Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var det kona som gav middagsglass til vår sønn på 10 mnd, og jeg fulgte ikke helt med uten at "han spiste bare halve glasset". I dag var kona på jobb og jeg skulle gi ham middag. Da jeg så det halve middagsglasset i kjøleskapet tenkte jeg "får gi ham resten fra i går da".

Gutten vår spiste opp det halve glasset, uten at han gaflet det voldsomt i seg.

Når kona da kom hjem fra jobb og kunne fortelle at hun hev restene fra i går og at det åpna glasset som stod i kjøleskapet hadde stått der i nesten 1,5 uker var det litt kjipt.

Noen som har erfart det samme? Blir det magetrøbbel på sønnen vår nå, eller går det fint?

Jeg tenkte jo ikke over å sjekke maten for mugg etc.før jeg gav det til ham, tenkte jo at det var fra i går. Jeg smakte så vidt på det bare for å sjekke at det ikke var for varmt eller kaldt, men tenkte ikke noe særlig over smaken...

Tips?

Anonym poster: 2f6d2be6ae3bdcfd6b91436d055b211b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tips, men kanskje han blir litt dårlig i magen, går sikkert fint :)

Anonym poster: 6523109b7ae32a9d108ac2063a53e239

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tips, men kanskje han blir litt dårlig i magen, går sikkert fint :)

Anonym poster: 6523109b7ae32a9d108ac2063a53e239

Han griner i hvert fall nå...

For alt jeg vet kan det jo ha vært masse mugg på maten også...

Anonym poster: 2f6d2be6ae3bdcfd6b91436d055b211b

AnonymBruker
Skrevet

Er ofte mye tilsetningsstoffer i slik mat, så er nok ikke så farlig selv om den er gått ut på dato. Du får følge nøye med på om babyen får vondt i magen eller blir i dårligere form, men tror ikke at det er veldig farlig. Hva babyen spiste har nok også betydning.

Anonym poster: a2019fc93560532dd6cbdeef6480a752

Skrevet

Mugg på maten ville du nok registrert, tror du ikke? Selv om du ikke husker å ha sett etter, så vil man som regel legge merke til det dersom noe avviker fra normalen.

Men kona di, hvorfor kastet hun maten fra i går med en gang, men lot et gammelt glass stå så lenge i kjøleskapet?

• Liker 1
Skrevet

Det ville også ha luktet vondt, om det var mugg?

Har dessverre ingen råd, håper det går bra.

Skrevet

Er ofte mye tilsetningsstoffer i slik mat, så er nok ikke så farlig selv om den er gått ut på dato. Du får følge nøye med på om babyen får vondt i magen eller blir i dårligere form, men tror ikke at det er veldig farlig. Hva babyen spiste har nok også betydning.

Nå var jo ikke dette utgått på dato som i over "best før" eller "siste forbruksdag", men faktisk stått åpent i halvannen uke.

AnonymBruker
Skrevet

Nå var jo ikke dette utgått på dato som i over "best før" eller "siste forbruksdag", men faktisk stått åpent i halvannen uke.

Så lenge babyen ikke blir syk eller gir tegn på at den er dårlig, kommer det nok til å gå fint. Selvfølgelig ikke en hyggelig opplevelse, men tror nok at babyer får i seg ting som kan være verre enn det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere får ta å rydde ut av kjøleskapet oftere så dette ikke skjer igjen.Eventuelt bruk en tusj og skriv på glasset når det ble åpnet så dette ikke skjer igjen.

Anonym poster: 49e5c13adbeccbb1b91e6d095864a13f

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tilsetningsstoffer i barnemat nei....

Anonym poster: 509d11cbb33bd7c3e01c7d75b3fbd5a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...