kjæreste vedr. dette vennskapet samt lot han se meldinger etc. For meg var dette viktig for å vise min kjæreste at det faktisk kun er vennskap mellom oss. Dette ser jeg jo at din kjæreste også gjør. Jeg var allikevel veldig rask med å introdusere min kjæreste og min bestevenn for hverandre. Lot de to snakke sammen litt "alene" og bli kjent med hverandre. Kjæresten min sier at det var min åpenhet rundt vennskapet samt at jeg så raskt introduserte dem for hverandre at han aldri har tvilt på vennskapet vårt.

Kan dere ikke arrangere en fest/middag hjemme hos deg eller kjæresten hvor dere inviterer en gruppe venner, da inkludert denne venninnen? Da blir det en litt mer avslappet stemning rundt det hele i tillegg :)

Det har rett og slett aldri passet seg. Vi er ikke de som er mest ute og drikker, og som heller egentlig foretrekker å slappe av hjemme i vårt eget selskap. Men jeg likte idèen om en fest, kanskje jeg skal prøve å foreslå det. For jeg har som sagt kjempelyst å møte henne. Hun virker jo som en helt fantastisk jente, både på det hun sier til han og det han forteller om henne. Kanskje det som gjør at jeg blir litt småredd. Menjo, jeg må få gjort noe og bli kjent med henne!!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...