Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innså nå ved å lese et emne, at jeg kanskje er/kan bli sett på som en kontrollfreak. Det er ikke det at jeg trenger å ha kontroll på alt, men jeg er så forbanna nysgjerrig på absolutt alt, og kan ikke noe for det ...

Blir vel kanskje ''kontrollfreak'' ovenfor kjæresten, siden jeg alltid skal vite alt. Han har aldri sagt det er irriterende at jeg er såpass nysgjerrig, og jeg vet han ærlig med meg. Jeg vil uansett ikke at han skal føle at han ikke har noe privatliv. Mulig det er så lett som å bare la være å spørre om alt, men når man er meg så er det faktisk jææævlig vanskelig.

Poenget mitt er: Er dette noe jeg burde prøve å skjerpe meg på, selvom han ikke syns det er irriterende eller noe sånt? Og hvis ja, hvordan?

Anonym poster: 5dca6a94fd4fe9ff678d299f540e05cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, og var i en periode slik selv - spesielt da kjæresten flyttet vekk for å gå på skole. Da ble jeg plutselig mye mer obs på absolutt alt han gjorde - og ja, jeg tror faktisk det kan ødelegge. For selvom du tenker SELV at du stoler på han, så viser du på en måte han det stikk motsatte når du spør og graver.

Selvfølgelig, - ikke det at man ikke skal spørre og grave, men ikke hele tiden, og man må prøve å tenke hva som er "relevant" å spørre om og ikke. Hvis han sitter på mobilen trenger du f.eks. ikke spørre "hva gjør du nå? Snakker du med noen nå?" osv. (Dårlig eksempel)

Poenget mitt er at det er greit å være nyskjerrig, men spør man alt for mye, så virker det nesten som man er "ute" etter å "finne feil", hvis du skjønner? Som sagt skjønner jeg deg godt, da jeg var sånn selv - men etter å ha tatt meg selv i nakkeskinnet, skjønner jeg at jeg ikke trenger å vite hva kjæresten min gjør/tenker til en hver tid. Kan tenke meg selv hvor irriterende det hadde vært i lengen....

Håper jeg kanskje hjalp deg litt? Hehe. Lykke til hvertfall :kul:

Anonym poster: 5fa16ad490cf44c1fa3e30912b4aa968

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, og var i en periode slik selv - spesielt da kjæresten flyttet vekk for å gå på skole. Da ble jeg plutselig mye mer obs på absolutt alt han gjorde - og ja, jeg tror faktisk det kan ødelegge. For selvom du tenker SELV at du stoler på han, så viser du på en måte han det stikk motsatte når du spør og graver.

Selvfølgelig, - ikke det at man ikke skal spørre og grave, men ikke hele tiden, og man må prøve å tenke hva som er "relevant" å spørre om og ikke. Hvis han sitter på mobilen trenger du f.eks. ikke spørre "hva gjør du nå? Snakker du med noen nå?" osv. (Dårlig eksempel)

Poenget mitt er at det er greit å være nyskjerrig, men spør man alt for mye, så virker det nesten som man er "ute" etter å "finne feil", hvis du skjønner? Som sagt skjønner jeg deg godt, da jeg var sånn selv - men etter å ha tatt meg selv i nakkeskinnet, skjønner jeg at jeg ikke trenger å vite hva kjæresten min gjør/tenker til en hver tid. Kan tenke meg selv hvor irriterende det hadde vært i lengen....

Håper jeg kanskje hjalp deg litt? Hehe. Lykke til hvertfall :kul:

Anonym poster: 5fa16ad490cf44c1fa3e30912b4aa968

Kjenner meg igjen i det du skriver, men på mine tidligere forhold, ikke dette. Da var jeg vandt med å være med personen hver dag, så når vi ikke var der, måtte jeg vite alt! Men siden kjæresten min dro bort med en gang vi ble sammen, så er jeg vandt til å ikke være sammen med han hver dag.

Nå har det seg slik at jeg ikke alltid stoler på han, fordi det tar tid for meg å bygge om tillit hvis noen allerede har misbrukt den. Han sa nemlig alltid bare det jeg ville høre, og ikke det han mente. Kanskje jeg hele tiden ''leter'' etter feil som du sier. At jeg prøver å see om han sier noe han ikke mener.

Syns du jeg burde prøve å forandre, selv om han aldri har sagt noe om deg eller klagd på den? Vi har jo vært sammen lang nok stund til at han hadde merka det, og funnet ut at han ikke liker det.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for noen skrivefeil .. ''sagt noe om DEG''* ''når vi ikke var DET'' osv

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjæresten din aldri har sagt at nysgjerrigheten din er plagsom, så er den vel sannsynligvis ikke det heller.

Kan forstå hvordan man kan bli usikker av å lese alt som blir skrevet her dog.

Anonym poster: 041b2abebdd9949847d9d7aa2376aa69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...